DET ER OK OM MORTEN FORLATER MEG

Categories Personlig

De siste ukene har jeg hatt samtaler som virkelig har fått meg til å tenke. Tenke på hvor avhengig vi mennesker er av andre. Hvor hjelpesløs vi føler oss uten et spesielt menneske og hvor dårlig vi skulle følt oss om vi mistet han/henne. Vi trenger å ha noen der for å ikke føle oss ensomme, alene eller fortapt. Det virker som vi mennesker er livredde for å være alene, for hva skjer da? Hvordan føles det når man skal legge seg helt alene? våkne alene? spise frokost alene? hvem skal vi ringe når vi har noe morsomt eller trist å fortelle? Alle disse spørsmålene skaper panikken for å være alene og forlatt. 

Jeg skal ikke nekte for at jeg også har vært redd for å være alene. Etter et forhold på tre år etterfulgt av et år som singel, for å så møte Morten så har jeg på en måte alltid hatt noen der. Selv om jeg var singel i et år så hadde vi fortsatt kontakt, noe som gjorde at jeg alltid hadde den tryggheten rundt meg. Det er derfor mange år siden jeg har kjent på den følelsen av å være helt alene. Jeg skal ikke nekte for at tanken på å være alene har skremt meg, for hvordan fungerer livet og hverdagen da? 

Pausen Morten og jeg hadde var kanskje det beste som kunne skjedd spesielt meg, men også oss. Jeg var mer innstilt på at det kom til å bli slutt enn at vi kom til å bli værende i dette forholdet, noe som forberedte meg veldig på å være alene. Jeg tror ingen kan forstå eller vet hvor mye jeg jobbet med meg selv de ukene Morten og jeg ikke hadde kontakt. Jeg var helt bestemt på at jeg ikke skulle være sammen med et menneske kun for at jeg var redd for å være alene, så svak er jeg ikke. Det ordnet seg heldigvis mellom Morten og meg. Vi ble ikke sammen igjen for at jeg var redd for å være alene, vi ble sammen for at vi virkelig ønsket å gi forholdet vårt en siste sjanse. Noe jeg er så glad for den dag i dag <3

Jeg fikk smaken på det å være alene og vet dere hva? Det var ikke så skummelt og forferdelig som mange av oss tror. Jeg kunne snakke med Andrea eller mamma om det skulle være noe. Jeg kunne reise til Trondheim for å være med de menneskene som fikk meg til å føle meg trygg. Jeg ble kjent med sider av meg selv som jeg ikke visste om. Jeg vet nå at det er helt ok om Morten en dag ønsker å fortalte meg. Misforstå meg rett, for selvfølgelig vil det være veldig kjipt om han ikke ønsker å være med meg mer, MEN jeg vet nå at jeg vil klare meg alene. Jeg er ikke sammen med Morten på feil grunnlag, jeg er med han for at jeg virkelig vil være med han. 

Jeg vet at jeg ikke er alene med å kjenne på frykten for å være alene og det er akkurat derfor jeg ønsker å fortelle deg dette her. Du trenger ikke en kjæreste for å være lykkelig. Jeg tror vi begge vet at du ikke blir lykkelig av å være med noen du egentlig ikke ønsker å være sammen med. Livet er for kort til å bruke det på mennesker som ikke gir oss det vi trenger. Livet er i alle fall for kort til å sløse det bort på et menneske du egentlig ikke vil være sammen med. Hvorfor skal du bruke tid på et menneske du ikke vil være med, når du en dag kan møte en person som kan gi deg akkurat det du trenger og mer? Du er sterkere enn hva du tror, husk det ♥

15 kommentarer

15 thoughts on “DET ER OK OM MORTEN FORLATER MEG

  1. Sååå fint innleg Sofie!<3
    Har et lite spørsmål som er over til et helt annet tema.
    Tenker å begynne å trene litt nå mot sommeren , skal ikke noe drastisk ned i vekt eller liknende men stramme opp litt mot bikinisesongen.
    Tingen er den at jeg også har silikon , et veldig naturlig resultat under muskelen , å er livredd for at puppene skal forandre seg / bli stygge om jeg begynner å trene.
    Hva er trikset ditt ? Du har jo sååååå flott kropp!
    Digger deg!
    Klem <3

  2. Livet er bedre som singel i følge meg haha forener singel😂 Var i et forhold i 8mnd sist og det var nokk haha nå har det vært full stopp på gutte fronten og fokus på meg selv og livet, and I love it! Så det er ikke noe å være redd for.

  3. Hei Sofie! Du skriver så utrolig fint❤️ Jeg har fulgt med på bloggen din og mer kjempe lenge og vettu hva. Jeg har lært så mye. Lært mye som har en kjempe stor påvirkning i livet mitt nå og videre. Jeg er en 14-år gammel jente og går igjennom veldig mye nå. Og jeg er garantert ikke den eneste. Du hjelper meg! Du gjør at jeg smiler vær gang etter innleggene dine. Det er fantastisk, jeg skulle ønske jeg også klarte å lage en sånn blogg som deg og nå ut til så mange som du gjør. Kanskje jeg klarer det en gang, men i mellom tiden så koser jeg meg veldig mye med din nydelige blogg. Din nydelige personlighet og alt det nydelige som omringer deg❤️

  4. Marthe: Tusen takk for det <3 Det er litt vanskelig for meg å svare på da jeg hverken er en lege eller personlig trener. Jeg har i alle fall ikke merket noe, utenom at jeg fikk mindre pupper etter at jeg gikk ned i vekt, noe som er helt naturlig da man mister fett der også 🙂 Utenom det så synes jeg puppene mine ser helt normale ut.

  5. Takk for fint innlegg! Beskriver akkurat hvordan jeg har det nå. Hjelper veldig å høre at man ikke er alene 🙂

  6. Ikke no hate, men jeg synes du skriver om det samme temaet hele tiden. Og du tar hele tiden clicbate, hvorfor gjør du egt det? Hva r poenget

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *