HELLO ROMA

Categories Reise



Jeg har ikke rukket å sett så veldig mye av Roma enda, men jeg liker allerede det lille jeg har sett. Vi landet rundt 21.30 i går, så da var det bare å komme seg til hotellet å få i seg noe mat før vi fant sengen. Besteforeldre på tur? hehe neida, vi bestemte oss for å legge oss tidlig for å klare å stå opp ekstra tidlig i dag, noe vi selvfølgelig ikke klarte. Mye vits å ha på alarm når man bare skrur den av, hehe min feil. Vi kom oss uansett opp til slutt, og det er det viktigste. Nå har vi akkurat vært å spist frokost, og nå er vi klare for å se hva Roma har å tilby. Jeg har fått så utrolig mange tips fra dere lesere, så vi har virkelig mye å velge mellom. Jeg setter virkelig pris på at dere tar dere tid til å komme med forslag, tusen takk ♥

Jeg heter forresten sofieeec på snap ♥ for dere som har lyst til å følge med på hva vi gjør i Roma.

21 kommentarer

21 thoughts on “HELLO ROMA

  1. Blant annet Vatican museumet, Peterkirken, Piazza Del Popolo (sett fra Pincio, som er fjellet ovenfor. Der har du utsikt over HELE Roma. Det er en park der oppe, og mye fint) er noe dere blant annet burde se i Roma. Ellers er det så utrolig mange fine resturanter, som ligger her og der og i “bakgater”.
    Om dere får tid, så anbefaler jeg dere å ta tog fra Rome Termini, altså sentralstasjonen hvor toget går, til Venezia (kjærlighetens by), Firenze eller Tivoli i Italia. Man kan ta metro (undergrund) til flere steder i Roma også. Dette er ikke så dyrt som taxi. Buss og togtider kan være litt varierende i tid, så ikke helt likt som i Norge bare. Ellers burde dere ta dere en titt i en av de store gågatene, foreksempel Via del Corso.
    Jeg bodde i Via Cola di Rienzo gaten i tre måneder, og var helt fantastisk opphold i Roma og Italia generelt!
    Nyyt turen, Sofie!
    Blir koselig å se deg til sommeren:)

  2. Ta dere en tur i Villa Borghese! En nydelig park der dere kan leie sånne sykler som er satt sammen, slik at det ser ut som en hestekjerre. Husker ikke hva det heter, hehe. Men utrolig koselig!

  3. Italienere sier Roma men på engelsk er det selvsagt Rome. Mye orddelingsfeil og svakt skriftspråk. Om man tar mål av seg å bli blogger er dette feil på nivå med det man lærer på barneskolen.

  4. Kan du skriver litt om hvor dere går og hva stedene heter? HVilken del av byen bor dere i? Skriv gjerne om det på snap og!

  5. Kos dere mye! Jeg lurer på siden du sa det ikke var vondt å ta silikon, tok du over eller under muskelen?

  6. Virkelig verdt å se Peters kirken. Var der selv for en måneds tid siden og var helt fantastisk. Lurt å kjøpe billetter før dere kommer til vertikan staten, og billetter til Peters kirken. hvis ikke vil det være en evig lang kø å stå i for å komme inn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *