7 MERKELIGE FOBIER JEG HAR

Categories Om meg

1. TÆR 
Dette tror jeg kanskje aldri jeg har nevnt på bloggen før, så jeg tror kanskje ikke så mange av dere vet det? Det er uansett ikke noe jeg hater mer enn tær, og det er faktisk det ekleste som er på mennesket sin kropp. Jeg takler ikke at noen har bena sine på meg eller i nærheten av meg. Jeg har faktisk begynt å gråte av å få tær på meg, haha. Dere aner ikke hvor mye jeg hater tær, det er noe av det ekleste i verden. Spesielt mannetær, æsj. 

2. BOMULL
Dere vet bomullspads ? Også vet dere om man tar sidene fra hverandre, og det bomullet som er i midten? Jeg får faktisk grøsninger av å bare skrive dette, for det er så ekkelt. Jeg takler ikke å ta på bomullspads, men det i midten gjør meg direkte kvalm. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men det har noe med hvordan det føles å ta på det. Jeg får en rar og ekkel følelse i hele kroppen. 

3. ROT
Denne er ikke akkurat ny, og alle dere har vel fått med dere at jeg har støv på hjernen. Jeg tror likevel ikke dere vet hvor ille det faktisk er. Jeg kan bli både sint, frustrert og lei meg av rot. Er det skikkelig rotete gjør det meg uvel for jeg synes det er så ekkelt. Alt av rot er skittent i mine øyne, til og med litt kopper på stuebordet. Sånn som i går klokken 03.00!!! vasket jeg kjøkkenbenken, tok ut og satt inn i oppvaskmaskinen og vasket klær. Jeg synes det var ekkelt i leiligheten og måtte derfor gjøre noe, haha. Jeg skjønner selv hvor sykt dette er.

4.INSEKTER 
Jeg er nok helt sikkert ikke alene her, men jeg virkelig misliker ALT av insekter. Jeg kan for eksempel ikke forstå hvordan noen kan synes en Marihøne er søt? HÆ? Den har små tynne ekle ben og en ekkel kropp med små vinger. Den er alt annet enn søt, den er faktisk ganske skummel også. Jeg er livredd alt av insekter, og jeg er dessverre den fjortisen som hyler når en insekt kommer mot meg. Jeg vil absolutt ikke gjøre det, men det er et eller annet med

5. MØRKT VANN
Jeg visste ikke helt hva jeg skulle kalle dette punktet, og jeg brukte rundt 10 minutter på å finne det rette ordet. Jeg vil absolutt ikke si at jeg klarte det, men jeg håper likevel dere forstår. Det jeg mener er vann som er så mørkt at man ikke kan se bunnen. Jeg har aldri og kommer aldri til å bade et sted der man ikke kan se bunnen. Jeg er livredd for å tråkke på dyr eller andre ekle ting som kan befinne seg i sjøen. Når jeg var liten var jeg faktisk livredd for akkurat dette, for jeg trodde det var sjømonstre som gjemte seg under mørke havoverflater.

6. AT NOE LIGGER OPPÅ MEG
Jeg får panikk om jeg for eksempel får en dyne dratt over hodet. Da vi var små pleide vi å legge madrasser oppå hverandre, så pleide de andre å legge seg på madrassen igjen. Jeg ville aldri være med på disse lekene, og ble ufrivillig dratt med. Jeg trodde seriøst jeg skulle dø hver eneste gang, og det er enda like jævlig. Jeg føler at jeg blir kvalt og ikke får puste. Jeg har også problemer om mennesker legger seg oppå meg, og jeg er så heldig å funnet en kjæreste som elsker å plage meg. Jeg må alltid be han gå av, og jeg blir faktisk sur om han ikke gjør det haha. 

7. FISK
Jeg tror kanskje jeg har fortalt dere dette før, men her har jeg heller aldri fortalt hvor ille det faktisk er. Det er ikke smaken av fisk som gjør at jeg ikke liker det, eller jo det er det også. MEN det er konsistensen som er ille, den er helt jævlig faktisk. Jeg har aldri klart å spise fisk på grunn av den ekle konsistensen. Det kjennes ut som man spiser, ja jeg vet ikke. Skum? Nei, jeg klarer ikke å forklare det. Ekkelt er det i alle fall. 

Denne ideen fikk jeg faktisk fra en bloggleser. Jeg elsker når dere kommer med forslag og ideer til hva jeg kan blogge om. Gjerne fortsett med det <3

26 kommentarer

26 thoughts on “7 MERKELIGE FOBIER JEG HAR

  1. Enig med nummer 5. Pappa har båt å vi pleier å dra til en plass men det er ikke dypt så jeg kan stå der men jeg ser ikke bunnen.. det er veldig skummelt

  2. Kjenner meg faktisk igjen, bortsett fra fisk da. Er ikke særlig glad i det, men det går ned haha. Men spesielt tær, æsj. Jeg takler ikke sko som viser tærne mine og jeg hater når andre kommer mæ tærne i trynet på meg, herregud så ekkelt. Synes også baby tær/føtter er like ekle, finnes ikke søte eller fine tær🤢

  3. takler ikke tær jeg heller, så jeg må /alltid/ ha på sokker, med mindre jeg er alene, takler ikke å vaske tærne mine i dusjen heller, så må ta store klædder med såpe i badekaret og gni tærne der i stedet for hahah. liker ikke at folk har tær oppå meg heller, men går helt fint hvis de har på sokker, for da ser jeg de ikke hahah. alle syns jeg er så rar som må sove med sokker om natta, hvis jeg sover med andre:// ser for meg at jeg kommer til å må ha på sokker når jeg har sex til og med

  4. Åherregud!! Aldri hørt om noen andre med et anstrengt forhold til bomull! Jeg er HELT enig med deg – det i midten er aller verst. Haha!

  5. Helt på samme plan når det gjelder mørkt/dypt vann, satt en gang i en liten båt hvor en
    diger spekkhogger begynte å sirkle rundt og dytte i båten.. siden da har jeg vært sykt redd dypt vann. Er også ekstremt enig angående den bomullspads greia. Den lyden av å dra bomullspads fra hverandre (har det i såfall for meg at det lager lyd), de tråene som henger fast og stikker ut, og den ekle følelsen. Nei.

  6. Kan Morten skrive et innlegg for deg en gang? Vet ikke om du har gjordt det før eller om det var noen andre, men synes det hadde vært gøy:)

  7. Så du har en “irrasjonell, intens og vedvarende frykt for” (wiki) å spise fisk? I så fall har du en fobi. Dersom du ikke liker å spise fisk fordi du synes konsistensen er ekkel, så gratulerer: du er helt normal. Jeg liker ikke konsistensen på rosiner, og synes det smaker pyton. Men, jeg har ikke en intens frykt for rosiner 🙂

  8. huff, ja, er helt ille når det kommer til tær hahah, tror faktisk ingen skjønner hvor mye jeg hater tær. grøsser hver gang jeg ser bilde av de til og med hahah, dekker til og med til mine egne tær hvis jeg brått skal ta et bilde og de syns, siden jeg syns tær er så utrolig ekle hahah

  9. Altså, Okei. Jeg sitter enda med frysninger og grøsninger etter å ha lest punktet om bomull. Det er virkelig det verste! Spesielt sånne poser med “løs” bomull som man må dra fra hverandre. For å si det sånn: jeg tar ikke uttapå posen engang. Sjelden jeg hører om andre som inne takler bomull!! Haha!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *