VALGET JEG TOK FOR 10 ÅR SIDEN

Categories Blogg

Reklame | Annonselenker Nelly

Teddy jackets. HER / Lignende veske. HER / Bukse. HER

I går hadde jeg en sånn dag der jeg bare lå på sofaen, så jeg fikk med andre ord mye tid til å tenke. Jeg kan ofte tenke tilbake på hvor annerledes livet mitt bare var for noen år siden, og nesten bli skremt av å se på hvor mye de “små” avgjørelsene jeg tok hadde å si for fremtiden min. Om du tenker tilbake på avgjørelser du selv har tatt som egentlig ikke har vært en “big deal”, men så har du kanskje sett i ettertid at de hadde mye å si for fremtiden din? Jeg tror jo veldig på at alt skjer for en grunn og at det er meningen at vi skal komme dit avgjørelsene våre tar oss. Jeg er ikke overtroisk, jeg lover haha ;pppp Jeg tenkte uansett at jeg skulle dele noen av mine valg som har hatt mye å si for mitt liv.

⚫ Da jeg var rundt 14 år gammel så hadde jeg en ungdomskjæreste. Han hadde nylig vært sammen med ei jente, så dere kan sikkert se for dere hvilket drama det ble haha. Jeg tror ikke forholdet varte mer enn tre måneder, og selvfølgelig så skulle jeg og henne bli bestevenner da det ble slutt. Denne jenta var medlem av AUF og det var hun som fikk meg til å dra på Utøya i 2010. Hadde jeg aldri blitt sammen med han, så hadde jeg aldri møtt henne og da hadde jeg nok mest sannsynlig aldri vært på Utøya heller. Er ikke det litt sykt å tenke på?

⚫ Da jeg var på Utøya i 2010 så ble jeg veldig god venn med ei jente som tok meg med tilbake dit i 2011. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å dra, men på grunn av at vi hadde det så morsomt sammen året før så valgte jeg å bli med igjen.

⚫ Hadde jeg ikke vært på Utøya i 2011 så hadde jeg aldri møtt Stine som i dag er min bestevenninne. Hadde det ikke vært for at jeg møtte Stine så hadde jeg nok aldri reist til Trondheim. Det var alle turene mine dit som fikk meg til å ville begynne å studere der, og bare to år senere flyttet jeg. Jeg flyttet forresten sammen med hun jeg møtte på Utøya i 2010 haha.

⚫ Da jeg begynte å henge mye i Trondheim var jeg god kompis med en gutt som var sammen med ei jente som jeg var livredd for. Denne jenta er Julie som mange av dere sikkert kjenner igjen. For dere som ikke vet hvem Julie er så er det min bestevenninne, så hadde det ikke vært for Utøya og Trondheim så hadde jeg aldri møtt henne heller. Er det bare jeg som synes ting som dette er helt sykt å tenke på? 

⚫ En av mine aller beste venninner møtte jeg gjennom eksen min. Så hadde jeg ikke møtt han så hadde jeg aldri møtt henne, det er ganske trist å tenke på haha.

⚫ Forholdet vårt funket åpenbart ikke, så jeg valgte derfor å melde meg på Paradise Hotel etter at det ble slutt mellom oss. Så vi kan vel si det sånn at hadde det ikke blitt slutt, så hadde jeg aldri skrevet dette innlegget eller hatt denne bloggen akkurat nå.  Altså, what?!

⚫ Jeg var ekstremt usikker på om jeg skulle reise ned til Mexico, men hadde jeg ikke takket ja til å være med så hadde jeg nok enda vært i Trondheim. Jeg hadde ikke møtt alle menneskene jeg har vært så heldig å bli kjent med, blant annet Martine og Andrea. Jeg hadde heller aldri møtt Morten og jeg hadde aldri hatt en så stor blogg som det jeg har i dag. Jeg hadde heller ikke fått møte alle de fantastiske følgerne mine. Tenk hva “ja, jeg blir med” faktisk betyr den dag i dag.

⚫ Hadde jeg aldri vært med på Paradise Hotel så hadde jeg aldri flyttet til Oslo. Mange av dere vil sikkert tenke at det egentlig bare hadde vært positivt med tanke på hvordan jeg snakker om Oslo, men jeg overdriver nok litt på måten jeg uttaler meg på. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg flyttet hit, for det har vært en drøm jeg har hatt veldig lenge. Jeg tror bare det er så enkelt at jeg har blitt mer voksen og derfor ønsker å være nærmere familie og venner. Jeg kjenner jeg er ferdig med at livet bare skal dreie seg om party og reising, for det er ikke de tingene som virkelig betyr noe. Jeg er glad i Oslo, men jeg vil bo nærmere min og Morten sin familie.

Er det ikke litt skremmende å se hvor stor betydning valgene jeg tok for mange år siden har for meg den dag i dag? Jeg får faktisk helt frysninger av å tenke på det, for jeg kunne jo aldri byttet ut det livet jeg har i dag. Jeg er bare så evig takknemlig for alt jeg har fått i livet mitt, selv om det har vært et par ting som har vært vanskelig å håndtere.

Jeg vil forresten veldig gjerne høre deres historier. Har du tatt et eller flere valg som har hatt stor betydning for fremtiden din uten at du egentlig visste det? 

4 kommentarer

4 thoughts on “VALGET JEG TOK FOR 10 ÅR SIDEN

  1. Hei! Jeg har spilt trompet i snart 8 år og musikk er min store lidenskap. I fjor sommer ble jeg spurt om av en venn av meg til å være med på EM i cheerleading i Finland. Samtidig som det var det et stor musikkseminar i Bergen som jeg hadde sagt jeg skulle være med på. Likevel bestemte jeg meg for at jeg ville være med på EM i cheerleading, noe som jeg aldri har hatt kjennskaper til før. Etter noen uker fikk jeg beskjed at de ikke trengte MG likevel, fordi laget var mange nok. Derfor dro jeg til bergen, det jeg egentlig hadde lyst til helt fra starten.
    Turen på landsseminaret i Bergen var kjempegøy, for ikke å snakke om inspirerende og motiverende. Hadde det ikke vært for den turen hadde jeg aldri startet i et voksenkorps her jeg bor (er 15 år). I August skal jeg sammen med voksenkorpset og mine beste venner til Moskva og representere Norge i et internasjonalt «mesterskap» og opptre foran tusenvis av mennesker. Dette er noe av det største et amatørkorps i Norge kan oppleve! Hadde det ikke vært for den turen til Bergen ville jeg aldri bestemt for å studere musikk på VGS til høsten ☺️ Om jeg ikke hadde dratt til Bergen ville jeg nok ikke vært den samme personen jeg er idag.
    Små avgjørelser kan gjøre store forandrelser.
    Klem????

  2. Jeg havnet i fosterhjem for 10 år siden, var 15 år. Jeg begynte aktivt å være med i en organisasjon for å hjelpe andre, som har det vanskelig hjemme. Jeg fikk tilbud fra organisasjonen om å være med på seile i 2014, der traff jeg samboeren min. Så hadde det ikke vært for at jeg flyttet i fosterhjem, så hadde jeg ikke fått oppleve alt sammen, nå bor jeg på Sørlandet og trives mye bedre enn det jeg gjorde i Oslo, og har det bedre i livet.

  3. Hei. Helt random spm. Syns du det er greit å følge ekser på Instagram ? Hva hadde du gjort om Morten hadde fulgt eksen sin på Instagram ?

    1. Morten følger eksen sin på Instagram, og det er aldri noe som har irritert meg på noen som helst måte. Jeg tenker at så lenge man har et OK forhold til hverandre, så synes jeg nesten det er litt barnslig å slutte å følge. Jeg vet det er mange som vil reagere på at jeg sier dette, men jeg personlig synes bare det er teit å henge seg opp i noe så lite som Instagram. Hadde han likt alle bildene hennes og skrevet til henne hver dag så hadde det vært noe helt annet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *