UKENS HANDEL

Categories Blogg

Jeg innså kanskje i går at Morten og jeg er litt for ivrig når det kommer til å handle mat, for herregud så mye vi kjøper til at vi bare er to personer. Vi er også alt for dårlig til å sjekke hva vi allerede har, men vi er heldigvis flink til å spise opp maten. Matsvinn er et så alt for stort problem, så der har jeg skjerpet meg veldig. Før var jeg sånn som ikke klarte å spise mat som gikk ut samme dagen, noe som er helt latterlig. Nå kan jeg lett spise det etter at det har gått ut på dato, men det spørs selvfølgelig hva det er. Jeg spiser jo bare grønt, så for min del er det ikke så farlig. 

En av grunnene til at vi gikk bananas på butikken i går var for at Coop Obs hadde 40% på alt av frukt og bær, noe som ofte er ganske dyrt. Vi betaler jo også litt ekstra for alle produktene som er laktosefri, de er jo faktisk overpriset herfra til månen. Det er jo nesten litt rart å tenke på at du blir “straffet” for å ikke tåle laktose, og må typ betale det dobbelte av prisen. Sånn er det jo også med vegetarmat da, noe jeg i alle fall synes er irriterende. Det er jo absolutt ikke dyrt om du velger å kjøpe bønner og linser, men jeg liker produktene som er ferdiglaget bedre. 

Vi har i alle fall mye digg å spise fremover, og jeg skal bli mye flinkere til å dele oppskrifter til middag på bloggen. Jeg så det var mange av dere som ønsket det, so i will try <3 Jeg trodde bare ikke mat var så interessant, men Norges største blogger er jo tross alt en matblogger så interessen er jo åpenbart større enn hva jeg kanskje hadde sett for meg. 

2 kommentarer

2 thoughts on “UKENS HANDEL

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *