UKENS HANDEL

Categories Blogg

Av en eller annen merkelig grunn så ELSKER jeg å handle mat når jeg kommer til Tromsø. Det er nesten litt komisk at det eneste jeg snakker om når det kommer til Tromsø er mat. Skulle nesten tro at Tromsø lå i Italia på måten jeg snakker om det, men det er nok bare mange gode minner og “tradisjoner” jeg liker å opprettholde når jeg er her. Grunnen til at jeg er så glad i å handle mat er for at de har en skikkelig bra Spar butikk her, med tidenes utvalg. Jeg elsker å gå i matbutikker, så jeg er i heaven hver gang jeg reiser til utlandet. Det er kanskje litt den følelsen jeg får når jeg er her, og det er vel kanskje derfor jeg liker det så godt. Den har også tidenes utvalg på smågodt, og det er her jeg kjøper fylte meloner, NAM!

Jeg får utrolig mange spørsmål om oppskrifter og tips til mat, så jeg tenkte at jeg kunne vise dere mine favoritter og “must have” på butikken. Det er ikke alt jeg kjøper hver gang jeg handler da noe av det er veldig unødvendig bruk av penger, men jeg unner meg av og til (alt for ofte) noe ekstra.

Etter at Nina var på besøk i Trondheim så har jeg fått øynene opp for mye ny mat, noe jeg hadde veldig godt av da jeg hadde kostholdet til et barn som bare vil ha pølse, brus og godteri. Misforstå meg rett, for det er ikke sånn at jeg har vært kjempe usunn, men jeg har vært veldig dårlig til å ha et variert kosthold. Jeg spiste vegetarpølser og grøt 2-3 ganger i uken og knekkebrød med ost til frokost haha. Jeg har den siste tiden fått helt dilla på smoothies, og disse to er mine favoritter. Jeg skal ikke påstå at jeg liker den grønne, men den er helt OK.

Jeg har også begynt å spise ingefær hver dag.

Om du er glad i Caesar Salat så MÅ du prøve denne. Jeg lager heller hjemme enn å kjøpe på restaurant, så det sier kanskje sitt.

Her har dere noe jeg unner meg av og til, for den koster typ 40 kroner noe som er sykt dyrt for en juice. Den er likevel sååå god, så i dag klarte jeg altså ikke å kontrollere meg.

7 kommentarer

7 thoughts on “UKENS HANDEL

      1. Venninne ja… Hadde vært skeptisk til hva som skjer mellom de om jeg var deg. Alkohol så skjer ting fort! Du må nok kjøpe 10 katter om et år.

  1. Slutt å legg dere opp i hvem de er med, herregud de er sammen for at de stoler på hverandre. Og hvis det er greit for dem at de har jentevenner og guttevenner så må de stole på hverandre at ingenting skjer selv om det er alkohol involvert!

  2. Vet ikke hva du blander den grønne smoothieblandingen med, men jeg bruker akkuratt samme blanding som deg og blander den med eplejuice, da blir den kjempegod ☺️ Syntes jeg hvertfall da ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *