MENSEN, GRAVIDITET OG DÅRLIGERE LØNN

Categories Samfunn

Det er selvfølgelig fordeler og ulemper med begge kjønn, men spør du meg så synes jeg jenter har flere utfordringer/ulemper enn hva gutter har. Livet som gutt virker så sykt enkelt, er dere ikke enig? 😉

Dette er bare noe av det vi jenter må gjennomgå som gutter slipper unna med. 

👎Mensen. Jeg trenger vel egentlig ikke å forklare denne? En gang i måneden er vi så heldig å få en blanding av blod og smerter, deilig? 

👎 Hore. Dessverre er det alt for mange gutter/menn der ute som har en mental alder på 10 år og kaller derfor jenter for hore om de ligger rundt eller ikke ønsker å ligge med han. Gutter derimot? De blir sett opp til for å ha mange sexpartnere. 

👎Bedre lønn. Det er helt utrolig at det fortsatt er slik at menn tjener bedre enn kvinner i enkelte yrker. Tenk at en penis skal bestemme lønnen din? Latterlig. 

👎Graviditet og fødsel. I 9 måneder skal vi faktisk ha en baby i magen vår, noe som virker helt forferdelig om du spør meg. Ikke bare skal man bære frem et barn, man skal også føde det. Jeg grøsser bare ved å skrive dette for tenk så utrolig vondt det må være. 

👎 Vi må være forsiktig med kroppen vår. Nei, jeg sier ikke at det bare er gutter som voldtar, for det er langt fra sannheten. MEN vi jenter må være mer forsiktig med hva vi velger å ha på oss, hvor mye vi drikker og hvor vi går alene på kveldstid. I går tok jeg faktisk taxi hjem istedenfor å gå alene i 5 minutter. 

👎Utsatt for dickpis. Jeg vet det er mange mannfolk som forsvarer at jenter også sender nudes, noe jeg ikke har problemer med å tro på. Likevel etter å ha vært på x-antall vors der nakenbilder har vært et hett tema har jeg forstått at gutter kanskje er litt mer ivrig enn jenter. Jeg har ikke telling på hvor mange dickpis jeg har fått det siste året. PLIIIIS SLUTT, det er bare ekkelt og sykt turn off. 

👎Prevensjon. For mennesker som meg så er prevensjon ekstremt stress da jeg ofte glemmer å ta p-pillene. Det er jo heller ingen prevensjon som gjør oss 100% trygge, noe som fører til en konstant frykt om å kanskje være gravid. Jeg kan love dere at jeg har hatt 200 i puls hver gang jeg har tatt en test. 

👎Det er dyrere. Det er ikke bare for oss jenter å kjøpe en boxer og litt klær, vi må faktisk bruke mye penger på ting gutter absolutt ikke må kjøpe. BH, sminke, prevensjon, hårprodukter ++++. Vi tjener dårligere, men har mer utgifter? hehe 😉

29 kommentarer

29 thoughts on “MENSEN, GRAVIDITET OG DÅRLIGERE LØNN

  1. Graviditet og fødsel er det beste som finnes <3 Skulle ønske jeg kunne gjort det om og om igjen hvert eneste år!

  2. Jeg er enig med deg, det skal ikke koste mye mer å kjøpe klær osv pga at du er en dame. Samtidig, jeg som mann har mye respekt og er taknemlig for moren for alt hun gjorde for meg som liten og nå som voksen. Damer er en fin skapning, som betyr masse. Kan ikke tenke et live uten damen. Samtidig 🙂 En fullstendig og fruktbar relasjon mellom mann og kvinne må være innen ekteskapet, fine dyre du:-) .. Ingen bør lige rundt, dame eller mann. Slik bevares ekteskapet, samfunnet og barna. Derfor er straffen i Islam for den som har sex utenfor ekteskapet 100 piskeslag. Religion og tro er hjertets ondelig ernæring. Som blogger tjener du sikkert mer enn menn, damen?

  3. Jeg er enig med alle, utenom det med at menn tjener mer enn kvinner innenfor samme yrke. Likestilling er vernet i likestillingsloven vår, hvor det slås fast at ingen skal utsettes for forskjellsbehandling på grunnlag av hvilket kjønn en har. Det er ingen kvinner som får betalt mindre fordi de ikke har en penis, men fordi de fleste jobber deltid og ofte i lengre perioder borte fra arbeidsmarkedet. Mye avhenger også av utdanning. Om kvinner hadde vært en mindre utgift for selskapene og industriene, hadde vi lett byttet ut mennene 🙂

  4. Til deg over: det angår faktisk ikke deg om kvinner og menn har sex utenfor et ekteskap, eller ikke. Å straffe mennesker med 100 piskeslag i Islam er bare en måte å kontrollere seksualiteten til spesielt unge menn og kvinner på, det er helt latterlig. Så lenge det er frivillig fra begge parter, så burde ikke det angå noen andre hva de velger å gjøre sammen.

  5. Veldig enig av mange av punktene.. men en ting eg lurer på; i hvilket yrke er det forskjell på lønn mellom menn og kvinner?

  6. Er enig i mye av det du sier, og synes det er flott at du tar opp dette! 🙂 Likestillingskampen er fortsatt ikke over, selv om mye er bra i Norge. Likevel vil jeg bare klarere noe angående dette med lønnsforskjeller. Det er riktig at kvinner tjener mindre enn menn, men dette henger sammen med ulike valg av yrker og stillingsprosent.
    Kvinner arbeider oftere i offentlig sektor enn menn. Kvinner velger gjerne yrker som er lavere lønnet (for eksempel sykepleier eller barnehagelærer), og ikke minst jobber kvinner oftere i deltidsstillinger. Hvorfor det er slik, er et godt spørsmål. Noen mener at dette henger sammen med biologi (eks kvinner er genetisk disponert til å velge omsorgsyrker fremfor tekniske utdanninger) mens andre, deriblant meg selv, mener at dette er et resultat av de ulike forventningene gutter og jenter møter fra fødselen av (uten at jeg trenger å skrive en hel roman om akkurat dette).
    Det er flott med fokus på lønnsforskjeller, men det er viktig å vite mekanismene som ligger bak 🙂 Fortsatt god mandag! 😀

  7. Til deg over: det er Gud som har skapt mannen og kvinnen og det er Han som vet best av alle det som er godt for dem.
    Vi velger ikke om vi er en mann eller en kvinne, vi velger ikke hvor vi blir født / vokst opp, vi velger ikke utseende vårt, vi velger ikke om vi blir født i 1990’s eller for 1000 år siden. Gud viser mennesker til det som er godt for dem. Det du sier, at unge kan ha sex fritt, er noe som også folk i Norge for 100 siden ville ikke vært enig i.
    Sex er bra innenfor ekteskapet hvor det er samtykke og hvor rettighetene til begge parter og deres barn (om det blir barn av samleiet) er bevart. Sex utenfor ekteskapet fører til sykdommer, smerter, barn med muligens usikker fremtid, skilsmisse, konflikter, bekymringer, sjalusi osv. Sex utenfor ekteskapet er synd som fjerner hjertet fra Guds lys og nærhet.

  8. Enkelte kvinner hadde vært overlykkelige om de fikk egne barn, og enkelte kvinner tjener langt mer enn gjennomsnittsmannen. Synd du skal stemple alle!

  9. Nå må ikke dere jenter ha sminke heller da, det er noe dere velger helt selv.. lønn forskjellen er jo ikke slik du fremstår den. Du får det til å høres ut som at menn tjener bedre på alt, noe som ikke er sant! I Norge er det ikke slik at en mann og en kvinne gjør akkurat den samma jobben og mannen tjener mer bare fordi han er en mann. hvis tilfelle er at kvinnen jobber på samma jobb,men mannen tjener mere, så et det mest sannsynlig and mannen gjør en bedre jobb.
    Gjør det like bra som en mann
    Tjen det samma som en mann 😀

  10. Gaaahd ja det siste punktet irriterer meg så sinnsykt mye, og jeg har tenkt på det samme selv ofte! Steess🤦🏽‍♀️

  11. At kvinner har fått egenskapen å føde er jo en stor styrke vi kvinner har. Det er en opplevelse fylt med mye smerte, ja, men det er smerte som mennene ikke tåler. Vi kvinner derimot kommer gjennom den smerten gang på gang. Fødsel og graviditet er noe som alltid vil være en faktor for at kvinnene er sterke, uansett om samfunnet gir menn andre goder.

  12. Gutter må igjennom:
    Sparket i ballene.
    Mentale utfordringer (når det kommer til jenter og når andre gutter skal tråkke deg ned for å være bedre enn deg, skjer alt for mye).
    Dickpics (ja, jeg har fått av kompiser selv om ingen av oss er homofile).
    Mye mer
    Sier ikkenoe av dette for at menn har det værre enn kvinner, men det er alltid 2 sider og guttenes liv er ikke nødvendigvis så mye lettere enn jentenes

  13. Litt komisk hvordan du har skrevet på bloggen før at etter du har tatt silikon så har du ikke brukt bh, vil ikke det si at du ikke bruker penger på bh

  14. Det med lønn irriterer meg. Mannfolk tar oftest mer farlige yrker enn kvinner. Kvinner som har samme jobb som mannfolk får samme lønn. F.eks hvis en mann jobber i oljen, og har en litt høyrisiko stilling og en kvinne har samme stilling så får de samme lønn. Du kan ikke sette en mann med høyrisiko jobb opp mot noen som jobber i en klesbutikk eller i en barnehage. Du må tenke på hvilket yrke, hvilken stilling og hvilken jobb du gjør.
    Sminke og klær, du har gutter som bruker like mye penger som noen jenter. Du må ikke bruke sminke, det velger du fritt og hvor mye du vil/vil ikke bruke på sminke. Samme med klær, du må ikke shoppe hver gang du får penger. Helt idiotisk innlegg rett og slett.

  15. Til deg som mener sex hører til et ekteskap: Hva skal to unge gjøre da, om de har så sterke seksuelle lyster? Man burde ikke bare gifte seg med noen på grunnlag av seksuell aktivitet. Sex utenfor ekteskap må ikke nødvendigvis føre til sykdommer eller graviditet, fordi mange bruker prevensjonsmidler. I tillegg er det lov å ta abort i Norge, og det er fortsatt mulig at gifte kvinner også ønsker å utføre en abort. Gifte par kan også få kjønnssykdommer. Sex utenfor ekteskap fører til skilsmisser fordi ektefellen er utro, dermed så må det være mangel på blant annet kommunikasjon i ekteskapet. Religiøse må gjerne gå inn som jomfru i et ekteskap, men ikke alle tror på Gud, og dermed er det for mange ingen grunn til å vente med å ha sex. Dessuten så er ikke ekteskap for alle, og man kan være like nær en person selv om man ikke er gift. Det er selvfølgelig din mening, men du er ikke i en posisjon hvor du kan kontrollere seksualiteten til andre 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *