Det finnes ingen hurtigløsning

Categories Trening

Jeg blir ofte kontaktet både på facebook, instagram og mail ang trening og kosthold. Jeg syntes det er veldig hyggelig at jeg er en motivasjon for andre, og at dere søker min hjelp. MEN jeg er ingen personlig trener, og jeg vil derfor ikke ta på meg det ansvaret med å veilede andre. Dere må huske at det er veldig inviduelt fra person til person hvor mye man skal spise for å gå ned i vekt, så det som har funket for meg funker nødvendigvis ikke for deg. Jeg har ikke, og vil heller ikke fortelle hvor mye jeg spiser på grunn av dette. Mitt alle beste råd er å slutte med hurtigløsningene, for det koster så utrolig mye penger å det er bare tull. Jeg må bare beklage meg til dere som har troa på dette, men i mine øyne kaster du pengene ut av vinduet. Ja, du går kanskje ned et par kilo på noen uker, men hva skjer når du er ferdig ? Du faller tilbake til gamle vaner, og er rett tilbake til der du startet. Jeg ville mye heller brukt pengene mine på en personlig trener, som vet hva han/hun driver med.


Det vil kanskje koste litt mer, men det kommer til å være mye mer verdt det. Det jeg tror er viktigst når man skal gå ned i vekt er å finne en livsstil man trives med, ikke en som er et helvete, og alt du gjør er å telle uker til dietten er over. Jeg har gått på en sånn smell før, og jeg raste opp en god del kilo på veldig kort tid. Rett og slett fordi jeg gikk på en diett der jeg spiste VELDIG ensformig, og jeg hadde masse nei mat. Det eneste jeg kunne spise var kylling og brokkoli, og hvem vil spise det hver eneste dag for resten av ditt liv? Ikke jeg iallefall. Nå har jeg funnet en trener jeg trives godt med, og jeg har fått en matplan jeg kan spise for resten av mitt liv. Jeg spiser knekkebrød, jeg spiser MASSE brød, føler det er alt for mange av dere som er redd for å spise brød? Jeg er i den beste formen jeg noen sinne har vært i, og jeg spiser brød hver eneste dag. Jeg spiser alt av pålegg, jeg spiser pizza, jeg spiser hamburger, jeg spiser taco. Jeg spiser AKKURAT det samme som alle andre. 


Diett trenger ikke å være kjipt, det er hva du gjør det til selv. Men bare sånn at dere vet det, så finnes det ingen hurtigløsninger når det kommer til trening. Du må jobbe for det, det kommer til å være kjempe tøft, du kommer til å ha lyst til å gi opp, MEN du kommer til å sitte med verdens beste følelse når du faktisk får det til. Et annet tips som har hjulpet meg utrolig mye er å Ikke begynne å trene bare for å bli tynn, eller for å oppnå drømmekroppen. Tren for at du vil ha en bedre livsstil, en sunnere kropp og et bedre liv. Jeg har selv vært på jakt etter drømmekroppen, og det var den eneste grunnen til at jeg startet å trene. Den perioden er heldigvis forbi, og jeg trener for å ta vare på den kroppen jeg skal ha for resten av mitt liv. Det er ikke en Iphone du kan bytte ut når den blir dårlig, og det er ditt ansvar å behandle den bra. Det å ha en sunn livsstil og være aktiv, har blitt like vanlig som alt annet jeg gjør. Det er ikke lengre noe jeg MÅ gjøre, men det er noe jeg VIL gjøre. Det er en stor forskjell. 

#blogg #hverdager #trening #kosthold #november #søndag #helg

24 kommentarer

24 thoughts on “Det finnes ingen hurtigløsning

  1. Kjempebra skrevet Sofie! trur ikke alle vil innse at hurtiløsningen ikke funke, så det er bra at du med en stemme faktisk sir ifra. tommel opp for deg, og stå på videre

  2. Sånne innlegg som dette er en så enorm motivasjon i! når du viser hva du selv har klart, og sier at det er mulig uten og pine seg selv på nettopp kylling og brokkoli!!
    Ståå på, du har gjort en kjempejobb 🙂

  3. Så fin blogg du har. Veldig pen er du også. Så usikkerheten din må du legge bak deg 🙂 wow, du har virkelig trent deg bra. Skulle ønske jeg var like flink :/

  4. Er veldig tøft av deg å forandre så mye, har sikkert ikke vært lett ! Veldig bra innlegg og sykt bra innsats. Stå på videre !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *