VENNER SOM IKKE ER VERDT Å TA VARE PÅ

Categories Blogg

Jeg vet jeg har sagt det mange ganger før, men jeg er bare så utrolig takknemlig for alle de fantastiske menneskene jeg har i livet mitt. Det er ingen selvfølge, så jeg føler meg derfor ekstremt heldig som har mennesker rundt meg som lytter, støtter, heier og passer på. Det er ikke sånn at jeg alltid har hatt vennskap som jeg har den dag i dag, for jeg har selvfølgelig hatt et par venner som ikke alltid har ønsket meg det beste.

Jeg hadde for eksempel en god venninne som fortalte eksen min at jeg var forelsket i en annen gutt som jeg absolutt ikke var forelsket i. Jeg tror ikke hun ønsket at jeg skulle ha kjæreste, og prøvde derfor å ødelegge mellom oss. Vi var bare ungdommer på denne tiden, men det er fortsatt helt fjernt for meg å tenke at en du er glad i har så lett for å gjøre noe sånt. Jeg var god venn med denne personen lenge, men jeg fikk til slutt nok. Jeg kjenner likevel at jeg er takknemlig for at jeg har møtt på slike mennesker langs veien, for på den måten har jeg lært meg hva jeg ønsker i et vennskap og ikke.

Jeg føler nesten at jo eldre man blir, desto færre vennskap tar man vare på. Jeg har blitt for “gammel”til å bruke tiden min på vennskap som jeg innerst inne vet at det ikke er noe å bygge videre på. Jeg tror også at jeg har lært meg hva jeg fortjener og ikke, og hva man ikke skal godta fra et annet menneske. Jeg tenker at det er bedre å ha en god venn, enn å ha 5 dårlige rundt seg. Det skal ikke være sånn at du føler at du må endre deg for å kunne være rundt et menneske. Du skal kunne stole på de du har rundt deg, og ikke være usikker på om de faktisk er der for deg eller ikke. På link linje som at du ikke skal godta at en kjæreste behandler deg dårlig, så skal du heller ikke godta det i et vennskap.

2 kommentarer

2 thoughts on “VENNER SOM IKKE ER VERDT Å TA VARE PÅ

  1. Min nåværende kjæreste, lå i rundt med mange jenter bak ryggen min før vi ble i lag. Jeg fant ut av det der og da, og det gjorde da veldig vondt for jeg trodde følelsene var gjensidige. Dette skjedde flere ganger. Nå er vi sammen og han virker super forelsket, og jeg føler jeg kan stole på han med samtidig ikke. Han sier han har forandret seg og at jeg er den rette for han. Men jeg sliter med at jeg alltid tenker på hvordan han var før og tenker på hvor vondt det gjorde da han lå med andre jenter. Har du noen tips til hvordan jeg kan klare å legge det bak meg?

    1. Jeg forstår veldig godt at det var vanskelig for deg, og selvfølgelig noe du tenker på i dag. Jeg tenker likevel sånn at du visste dette da du gikk inn i et forhold med han, og ikke kan bruke det «imot» han. Om du ikke klarer å Stole på han så hadde det ikke vært noe jeg hadde orket å satse på. Det er bare meg da. Uansett, masse lykke til <3 håper det ordner seg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *