HÅRKRISE

Categories Ikke kategorisert

Som dere kanskje så på Snapchat (Sofieeec) så har ENDELIG mamma og Celine ankommet Oslo. Andrea og Martine reiste i dag, så det passet perfekt at mamma kom denne helgen. Vi har ikke akkurat så stor leilighet, så jeg tror det hadde blitt litt mye med fire mennesker på to soverom. Det er også veldig lenge siden jeg hadde alenetid med mamma, så det er noe jeg virkelig gleder meg til. 

AKKURAT nå er jeg hos frisøren, og dette er slik håret mitt ser ut nå. Det gjør vondt å vite hvor mye jeg har ødelagt håret mitt, åh 🙁 Det verste er at håret mitt var helt OK til jeg farget det mørkt igjen, og det er kanskje det som er det kjipeste. Jeg angret sekundet etterpå, og i tillegg ødela håret mitt totalt. Det blir ikke akkurat bedre av at jeg prøver å bli blond igjen, men jeg vil ha en farge jeg selv føler meg vel med. Etter at vi har oppnådd fargen jeg ønsker skal jeg la håret mitt hvile i minst et år, også skal jeg etterhvert slutte med extensions. Jeg vurderer faktisk å ta de av nå, men jeg vet ikke om jeg er helt klar for det. Jeg har også kjøpt meg ølgjær-tabletter. Jeg har hørt det skal være veldig bra for håret, så er det noen der ute som har erfaring? 😀 jeg vil veldig gjerne vite!!

42 kommentarer

42 thoughts on “HÅRKRISE

  1. Jeg har går på ølgjær tabletter. Og det funker veldig bra på meg❤ Fikk du det anbefalt av frisøren din?

  2. Kan du fortelle/forklare hvorfor ølgjærtabletter skal være bra for håret? Har aldri hørt dette før, og sliter selv med håret🤦🏻‍♀️

  3. Burde bare ta av deg all exstensions om du vil ha finere hår og la håret få hvile, og gå seg til naturlig, så blir det etterhvert mye finere og det vil føles finere ut også:-) Angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det, når håret mitt var veldig slitt slikt ditt er nå, så få av deg løshår og la håret få være i fred:-)

  4. Klipp håret jevnlig framover.. og plis, ikke mer løshår – det sliter sykt, jeg mista håret mott og det ble helt ødelagt.. nå striper jeg det blondt nå og da, ikke Moe problem 😀 så bleking er hardt, men løshår er verre 😓😓 tro meg, jeg har lært!

  5. Ta masse masse kokosnøttolje i håret og sov med det. Jeg fullbleket håret hjemme to ganger samme dag og det føltes ut som høy. Kokosnøttoljen gjorde jobben.

  6. Går ikke du på haircare da? Du reklamerte for det før? Og det er jo ølgjær i dem! Går på det selv! Men siden du sier ikke har noen erfaring med det var det bare fake da eller?

  7. Klipp vekk det som er slitt, å sett i exstensions :-). Prøv å kur det ofte, og unngå å style det med varme en stund, da skal det bli bedre :-). De slitte tuppene vil bare bli verre, å knekke fortere som resulterer i oppspist hår. Ellers en veldig flott jente ❤️

  8. Ølgjær funker virkelig! så lenge ein holder tålmodigheten oppe, på grunn av at ølgjær funker først og fremst på behovene innvendig av kroppen, og når kroppen er stabil så går det videre til hår og negler! Eg sjølv merket det først på øyenvippene, dei blei utrulig lange og fine.
    minus siden er at alle andre steder også vokser fortere, som f.eks håret beina.

  9. Supert med ølgjærtabeletter og B-vit,og kjøp en keratin spray,er gull på ødelagt hår,samt hårkur hver 3 vask…hilsen frisør

  10. Gikk på de haircare tablettene i 1 og et halvt år,fikk masse nye småhår ofte og etterveksten min begynte og synes mer og mer! Hadde tynnere hår enn det du har på bildet, og merket at det ble tykkere

  11. Hvis du snakker dialekt med mammaen din og mer bokmål med vennene dine, hvordan gjør du det da når du er med de samtidig? Haha lurer fordi jeg har samme problem…. <3

  12. Foreslår at du klipper ca lik lengde som andrea! Håret ditt vil bli mye sunnere og finere, så kan du vokse det ut igjen <3 Tror du ville kledd kortere hår!

  13. Anonym: Det er ganske lenge siden jeg reklamerte for det, og bruker du noe fast så blir man vel tom for produktet etterhvert? Det er ølgjær i haircare også, og fant ut at jeg heller kjøper dette på life enn å bestille flere pakker på nettet og vente en ukes tid før jeg får produktet. Jeg vil ha langt hår nå 😀

  14. Håret ditt blir ikke slitt av å det fra blondt til mørkt. Det gjør håret ditt mer godt enten vondt. Det som skader håret ditt er å bleke det så mye som du gjør for å få det lyst igjen, mangel på gode hårrutiner og bruk av extentions. Så anbefaler deg å klippe av alt det slitte. Fordi det hjelper ikke å bare klippe av litt av det, for det slitte spiser seg oppover og da blir mer og mer av håret slitt. Klipp av det som trengs og få en my start

  15. har gått på det lenge og det funker sykt bra! håret vokser kjempefort og blir mye tykkere/sterkere, pluss at jeg ikke mister hår lengre.. Før kunne jeg bare dra hendene gjennom håret å dro ut en hel parykk, nå er det ingenting! Fått masse babyhår også, kjempefint! 🙂

  16. Ølgjær kan nok hjelpe på hår! Men veldig vanlig å få soppinfeksjon av dette… jobber selv på apotek.

  17. Du får kjøpt Keratin spray hos frisør,ølgjær er det b-vit i derfor virker det på hår…ville faktisk kjøpt b-vit på helsekosten i stedet…kan ta en hestekur med 10 tab i 10 dager da blir alle lagrene fylt opp,holder i ett halvt år…så høst og vår er fine tider å gjøre dette på..er ikke farligt da b-vit er vanløseligt,så overskuddet tisser man ut 🙂 en bivirkning er at man får masse energi,så vinn/vinn

  18. Tror nok ikke du får tilbake et sunt sterkt hår før du kvitter deg med extentionsene. Det er en vanesak å bli vant å gå uten. Own your natural beauty 😉

  19. Værsåsnill.. Ikke film denne nakenrotta du legger ut på snapchat annenhvert minutt. Ingen bryr seg om hunden din, greit at du liker nakenrotta di så veldig mye, men hallo, det er bare du
    Kanskje bytte navn til #mammatilnakenrotta?

  20. Klipp deg kort – samtidig som du er flink til å kure det . Finere å ha et friskt hår enn langt og slitt

  21. Jeg har aldri prøvd tablettene, men jeg har brukt masse av ølgjær pulver, og det er mye mer effektivt. Selv om smaken ikke er så god, så blander du det bare i rød saft og drikker det fort opp. Så går det veldig bra! Et annet tips er at du kanskje holder den for nesen til du har blitt vant med lukta. Jeg er evig takknemlig for at jeg begynte med ølgjær. Jeg bruker også Romega Caviar Oil (mest pga jeg sliter med psoriasis) som inneholder silderogn og håret blir også så bra av både det og ølgjær.

  22. Altså frisøren min får meg platinablond på en behandling, venninna mi som er brunette blir platinablond etter en behandling… er nok ikke deg men hendrix hair som skal sponse deg hele tiden for at du skal reklamere for dem på bloggen som gjør at du ødelegger håret ditt, hvor mange behandlinger sier de at du trenger før du blir som du ønsker? er jo bare bullshit, bytt frisør haha

  23. Anbefaler olaplex kur på det varmeste! Reddet virkelig håret mitt etter masse striping og varmebehandling

  24. Hei! Vet dette er et vanskelig og tungt valg, men jeg mener på det sterkeste at du bør klippe håret litt – Til skulderlengde ca. Hvis du gjør det blir det meste slitte av håret ditt borte og det kommer til å vokse ut fortere og sterkere. Bruk samtidig ølgjær tablettene, dette hjelper mot sterkere hår.
    Selv gjorde jeg denne prosessen for en stund siden og nå er håret mitt blitt langt og flott. Føler meg skikkelig velstelt og ordentlig, uten å måtte bruke fakehår. Vær deg selv, det er det som teller. Du er nydelig uten alt dilldall med løse vipper, løst hår osv.
    Du er fantastisk! Ikke skjul det!!❤️❤️

  25. Hårolje hjelper iallefall mitt hår når jeg føler det slitt. Anbefaler Redken Diamond Oil, den er veldig bra. Det hjalp faktisk å la håret bli tjukkere og lengre og👍🏼

  26. Tips:
    Håret vil se mye friskere og sunnere ut om du tar av extentions!
    Om håret ditt er slitt trenger det pause fra falskt hår farging, blå shampoo osv.
    Hvis du vil redde håret ditt bør du ta av det påsatte håret og bruke hårkur i lengdene, helst sitte med kuren i ca. 30-40 min! En kur å anbefale er Kreastase sine, de er kjempe god for håret og gir magisk lukt!😊

  27. Håret mitt var utrolig slitt, klipte det kort, men enda var det helt ødelagt. Det som reddet håret mitt var Jan Thomas sin hårkur, den har virkelig reddet håret mitt! Og nå er det som en gang var slitt sunt igjen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *