STOR RUMPE ER ET JÆVLA KRAV

Categories Samfunn

Etter bare et år som blogger kan jeg forstå hvorfor folk velger å operere. Selvfølgelig går det innpå en når du hver dag får høre hva som er galt med deg. Vi er bare mennesker vi også. Jeg har selv satt meg ned på nettet for å finne et bra sted jeg kan operere meg til en større rumpe, en rumpe som vil bli godtatt av samfunnet. Helt til jeg tok meg selv i det.

For det har faktisk blitt sånn at om du ikke har Kim Kardashian sin ass, nei da har du en stygg og flat rumpe. Jeg vet selv at jeg ikke har en kjempestor rumpe, men den passer til min kropp. Jeg har aldri hatt komplekser med rumpa mi, helt til store rumper ble den nye trenden. Eller.. det er ikke en trend mer, det er et jævla krav. Har du ikke en stor formfull rumpe? Nei, da kan du holde den for deg selv.

Men vet dere hva? Jeg kommer ikke til å oppfylle dette kravet. Kroppen min skal ikke være slik samfunnet forventet at den skal se ut, den skal være slik JEG ønsker at den skal se ut. Det er på tide at dette ekstreme presset rundt en stor rumpe tar slutt, og det er akkurat derfor jeg skal fortsette å vise frem min ” flate pannekakerumpe” som den så fint blir kalt.

Dette er sånn min rumpe ser ut i forskjellige vinkler. På de to første bildene er bare vinkelen bittelitt annerledes. Den kan se større ut, og den kan se relativt mindre ut. Rumpa mi er ikke stor, men den er heller ikke liten. Den er helt “normal”, selv om jeg ikke liker å bruke ord som normal, for hva er egentlig normalt? Den passer uansett til min kropp, og jeg synes den er helt OK. Så hvorfor kan ikke det være bra nok? Hvorfor skal DERE bestemme hvordan min rumpe skal se ut?

Det at mange der ute ønsker en stor rumpe er helt greit. Jeg synes man skal ha den rumpa man trives best med selv, liten eller stor. Det jeg reagerer på er kravet som blir satt for hvordan man skal se ut for å være bra nok, for du er faen meg bra nok både med og uten Kim K ass. Takk for meg.

Snapchat; SOFIEEEC – Instagram: SOFIEENILSEN

80 kommentarer

80 thoughts on “STOR RUMPE ER ET JÆVLA KRAV

  1. Altså nå har jeg fulgt bloggen din siden Paradise og sett all dritten du får slengt etter deg og rumpen din. Og jeg skjønner ikke hva problemet til folk er! Det er som du sier: rumpen din passer i proposisjon til kroppen din. Og du ser fantastisk ut! Herregud så mange sjalu mennesker der ute! Jeg ville gjerne sett ut som deg! Men jeg slenger ikke dritt for å trykke deg ned selv om! Ha en flott dag Sofie 🙂

  2. Jeg for min del har aldri forstått denne trenden med overdimensjonerte rumper og det er mange med meg på det.

  3. Du sier samfunnet krever at folk skal ha store rumper? Hva definerer du som samfunnet? Sier politikere at du skal ha stor rumpe? Skolen? Mødre? Fedre? Besteforeldre? Nei det er jo markedsbransjen som reklamerer skjønnhet som sier det for at du skal bruke mest mulig tid på utsende ditt for å kjøpe produktene deres, da kan du ikke skylde på samfunnet. Samfunnet defineres ikke av folk som ønsker å se ut som folk på tv. Norske folk gjør tydeligvis alt for å passe inn i en overfladisk kategori som egentli bare eksisterer i hodet til enkelte folk og føler livet deres blir ødelagt om de ikke blir akseptert av de samme folka.

  4. Fint at du skriver om dette,men synd at det er et tema i det hele tatt. Hvem står bak alt dette presset og maset hvordan kvinner skal være?
    I det store og det hele betyr det ingenting..det viktigste er å ha en sunn og frisk kropp. Ha meninger å være tro mot seg selv. Vi har bare et liv.

  5. Jeg syns du er utrolig fin, akkurat som du er Sofie 🙂 Gjerne sjekk facebook/mail, har sendt deg en melding angående et prosjekt jeg trenger din hjelp med. Ha en fin dag. <3

  6. et veldig bra innlegg. alle har komplekser, og jeg, personlig, synes det er fælt hvordan flere og flere begynner å operere seg. Hvordan vil samfunnet se ut til slutt om det fortsetter? Alle vil jo bli seende ut helt like… Synes det er mye mer interessant og flott med et samfunn med en haug av forskjellige mennesker- der alle slags kroppsfasonger vil bli sett på som normalt. (Med unntak av feks ekstrem overvekt osv; for det er helseskadelig og ikke noe å beundre akkurat..)
    Jeg heier på deg. Ikke hør på de som tydeligvis bare har sett en kropp i sitt liv

  7. Det eneste kravet mitt er at du bøyer deg litt frem. Nå kan du slå to fluer i en smekk, være sexy og deilig i dag og melde deg på #metoo i morra.

  8. Det viktigste er om du er fornøyd med rumpa di. Du kan jo se så mye du vil på den, men kontinuerlig vise fram rumpa di blir feil fokus. Og når du sier “DERE”, hvem er de? Hvem er det som krever at du skal ha Kardishan rumpe?

  9. 1. Hvis noen føler press for at en “Kim Kardashian rompe” er viktig, begynn å tenk etter selv.
    2. Hvis noen mener man er “stygg” uten en overskalert ræv, finn andre mennesker å være med.
    3. Hvem bryr seg? – Be whoever you want.

  10. Stå på Sofie!
    Jeg har alltid hatt stor «utover» rompe som de andre jente i klassen på bareneskolen sa. Ble erta for den, eller vertfall baksnakket, noe som har gjort at min «store» rumpe (koppen min er egentlig ganske lik som Martine Lunde sin, bare at jeg ikke har pupper😅🙁) har gjort at jeg har komplekser for å ha stor rund fyldig rompe. Har alltid badet i gutte badeshorts frem til jeg var ca 17 år og skjønte at det ble for dumt.. (er født i 1996)
    Haha sykt rart hvordan samfunnet bestemmer hva som er bra nok og ikke bra nok, jeg syntes at Martine sin kropp er helt fantastisk fin, men hater min rompe som er ca lik, fordi noen sa den var stor og gjorde en greie av det.
    Og rompa di er ikke rompa til Kim, men det betyr ikke at den ikke at den ikke fin selv om den ikke er gigantisk! Om du hadde operer den så hadde det også blitt feil, for alle har blitt så hårså!
    La jenta elske den «lille» rompa hennes, og om hun en dag om 20 år vil opere den (ikke at det trengs) så la henne gjøre det!

  11. Synes rumpa di e for liten. Blir ikke fristet til å se på engang. Det finnes øvelser for større rumpe:)

  12. Dagens ungdom skal høre mye. Personlig syns jeg Kardashian ræv er ekkel… Ser noen jenter prøver å etterlikne. “naturlig flat ræv” er å foretrekke, på tide at heterofile fornuftige menn, med naturlig øye for skjønnhet, får en tydeligere stemme… så det ikke går helt skeis.

  13. Det virker som om du har tilegnet deg elementer av vrangforestillinger om at ting som omtales mye i media likestilles med “et krav fra samfunnet”. Det kryr av media-saker om A,B og C-kjendiser, men hvordan trekker du slutningen fra dette til at det er et krav fra samfunnet at du skal operere deg til å se ut som, eller sløse bort penger på, å oppføre deg som disse kjendisene?
    Det som undrer meg er at du og en del andre bloggere på et fundament av 15000 daglige bekreftelser i form av lesere, suksess, velstand, erfaring med spennende opplevelser, og evne/makt til å påvirke ikke ser ut til å vokse på det personlig i kraft av selvsikkerhet og tro på egne evner.

  14. Lenge siden jeg har lest så mye pisspreik. Hvilket samfunn? Paradiseulldottsamfunnet? Vel, den virkelige verden er ikke sånn…

  15. Oi den var da veldig flat, I hvertfall øverst til midten, trener du aldri, eller sjeldent? Ikke ment frekt, bare helt objektivt sett, eller kanskje jeg tar feil og du trener kanskje en del? Jeg har fått barn, men min er likevel mer formfull, men som du sier, hva er normalt. Jeg synes det er flott at du våger å legge ut dette og bilder, det er faktisk en viktig sak, og du har motet til det og det er kjempe bra! det er så mange som føler på presset om å være det samfunnet ber oss om å være, det viktigste er som du sier å være slik man selv vil og bare fuck i hva alle andre måtte mene om det:)

  16. Husk at alle småjentene (12 åringene osv) som kommenterer om rompestørrelsen din har sikkert en flatere “pannekakerompe” enn du selv har. Det er derfor de er så usikker på seg selv at de må ta det ut over deg.
    Pluss, Kim K’s ass er jo ekstremt ekkel?
    Det er ingen gutter som liker rompa hennes, bare småjenter og usikkre jenter i 20-års alderen.
    https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2017/06/nintchdbpict000319251588.jpg?strip=all&w=640
    Drit i de kommentarene altså 🙂 Du er fin som du er!

  17. Du har en flott bakpart! Sikkert veldig fin å kose med 🙂 Selvfølgelig ingen grunn til å operere den større! Bra du står imot presset.

  18. Synes du ser veldig bra ut! Lurte på om du kunne ha laget et innlegg eller svart her hvilke treningsøvelser du pleier å gjøre/liker best og hvilke du mener er mest effektive? (Treningsopplegg liksom)Også gjerne hvor ofte du utfører dem og repetisjoner?

  19. Guuuurl
    Du må ikke operere fordi du har flat rumpe liksom… det er bare å trene den oftere, hahah
    Uff dere bloggere er så late …

  20. Personlig synes jeg hele det rumpehysteriet er til å le av! Jeg synes det er lite pent med sånne digre muskelrumper, og det mener jeg ikke fordi jeg er lat og ikke trener for å oppnå en sprettrumpe. Men når jenter er så opptatt med å trene rumpa si så den tilslutt ikke passer resten av kroppen, da synes jeg min egen er bra nok altså 😉 Samboeren min elsker rumpa mi, og da får det være godt nok! Den er ikke flat, den er ikke diger, men den er helt naturlig 🙂 Du har en fin rumpe, og skal få lov til å vise den frem du også, på lik linje med alle de Kardashian-rumpene der ute <3

  21. Fineste er små rumper. Vil heller ha min lille flate rumpe enn en stor falsk rumpe:) rumpen din er kjempe fin og ikke operer den. Vær så snill. Opererte rumper er ikke pent! Naturlig rumper er 100 ganger bedre! 👍 Go små rumper

  22. Jævlig bra, Sofie!! Det er alt for mange som normaliserer operasjon for å fikse på utseendet, og du hjelper vi som er usikre på oss selv. Vi som syns magen er litt stor, rumpa litt liten eller at puppa er for store eller for små. Tusen takk. Respekt!

  23. Holdt på å si: Det er vel ikke et stort problem i verden at trenden er litt på utkanten av hva du selv er. Ellers fikk du jo vise frem rumpa di.

  24. For et bra innlegg! For noen handler alt om utseende, at man skal se sånn og sånn ut. Jo eldre man blir, jo mer skjønner man at det fins bedre Og større verdier i livet. Du er rå, Sofie. Og du har en rå ræv! Stå på :-). Klemmer fra dame på 27

  25. Syns det får holde nå. Det er bare latterlig å si sånt vi er da alle forskjellige flat eller ikke rompa de er da sexy som bare det. Og det er ikke noe galt med den som kanskje noen har kommentert…. toskete men i stede for å tenke operasjon om du er misfornøyd SELV hva med å trene for å stramme den eller noe Hvis t du plages mitt syn er hvertfall deam girl 😉😊 ha en fin dag 👍😊

  26. Finn mennesker som bryr seg om deg og som liker hvordan du er og ser ut istedenfor for folk som skal få deg til å måtte operere deg selv for å bli fornøyd, det blir bare feil for alle.
    Flesteparten av de som snakker dritt om kroppen din er jo ikke noe bedre selv uansett. Drit i hva andre sier og mener, spesielt når det gjelder hvordan du skal se ut, bare hver deg selv og bli fornøyd med den du er.

  27. Det er ikke et krav å ha stor rompe. Men det er derimot forevntet og normalt å ha en rompe, noe du ikke har. Du har omtrent bare et hull i ryggen…

  28. Hmm jeg har hørt om nett troll,på sosiale medier,men rumpetroll er noe helt nytt,vel noen liker morra og andre dattera.det finnes vel tusenvis av forskjellige svar på slikt,jeg for min del,er ikke så rompe opptatt og ser på helt andre kvaliteter,men det er jo blitt så mye rompisser om dagen, så det er jo på en måte forståelig.Jeg synes du har en flott bakdel som står til resten av kroppen.man bør ikke rote med skaperverket.Mange har jo pupper som man kan se på 10 meters avstand at ikke er ekte saker, og ikke står i proposisjoner til resten av kroppen,etter min menning er slikt bare enormt stygt,Det beste er nok og ikke fly med rompa virituelt bar på nettet,det er jo kun en virituell drømme verden.på linje med fake news.

  29. TAKK! Endelig noen som tør å stå opp for oss som fra naturens side ikke har Kardashian assen. Det er jo ingen hemmelighet at de fleste streber etter det perfekte, og stor rumpe har jo nå i lengre tid vært et såkalt krav nesten. Jeg er ikke den som gidder å stå på gymmet og ta squats 6 dager i uka, og heller ikke den som har råd til å dra på andre siden av kloden for å operere bakdelen min. Jeg håper at flere og flere blir glad i seg selv og tør å stå i mot presset slik som du gjør, Sofie. Bare det å sette fokus på at man er bra som man er, enten man har stor eller liten rumpe- små eller store pupper, er en utrolig viktig kamp i 2018.

  30. Seriøst? Overhodet ikke noe galt med rompa di! Folk kan ta seg en bolle!
    Kropp er kropp og alle har en 🙂

  31. Føler så utrolig på rumpepresset. Og du skriver det såå fint! Du er sterk, for det er aldri lett å få hat på egen kropp. Det svekker selvtilliten.

  32. Du må jo ha et problem med den når du så å si alltid omtaler den på en eller annen måte. Det er synd du er så usikker på deg selv at du må ha bekreftelse fra leserne hele tiden. Og om du sier at det ikke er tilfellet, så slutt med denne typen tekst og bilder. Den eneste som skaper presset er deg selv!!!

  33. Bra endelig ei jente som ikke vil forandre på kroppen.La såpeserier være såpeserier👍
    Og hvorfor skal alle vøre like😆

  34. Så søt du er . Syns uansett det ser helt mongo ut m operert rumpe hahaha det latterligste jeg har sett ever! Rompa di er fin og ikke noe galt m deg. Bedre å trene m vekter eller lignende for å “plumpe”den opp litt . Bra innlegg! 😘

  35. Syns det får holde nå. Det er bare latterlig å si sånt vi er da alle forskjellige flat eller ikke rompa de er da sexy som bare det. Og det er ikke noe galt med den som kanskje noen har kommentert…. toskete men i stede for å tenke operasjon om du er misfornøyd SELV hva med å trene for å stramme den eller noe Hvis t du plages mitt syn er hvertfall deam girl 😉😊 ha en fin dag 👍😊

  36. Rumpa di er søt, den! Synd at den må få så utrolig stort fokus på bloggen din.. Folk er bare misunnelig på livet ditt, og trenger å pirke på deg for å gi seg selv bedre selvfølelse.. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan heie på hverandre? Og disse glosene som trollene kommer med er ganske store ord som ikke hadde blitt taklet like godt motsatt vei. Det er synd å se alt dere på bloggtoppen må tåle, altså. Hjelpes.

  37. Nå får jo jeg med stor rompe naturlig dritdårlig selvtillit fordi alle kommenterer at det er stygt? Og hvem lager dette presset egentlig? Bra sjen du er i faktisk

  38. Jeg vet ikke hva som er den perfekte rumpe. Men du har den rumpa du har. Og hvis en mann ikke vil ha deg pga at rumpa di ikke er slik han vil ha ei rumpe, så er han søren ikke bra nok for deg heller. Såpass kvalitetsbevisst må du være når det gjelder gutter/menn. Ikke alle av dem er verdt å samle på.

  39. Det blir jo akkurat som at store pupper er et jævla krav? Og de fleste tyr til å operere. Akkurat som deg. Skulle ønske du hadde samme syn på brystoperasjon som du har på rumpe operasjon.

  40. Det er av bildebruken din siden Bali opplagt at du VIL ha tilbakemeldinger på bakenden din – kanskje fordi du er usikker på den, og ønsker bekreftelse på at den er flott. Eller at du frivillig utsetter deg for tilbakemeldinger på at den ikke er så flott for å mentalt drive deg til at du trenger en operasjon, en tanke som det virker som om du faktisk vurderer. Du vet fra New York bildene dine at forsiden jevnt over gir positive tilbakemeldinger fra alle som ikke har issues/kunnskap om operasjonen din. Kanskje det også bidrar til usikkerheten din at den menneskeskapte forsiden får positiv omtale, mens det naturlige baksiden muligens får mindre, det vekker sikkert ytterligere tanker om å operere.
    Forsøk heller å tenke på hvor utrolig uviktig det er hvordan baksiden eller forsiden ser ut i forhold til hvor viktig det er at du faktisk driver en suksessrik virksomhet, tjener gode penger og er i et tålelig langt forhold.
    Å utlevere kroppsdelene sine til fremmede for vurdering er et svakhetstegn, et ekko av den jenta med dårlig selvtillit du kanskje var en gang – slutt med det!
    I’m sorry, the old Taylor can’t come to the phone right now”
    “Why?”
    “Oh, ’cause she’s dead!”

  41. Hvorfor flashe den flate rumpen hele tiden?? For så å klage på hets? Du er ute etter bekreftelse, og de får du kun av småjenter. Få deg et liv!

  42. Du har grei rumpe – ligner litt på kinarumpe men det vil du aldri klare å få. Kinadamene har de fineste rumpene på jorda så det kan du bare glemme å håpe på å få.

  43. Jeg tror noen her ikke skjønner poenget Sofie skriver. Jeg syns hun har et utrolig bra poeng. Ikke alle kan ha den Kim K rumpa. Hvis alle hadde hatt sånn rumpe, ville det rett og slett vært kjedlig. Dere som hater og syns dette er teit å skrive tror jeg aldri har følt dette presset. I hvertfall vise at de ikke har noe press. Alle har kroppspress. Ingen er 100% fornøyd med kroppen sin hver eneste dag.

  44. Jeg syns synd på min datter som skal vokse opp med slike som deg som potensielle “rollemodeller”….. Sophie Elise, du, hun andre på frensiden av Nettavisen som annonserer “dette blir min neste operasjon” uten skam. Herlighet som foreldregenerasjonen har sviktet i oppdragelse, for noen overfladiske **** vesener som styrer våre unge og barn.

  45. Du har en nydelig bak – og den passer kroppen din helt perfekt! Jeg har alltid misunnet deg for de fine lårene dine, og den fine kroppen din!
    Håper virkelig du klarer å ikke bry deg om de negative kommentarene. 99% er nok bare kjempesjalu 😀

  46. Fint innlegg. Og du har ingen flat pannekakerumpe! Du er en flott kvinne! Stå på med fine innlegg. Selv om jeg er en gammel mann, liker jeg mennesker som tør være seg selv.

  47. Syntes du er kjempefin som du er 🙂 veldig bra innlegg. Og folk har jo til og med bevist her på kommentarer at det forventes at man har stor rumpe. Og at folk er imot liten rumpe. Jeg blir sjokkert av å lese noen av de kommentarene her. Ganske barnslig. Det er ingenting galt med en flat rumpe. Og bare fordi man har en liten rumpe, så betyr ikke det at man må begynne å trene den. Veldig bra at du holder på ditt! You go girl 🙂

  48. Anarkist: Synes mer synd på datteren din som kommer til å ha deg som rollemodell. Takk gud for at mamma har lært meg at man ikke skal dømme andre over nett, eller tråkke ned på andre 🙂

  49. Hurra for alle forskjellig kropper og rumper sier jeg bare! At jenter vil operere seg til en bæsje-bleierumpe er ikke noe kledelig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *