Follow your dreams

Categories Personlig

Alle mennesker drømmer om noe, det kan enten være noe lite eller noe stort. Vi kan drømme om alt fra å være en superstjerne som tjener utrolig mye penger, til å få en jobb man var på jobbintervju igår. Det som er så fint med drømmer er at man kan drømme om akkurat det du vil, for det er ingen som hindrer deg. 

Jeg tror vi mennesker er veldig gode på å ønske hvordan vi vil ha det. MEN vi har ikke nok tro på oss selv til å tro at vi kan få det til, derfor gir vi opp drømmen vår. Jeg har mange drømmer, alt fra små drømmer til store drømmer. Jeg har vært veldig flink til å undervurdere meg selv å ikke tro på at jeg kan få det til. Dette har da ført til at jeg har lagt drømmen min på is, og gitt opp det jeg virkelig ønsker. Men helt ærlig, jeg er vel ikke alene om dette? Hvorfor er det sånn at vi mennesker har så vanskelig med å tro på oss selv, tro på at “dette får vi til”? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg undervurderer meg selv veldig ofte. Jeg gjør det på jobb, skole, sosiale sammenkomster og ikke minst på drømmene mine. Jeg har alltid drømt om å bli politi, men fordi jeg ikke har troa nok på meg selv så er den drømmen lagt på is. Allerede før jeg har prøvd er jeg 100% sikker på at jeg ikke kommer inn på politihøgskolen, hvor teit er ikke det? 


I det siste har jeg bestemt meg for at jeg skal begynne å følge drømmene mine. Man lever bare en gang, og jeg vil kunne se tilbake å tenke at jeg har gjort det jeg kunne gjøre. Jeg har ikke lyst å bli gammel, og føle anger for at jeg ikke gjorde det jeg ønsket mens jeg var ung å enda hadde muligheten. Jeg tror at visst man virkelig vil noe. så får man det til. Det eneste som hindrer deg i å få til det du vil er deg selv, så fjern det hindret å prøv så godt du kan. Det du ønsker kommer ikke alltid lett, og det kan være mye jobbing som må til for at du skal nå det målet, men det kommer til å bli verdt det en dag. Det kan ta 1 uke eller det kan ta 2 år, men det viktigste er ikke å gi opp. Jeg har to store drømmer som jeg virkelig har begynt å jobbe med for å klare å oppnå. For at den ene skal bli virkelighet må jeg få til den andre, VELDIG spennende. Jeg er faktisk 90% sikker på at jeg kommer til å få til dette, så jeg gleder meg til jeg føler meg klar til å fortelle dere det. Det er utrolig godt å ha et mål å jobbe mot, for det gjør virkelig jobben så mye morsommere. Det har vært framgang på det jeg har gjort den siste tiden, noe som gjør det ENDA mer spennede. 

Ta deg gjerne en tur innom like siden min på facebook HER

6 kommentarer

6 thoughts on “Follow your dreams

  1. åh absolutt….følg drømmene dine..alt kan skje og kanskje en dag får du ikkje muligheten….så drøm høyt stort og vidunderlig <3

  2. Noe av det beste i hele verden er at vi alle har drømmer. Det er ingenting som er bedre enn å ha drømmer om å reise bort, eller en drøm om jobb, familie eller bare en drøm som bare er i tankene dine. Håper du får oppfylt alle drømmene dine 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *