HVORFOR PROVOSERER SEX DEG?

Categories Samfunn

Hver eneste gang jeg skriver et innlegg om sex er det alltid en eller annen som klikker. Hvorfor? Hva er det med sex som provoserer deg så jævlig? Sex er helt normalt, og noe de aller fleste mennesker gjør. Det er normalt å ha sex med andre og seg selv, så hvorfor skal dette være så tabubelagt? Vi lærer jo de unge at sex er skummelt og flaut, og noe vi IKKE skal snakke om. Hvor utrolig dumt er ikke det? Unge burde vite at det er greit å spørre, og at det er lov å være nysgjerrig. Jeg håper mine fremtidige barn tør å spørre meg om sex, for jeg vil mye heller at de skal ta i mot råd fra meg enn å bare hoppe i det. Jeg fikk masse hjelp av mamma når jeg startet, både med prevensjon og alt mulig. Takk mamma, for og alltid ha vært en person som er lett å snakke med. 

Jeg vet ikke om dere husker seksualundervisningen på skolen? Den SUGER. Hva lærer du egentlig der? Hvordan man trer på en kondom. Selvfølgelig er det nyttig også, men hva med alt annet? Helt ærlig, hvilken erfaring sitter man igjen med etter en seksualundervisning? NULL. Jeg synes derfor det er bra å skrive om det, slik jeg gjør. Det er bare å ta en titt i kommentarfeltet mitt på dette innlegget, og faktisk se hvor mange som fikk nytte av et slikt innlegg. Jeg hadde også hatt behov for å lese noe sånt da jeg var 18 år gammel, og trodde jeg var unormal for at jeg ikke fikk til å få orgasme som “alle” andre.

Sex er ikke flaut eller ekkelt, det er helt normalt. Jeg kommer til å fortsette å skrive om sex, om du liker det eller ikke. Dette er min plattform der jeg er forfatteren. Det vil si at JEG bestemmer innholdet på MIN blogg 🙂


Dette er blikket mitt hver gang noen klikker for et innlegg som handler om sex 

20 kommentarer

20 thoughts on “HVORFOR PROVOSERER SEX DEG?

  1. Det provoserer vel dei som fortsatt er jomfru tenker jeg 😀 selv synes jeg at sex er eit viktig tema..så veldig bra skrevet 🙂 jeg husker godt seksualundervisningen på skolen når vi måtte tre kondom på ein banan..hehe
    Ha ein fin dag 🙂

  2. Det er ett viktig tema, og bra at det er noen som tørr å skrive om det. Sex er helt normalt, bør bli fler som åpner seg om dette temaet (:

  3. sex er helt normalt og bra og snakke om! visst ikke vet ikke unge hva som er galt og hva som er riktig. det er ett viktig tema som unge burde lære mye mer om !

  4. Er bra tema og ta opp. Og sex undervisninga på skolen må gjøres noe med. Vet at i andre land har de starta med slik undervisning nesten i barnehagen slik at folk barn og unge skal kunne fortele om overgrep. At de skal lære at vise ting gjøre man med noen man elsker og at de kropp, er din kropp. Ingen skal gjøre noe med den uten om at du samtykker.

  5. Synes det er utrolig bra at du snakker om dette. Det er jo mange som synes det er flaut å snakke om det, og det er helt normalt å snakke om sex, det er noe de fleste i verden kommer til å oppleve<33

  6. Altså, den eneste seksualundervisningen vi hadde var bær bi hadde vikar. Dette var fordi vikaren faktisk turde å snakke om temaet. Da snakket vi kun om forskjellige typer prevensjonsmidler. Absolutt enig om at vi må slutte å ha temaet så “tabulagt”. Vi må bli mer åpne! Så fortsett med det du gjør Sofie!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *