UKENS SPØRSMÅL

Categories Personlig


Jeg ler så mye av dette bildet, SE hvor mye jeg hadde redigert tennene mine. 

Hvordan var ungdomstiden din? 
Ungdomstiden var ikke lett, og det tror jeg veldig mange “voksne” kan kjenne seg igjen i. Jeg vokste opp uten mye av det presset dere føler på nå, men jeg følte likevel et ekstremt presset. Press på hvordan man skal se ut, hvilke klær man skal gå i og hvordan kroppen skal være er noe alle ungdommer vil kjenne på. Press har alltid eksistert, og de vil ALLTID eksistere. Det er forbanna vanskelig å være ungdom, men husk at det er denne tiden vi virkelig former oss. Vi mister venner samtidig som vi får nye, vi begynner å feste, noen får seg kjæreste, noen sniker seg ut på kveldstid, man lyver til foreldrene sine om veldig mye (også rare ting?) og man begynner virkelig å utforske å kjenne på “voksenlivet”. Ungdomstiden er egentlig en så forbanna morsom tid, men man bruker halvparten av tiden på å bekymre seg over kropp, utseende og penger. Vi glemmer å leve og vi glemmer å ha det gøy, for at vi heller skal fokusere på at vi ikke hadde stor nok rumpe eller flat nok mage.

Skulle jeg sagt noe til 14 år gamle Sofie, så hadde jeg bedt henne om å gi mer faen. Gi faen i hva alle andre mener. Gi faen i dårlige venner som ikke var slik de trodde du var. Gi faen i å bry deg så mye om å passe inn. Slutt å oppfør deg som en drittunge for at du ikke fikk WESC genseren du hadde så lyst på, en ubrukelig genser til 900kr. Du trenger ikke en slik genser for å passe inn. Det du skal bry deg om derimot er å ha det gøy med vennene dine, nyte ungdomstiden for du vil ALDRI få den igjen. Snart skal du begynne å betale for dopapir, og det er forbanna kjipt. Du skal begynne å betale skatt, regninger, husleie. Resten av livet ditt skal dreie seg om fremtiden din, så hvorfor ikke nyte livet akkurat nå? Du er ung, vakker og FRISK. Fokuser heller på det, istedenfor den “perfekte” kropp. Akkurat det fokuset vil ikke gi det NOE i fremtiden, men alt det andre jeg snakker om vil gi det noen utrolig gode minner å se tilbake på. 

Hadde du takket ja om du fikk være med på Paradise Hotel 2018?
Ja, det hadde jeg nok gjort. Likevel hadde jeg vært litt redd for å ødelegge den gode opplevelsen, om dere forstår? Vi var jo veldig heldig med vår sesong, i og med at ALLE deltakerne gikk veldig godt overens. Jeg tror nok ikke det vil bli helt likt denne sesongen på grunn av ekstremt mange sterke og forskjellige personligheter.

Er du og Martine Lunde uvenner?
Nei, det er vi ikke 🙂

Liker du fansen din?
Jeg ELSKER fansen min. Dere er så snille og gode, herregud for noen fantastiske mennesker. Jeg tror ikke dere vet hvor mange ganger jeg har vært i strålende humør på grunn av kommentarer dere har lagt igjen på denne bloggen. TAKK <3

Hva liker du at fansen skriver til deg? 
Det er ikke noe spesielt jeg liker at dere skriver til meg, jeg liker bare at dere tar kontakt. Om det gir mening? Jeg synes det er ekstremt hyggelig å kommunisere med dere 🙂

Hvilken linje gikk du på VGS?
Jeg et år på helse og sosialfag, så barn og ungdom og deretter allmenn påbygning. 

Hvor ofte trener du? 
Jeg trener 4-5 ganger i uken. 

Får du noen gang lykkefølelse uten grunn?
Nesten hver eneste dag. Jeg er så utrolig takknemlig over livet mitt, og jeg får ofte små påminnelser på hvor heldig jeg er. Alle menneskene jeg har i livet mitt, Celine, mamma, bloggen, DERE, mulighetene jeg får og ja, generelt livet. Det er så mange grunner til å være lykkelig, dere!

Har du noen gang blitt sjalu for at Martine henger med Morten?
Hahah nei, det har jeg ikke. Dere må helt seriøst slutte å tro at det er eller har vært noe mellom Martine og Morten. Morten har vært sammen med beste venninnen til Martine, og det hadde derfor vært VELDIG rart om de skulle hatt en greie eller datet? Morten og Martine er BARE venner, og det er på tide at alle forstår det nå. 

Drømmebyen å bo i?
Er det virkelig et spørsmål? hehe. Los Angeles ofc <3

Hvordan var det å være uten mobil på PH?
HELT fantastisk. Det var så sjukt digg å ha en hverdag uten Snapchat, Facebook og Instagram. Jeg savnet ikke telefonen et eneste sekund. 

Har du alltid drømt om å bli blogger?
Ikke alltid, men jeg har alltid hatt lyst til å bli forfatter. Jeg er nå forfatter av min egen bok? dagbok? plattform?, OG DET ER SYKT KULT. 

Når mistet du jomfrudommen din?
Tror kanskje jeg har svart på det før? Jeg var 14 år. 

Hadde du crush på noen inne på PH?
Ingen utenom Morten. Jeg synes Aleks og Kevin var kjekke da, men jeg hadde aldri et crush på noen av de. 

Føler du noen ganger at det blir litt for mange mennesker i leiligheten deres?
Jaa, ikke så mye nå men veldig mye før. Mens PH enda gikk på TV og tiden etter var det KONSTANT mennesker i leiligheten. Jeg var så lei at jeg fikk et utbrudd i fylla. Jeg gikk å kjeftet på alle, og klikket på alle de som hadde lagt seg til å sove hjemme hos oss, haha. Til mitt forsvar var det 9!!!! mennesker her, på to soverom. Det var kun Soph og Kevin som hadde fått ja på å sove hos oss, så hvor resten kom fra vet jeg ikke. 

Hvorfor svarer du aldri på snapper?
Jeg føler jeg svarer ganske ofte på snapper? Dere må huske at jeg har åpen snap med veldig mange følgere, og mottar derfor ganske mange snaps i løpet av dagen. Jeg tar meg derfor ikke tid til å svare på snaps som “Hei og skjer”, men jeg svarer ALLTID om dere skriver personlige meldinger til meg. Jeg har aldri ikke svart på en personlig melding før 🙂

27 kommentarer

27 thoughts on “UKENS SPØRSMÅL

  1. Du nevnte ikke Morten når du sa du er takknemlig for alle menneskene du har i livet, huff😂 Regner med at du setter litt pris på han og da forhåpentligvis😂😋
    Leser bloggen din hver dag og synes du er utrolig flink til å skrive. Jeg leser ikke så mange, men du er av dem. Jeg synes det er gøy at du skriver om så mye forskjellig, det er veldig morsomt å følge med på hvor du er og hva du gjør hver eneste dag. Samtidig skal du ha for at du skriver hver eneste dag, selv om dagen din er helt dritt leverer du alltid❤️ Håper du får en kjempebra dag i dag og kos deg masse sammen med de du er glad i❤️

  2. Det var utrolig vakkert å høre på det du skrev på det første spørsmålet❤️. Takk for at du inspirerer meg til å bli et bedre menneske❤️❤️.

  3. Mathilde: Jeg skulle se om noen la merke til det, og du var den eneste faktisk, haha! Morten er absolutt noe jeg er takknemlig for <3

    Veldig veldig fint å høre, tusen takk Mathilde <3 <3

  4. du nevnte ikke morten når du skrev hvem du er glad i, og hvem du er takknemlige for å ha i livet ditt… bra kjæreste

  5. Hadde du bente eller tove som lærer på barne og ungdomsfag?☺️ Gikk i klassen til bente i fjor!

  6. Kanskje litt usakelig siden du laget et så fint, sårbart og inspirerende innlegg men bryna dine såg helt fantasitiske ut på det bildet med Morten og martine<3

  7. Hei! Jeg så deg og Morten på Oslo city for ganske lenge siden , ble sykt starstrucked. Syntes du det er greit at folk kommer bort til deg og tar bilder elns. Hadde lyst men det var skikkelig kleint. Hvilken aldersgruppe syntes du «tilhører» bloggen din?
    Hilsen anonym

  8. Livetmitt93; kan du slutte å kommentere alle innlegg bare for at folk skal bli oppmerksom på bloggen din??
    Ellers Sofie; liker bloggen din, ha en flott dag 🙂

  9. Hmm… trodde du og Martine L var venner jeg?! Dere har jo værtnlitt sammen… Henne har vært på besøk hos deg osv

  10. Hvordan syns du det var å gå påbygg? Går der selv å synes det er døds slitsomt😭 Å var du flink på skolen?❤️ Digger deg

  11. Hei igjen! takk for svar! Forteller du det i den portrett videoen eller i første episode av serien? lovey

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *