UKENS PLANER OG NOEN BEKYMRINGER

Categories Blogg

♥ Her om dagen hadde jeg en samtale som gjorde meg litt bekymret angående boligkjøp. Jeg fikk beskjed om at boligprisene i Oslo er på vei ned og om man velger å kjøpe leilighet nå så må man bo der i en god del år før leiligheten vil stige nok i verdi til et eventuelt salg. Jeg skal ikke sitte her å nekte for at jeg vil tjene penger på leiligheten jeg kjøper meg, hvem vil ikke det liksom? haha. Jeg er derfor bekymret for at jeg vil tape penger om jeg kjøper i Oslo, for jeg vet jo innerst inne at jeg mest sannsynlig ikke ønsker nå bo her i kanskje fem år til. Jeg tror de aller fleste vet hvor jeg egentlig vil bosette meg, så det akkurat nå føles det litt “uaktuelt” å skulle bo i Oslo så lenge.

♥ Celine har løpetid og jeg blir like bekymret hver gang. Jeg overtenker alt hun gjør og er livredd for at hun skal bli syk, være deprimert eller få livmorhalsbetennelse. Om det er noen andre som har erfaring med hund og løpetid så gjerne del litt erfaringer med meg, slik at jeg kan bli liiiitt roligere, hehe!

♥ Morten kommer til Tromsø i morgen, noe jeg gleder meg veldig veldig mye til. Jeg har ikke sett han på nesten to uker, så det skal bli veldig godt å være rundt han igjen.

♥ Apropos å kjøpe leilighet i Trondheim, jeg hadde en samtale med Morten som gjorde meg litt lei meg. Nå høres jo jeg ut som en veldig slitsom kjæreste som spør om å flytte Norge rundt med tanke på mitt forrige innlegg, men det skal sies at jeg aldri kunne flyttet til Nord-Norge nå. Hadde jeg fått velge mellom Trondheim og Tromsø/Bodø så hadde jeg valgt Trondheim 10 av 10 ganger, det er bare jeg som har begynt å tenke litt langsiktig. Jeg vil jo selvfølgelig være nær familien min den dagen jeg får barn og det er akkurat derfor Oslo er så uaktuelt for min del. Uansett, over til poenget! Jeg har jo veldig lyst til å flytte til Trondheim, men det virker som at Morten aldri vil være villig til å prøve det en gang, noe som selvfølgelig suger. Jeg er jo ikke akkurat sammen med han for at jeg tenker å gjøre det slutt neste uke, så jeg kjenner at jeg er redd for at bosituasjon kan bli et problem i fremtiden. For hvordan løser man det når man ønsker å bosette seg på to helt forskjellige steder? Jeg vil tro at Morten etterhvert vil endre mening med tanke på at alle kompisene hans som bor i Oslo er fra Bodø, men jeg ser likevel ikke for meg at han vil flytte til Trondheim av den grunn 🙁

♥ Det var veldig mange bekymringer og tanker fra min side nå, men jeg hadde en veldig interessant samtale i helgen som jeg ønsker å dele med dere. Det siste året så har jeg begynt å se meg selv litt fra utsiden og forstå hvorfor mennesker rundt meg gjør som de gjør. Tidligere kunne jeg for eksempel bli kjempelei meg om min bestevenninne unnlot å fortelle meg noe eller ikke inkluderte meg i sine problemer, men etterhvert så har jeg begynt å forstå hvorfor jeg ikke alltid blir inkludert. Jeg er og har alltid vært den  som skal løse alle problemer, og de skal gjerne fikses med engang. Jeg gir hard kjærlighet til menneskene rundt meg, ikke for at jeg vil være slem, men for at jeg ønsker at de skal ha det bra. Jeg er ikke den typen som sier “åååh stakkars deg”, tvert imot. Kommer noen  med et problem til meg så vil jeg alltid prøve å finne en løsning på det, som forståelig nok kan være slitsomt til tider. Personlig så elsker jeg å ha venner som er ærlige med meg, men likevel så er det ikke alltid at jeg selv ønsker å få servert den harde kjærlighet. Noen ganger trenger jeg bare en klem, ikke masse råd og tips om hvordan jeg kan få det bedre. Jeg har selv venner jeg ikke alltid deler alle mine problemer med, så hvorfor skal jeg da forvente at de skal dele alt med meg?

♥ Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om vi skal leie hytte på nyttårsaften eller om vi bare skal være hjemme.. Alt jeg vet er at jeg skal ha en rolig kveld som mest sannsynlig ikke innebærer alkohol. Pizza/taco, film, Pepsi Max og godteri frister myyye mer.

♥ Nå som Morten først kommer til Tromsø og han går rundt med “do it for the YouTube” innstillingen så vurderer jeg å ta han med på en ridetur? Hvor morsomt hadde det ikke vært å sett Morten ri? hahaha jeg ler faktisk så mye av bare tanken på det. Han er jo livredd hester. Yes? No?

19 kommentarer

19 thoughts on “UKENS PLANER OG NOEN BEKYMRINGER

  1. Hei! Æ bor i Tromsø. Har hest på Tromsø rideskole, om dere vill må dere gjerne komme å ri😍

  2. Hei! Det er ikke noe og bekymre seg for! Har to hunder begge med løpetid og det er null stress, aldri hatt problemer med det og jeg har hatt hunder siden jeg ble født! Vær bare fosiktig med og snuse på gutte hunder så går det bra! Bare oppfør deg som du pleier så går det bra, husk at hun blir nervøs når du er nervøs! Aldri opplevd verken desprwsjon sykdom eller livmorhalsbetennelse hos mine, tror det er skjeldent! Husk at hennes løpetid er som din mensen! Det er jo bare helt vanlig mensen akkurat som for deg! Så det skal gå finnt, bare gi henne litt ekstra kos også skal alt gå fint! Ikke noe og bekymre seg for❤️

  3. Det er veldig viktig å komme med gode råd og løsninger, men husk at noen ganger er alt folk trenger å bli lyttet til også! Av og til er ikke det viktigste at alt ordner seg, men at man blir fortalt at det er helt lov å føle det man føler, og at man blir sett når man har det kjipt. Klarer man å skape en god balanse mellom de tingene, så kommer man utrolig langt! 😊

    Håper du har hatt en god jul!

  4. Hei Sofie. Jeg synes også bosted suger her i huset. Vi bor i et svært arkitekttegnet hus, og kan hoppe fra brygga i Oslofjorden. Jeg vil flytte «hjem». Vennegjengen har ventet i 14 år, samt familie. Mannen min er Kirurg og kan få jobb hvor som helst. Men nei, han vil ikke til hjembyen min. Som selvsagt er den beste på jord. Ift Celine. Jeg har en liten hund, like gammel som din. Hver dag er jeg redd hun skal dø. Selv om vi har et barn, er hunden likestilt med henne. Vi er på hytta på fjellet nå. Hun fryser på skitur, sitter da i sekken på ryggen til min kjære. Når hun har løpetid, blir hun veldig rolig. Tror ikke du skal bekymre deg for C. Men bruker hun ikke bleie?? Det er et hekkan med det griset. By the way, jeg følger deg ofte, og synes du gjør en veldig god jobb! Håper du har innsett at AB ikke er en god venninne. Jeg forsto aldri at gode deg, kunne ha en relasjon til henne. Kos dere begge to på nyttår. Fortsett å skrive, og blogge som dere gjør.

    1. Forstår veldig godt at det er kjipt å lengte hjem, for selvfølgelig vil man være rundt sine nærmeste. Jeg føler meg selv veldig ensom i Oslo, men jeg håper som sagt vi finner en løsning som passer for begge etterhvert.

      Ja, de blir jo som små babyer <3 jo, det gjør hun 🙂

      Når det kommer til personen du nevner over her så er de aller fleste annerledes enn hvordan man kanskje oppfattes på sosiale medier. Hun har stilt opp masse for meg og hjulpet meg veldig når det kommer til denne bransjen. Jeg er veldig heldig når det kommer til vennene mine, og jeg vil absolutt beskrive henne som en omsorgsfull person som bryr seg veldig om de rundt seg.

      Tusen takk for det <3 Godt nyttår!

  5. Løpetid på tispene er ikke gøy i det heletatt. Min tispe får en totalt annen personlighet og vil ikke ha kos eller noen ting. Da er det viktig å gjøre mye av det hun vil. Hun er veldig glad i å gå lange fjellturer, skiturer, sykle langt. Hun er generelt glad i å bli sliten både fysisk og mentalt. Tenker i forhold til Celine at det er viktig at du finner det hun liker å gjøre og som gjør hun ekstra glad. Skal litt til for at hun blir syk med livmorbetennelse osv. Men lykke til, gøy og følge dere både her og på YouTube 😄😄

  6. Av erfaring ang boplass vet jeg at kompromiss er viktig, tenke over spørsmål som «kommer jeg til å bli bitter på min kjære om han ikke vil prøve å bo en stund der jeg virkelig ønsker å bo?», «hva kan jeg bidra med for at vi skal møtes på halvveien?». Bitter kan en faktisk bli i fremtiden om en ikke møttes på halvveien der begge ble litt fornøyd, men istede ble en av partene misfornøyd. Han kunne jo feks prøvd å bodd i Trondheim med deg i 1 år i og med at det er så viktig for deg. Fungerer ikke det for han da, så har han iallefall prøvd. Her må du tenke på hva du kan ofre og ikke, Sofie😘 det samme må han. Det er et tema som kommer til å dukke opp uansett og det kan være vondt, men jeg tror nok det er viktig å snakke om, selv om en kan bli såret.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *