BEKLAGER, SKJØRTET DITT ER FOR KORT

Categories Samfunn

I går fikk jeg oppleve noe som virkelig skulle provosere meg til de grader. Jeg var ute å gikk tur med Celine og hadde kledd meg etter de 29 varmegradene vi hadde her i Oslo. Jeg var nesten kommet hjem da jeg merket at en bil kjørte sakte ved siden av meg. Som jeg har fortalt dere før så bor Andrea og jeg i et ganske spesielt strøk her i Oslo, så vi kan ofte møte på veldig merkelige mennesker. Jeg prøvde derfor å overse denne bilen som kjørte ved siden av meg, helt til jeg forsto at han ikke kom til å gi seg før jeg ga han den oppmerksomheten han desperat trengte. 

Jeg må bare fortelle deg noe, skjørtet ditt er alt for kort så du viser nesten rumpa de“. Jeg trodde først at skjørtet mitt kanskje hadde sklidd litt opp eller at vinden hadde gjort slik at jeg blottet rumpa mi, men NEIDA. Han mente rett og slett at jeg ikke kledde meg passende og at han derfor måtte informere om at skjørtet mitt var for kort. I det jeg forsto hva han prøvde på ga jeg han et kort svar med at det var meningen at skjørtet skulle være slik og at jeg gikk kledd som jeg selv ville. Det morsomme var at han stirret på rumpa mi under hele samtalen, men likevel ber meg kle på meg? Eller vent.. unnskyldningen er vel at det er min skyld for at jeg har kledd meg slik? Man klarer jo tross alt ikke å kontrolle hvor man ser selv, selvfølgelig er det min skyld. 

Etter at han hadde vært så nedlatende mot meg prøvde han å sjekke meg opp, altså HÆ? Tror han virkelig at jeg blir sjarmert av at han som er et totalt ukjent menneske prøver å fortelle meg hvordan jeg skal gå kledd og ikke? En ting er sikkert, jeg hadde ALDRI blitt sammen med noen som hadde prøvd å bestemt over meg og satt grenser for hva jeg kan og ikke kan. Slike mennesker er noe av det mest usjarmerende og minst tiltrekkende jeg kan møte på. 

Dette var forresten outfiten jeg gikk med i går som tydeligvis var for utfordrende for vedkommende. 


Finner dere en feil? Nei, tenkte meg det 😉 

Så til deg som skulle bestemme hvordan jeg skulle gå kledd 

👻 SOFIEEEC

64 kommentarer

64 thoughts on “BEKLAGER, SKJØRTET DITT ER FOR KORT

  1. hater folk som kommenterer klær de synes er for drøye fordi de mener det viser for mye hud. la folk gå kledd som de selv vil, hva faen

  2. hhaha woow! så deg den samme dagen, med samme outfit og man kunne særiøst se rumpa di! ahhah sykt at flere har lagt merke til det ahhahahah fyfaen

  3. Herregud så unødvendig! La folk få gjøre som de vil tenker jeg. Synes å vise hud er kjempe fint, og uansett om skjørtet kanskje hadde vært lengre oppe så hadde du sett fantastisk ut uansett! Du har bodygoals

  4. Kjolen var ganske kort så det kommer man ikke fra.. MEN man skal få gå med akkurat det man vil. Du så bra ut i den 🙂

  5. jeg tenker som så; folk får gå i hva de er komfortable med, det bryr meg lite
    men selv hadde jeg gått for noen cm lengre, bare slik at jeg kan bøye meg ned uten å vise rumpa.. eller stå i en trapp uten at de nederst kan se opp i skjørtet.. eller at vinden ikke vil kunne fly den opp så rumpa synes. men dette handler jo bare om hva jeg synes er komfortabelt. noen har jo ikke noe i mot å vise litt rumpe heller, og da får de kjøre på hahaa

  6. Ingen feil:) man skal få gå i akkurat hva som passer en!! Men hvis du ser på «skyggen» i vindusruta på gulvet… ser det ut som en gal hund😂😂

  7. Flotte bilder av deg. Du har ein flott brun kropp. Og det er bare din og du gjør akkurat du vil med den. Du var flott med den kjolen. Du er bare helt herlig. Koz deg videre i varmen du slik du føler for. Stå på å gi dei som gir deg dumme kommentarer smekk på fingrene. Det er jo nesten sexpress mot deg slik holder på med deg. Bra du står imot. Klem. 😀😀👍👍

  8. Er det mulig? Har kvinnelige bloggere noe å melde om kunst, vitenskap, politikk, samfunn ?? Jeg bare spør. Er det å vise seg fram det eneste man har å komme med?

  9. I hovedsak er jeg enig; gå med det du ønsker, omså naken om du føler for det. Det er ingen lov i Norge som sier at du må ha klær på.
    Det sagt så er det visse samfunnsnormer. Når man jobber på for eksempel et advokatkontor, så går man ikke i kort skjørt som viser fargen på trusa, og politi bruker uniform, sånn er det bare.
    At en bortskjemt dame med for mye plastisk kirurgi klager på dettte, forstår jeg veldig godt, men ønsker du virkelig å se naboen din, rundet 65 og veier 50 kilo for mye og BH-størelse større en din, ligge utenfor i speedo?
    Husk han har også rett til å gå kledd som han vil.
    Setter du deg på bussen ved siden av en 30 kilo overvektig dame, svett, bare ikledd bikini, eller dømmer du?

  10. Neste gang får du trekke den litt opp slik at litt av skinkene synes, så kan du provosere de som lar seg provosere av slik, så får vi andre noe flott å titte på, for at du tar deg godt ut uansett er det ikke tvil om 🙂

  11. Jeg ville vare sagt “ham om det” og gitt faen. Du ser jo veldig snellete ut i det skjørtet og han ble sikkert satt ut av det 🙂 Akkurat det siste kan du vel ikke klandre ham for. Gutter er gutter og noen ganger kan det være vanskelig å “komme i gang” etter en lang vinter 🙂

  12. Du har en utrolig flott kropp, men ja… alt for kort kjole…. vet ikke hva som er værst: å si i fra om at den er for kort, eller å ikke si noe. Hadde du vært min søster eller venn ville jeg sagt :sånn kan du ikke gå ut… selv om man er ung og pen trenger man ikke vise alt, da får man fort slengbemerkninger på gata og feil type oppmerksomhet.

  13. Tja, vinn vinn situasjon for min del. Hun går som hun vil, og jeg får sett en fantastisk kropp 😊

  14. When you wear a skirt like that you’ll need a shave, and I don’t mean your legs.
    Kunne godt ha vært enda litt kortere, spør du meg (sikle, sikle)
    Hilsen
    Gammel Gris

  15. Enig i at etnisitet er uten betydning fordi dette er galt uansett. Men her har kulturell bakgrunn betydning, fordi det er vesentlig om det er vår kultur det er noe galt med, eller om det er en importert kultur. Må norske menn skjerpe seg, eller er det en utenlandsk kultur som må integreres bedre.

  16. Du sier at etnisitet ikke har bydning. I utgangspunktet enig, men likevel.
    Kvar einaste gang noen av bloggerne skriver om moralpolitiet så skal det likevel fremstilles som at det var en random gutt het Nils.
    Kan man ikke bare si det som det er? Vedkommende var innvandrer, og muslim. Slutt å fremstill dette som et universalt problem, men heller påpeke hvor det stammer fra.
    Kun igjennom å jobbe mot islam – på samme måte man har gjort og fortsatt gjør med kristendom – kan man få en slutt på dette tullet.
    Eller er det så mye viktigere for deg å ikke bli kalt rasist – at du ikke ønsker å stoppe problemet?
    Jeg har flere venner som er innvandrer så spar meg for noe. Men vi kan vell alle enes om at importering av islam får visse negative følger?
    Er for meg helt uforstålig at mennesker som støtter kvinnefrigjøringen samtidig støtter opp om at kvinner skal gå med burka osv. Og ikke si til meg at det er frivillig. Hadde du vokst opp med en 10 kg hjernlenke rundt foten ville du forsvart med nebb å klør for å få lov til å gå med den 10 kg tunge hjernlenka rundt foten. Slik gjør alle som er misbrukt, men med en gang det et islam er all undertrykking ok.
    For meg betyr det jo ingen ting, jeg er mann og som kjent er menn sjefen i islam. Men synes bare det er fasinerende hvordan kvinner kan støtte dette.

  17. Nedlatende? At han sier ifra at han syns skjørtet ditt va for kort på en helt vanlig å fin måte? Var vel kanskje mer et tips

  18. Det er en hårfin balanse det der. Man vil gå med det man vil, men også kunne gå i offentlighet uten å måtte utsettes for skjenerende uttrykk av kropp. Gjør deg opp en mening selv, men ta tilbakemelding du får til etteretng.

  19. Man må få gå åssen man vil, men du burde vel ikke være så sjokket og provosert over at du får kommentar på kjolen når den såvidt dekker rompa. Lengden ser mer ut som en tunika enn en kjole. Ser jo på bildet at den er altfor kort bare du står rett opp og ned, så tror heller denne mannen var grei som gav deg en heads up. Tror nok du hadde reagert om en mann gikk med shorts som såvidt dekket rumpa så hvorfor skal ikke de kunne reagere når motsatte kjønn gjør det?

  20. Vel.. velkommen til våre nye berikelser!! Bare et lite glimt av hva fremtiden vil være!! Lykke til med å være kvinne.

  21. Er så kort at jeg nesten ikke ville kalle det skjørt. Men med den kroppen og den lekre trusa, who cares! Hvorfor ikke vise fram det man har 🙂

  22. Hvor kom denne random mannen fra, og hvilket strøk er dette? Det er ikke vanlig blant norske menn å ta på seg rollen som klespoliti, så jeg foreslår at du sier det som det er. Det har veldig stor betydning skjønner du.

  23. Du er bare selvopptatt og så liker du at folk
    stirrer på deg, eller hadde du brukt et slikt skjørt
    om du bodde alene på en øde øy ? Du er en av mange
    overfladiske kvinner som tror de er SÅ spesielle,
    til og med vise fram trusa i media. Men slik er du,
    men å komme med noe så latterlig i media, vi forstår
    jo hvorfor, du vil tjene penger Kvinner som må vise
    fram trusa, trenger nok litt psykiatrisk behandling.
    Det finnes da viktigere saker å skrive om, men
    slike som deg har alltid bare et tema, SEG SELV.
    Hele bloggen er til å le av. Helt utrolig at
    nettavisen gidder å trykke noe slikt. Du er en helt
    vanlig kvinne, som hundretusen andre, ikke noe
    spesielt her. Kom deg ned et par hakk, SÅ viktig er
    du da ikke. Stakkars deg, tror du er SÅ spesiell.

  24. Selvsagt skal du få gå som du vil, men det skjørtet var fryktelig kort og jeg forstår at noen kan reagere. Likvel ikke greit med catcalling!

  25. Du ser bra ut! MEN, jeg er enig i at slike skjørt er for korte, og synes ikke at trenden med skjørt og shortser som viser rumpa bare du titter ned på skoa er særlig fin. På en måte synes jeg at vi jenter selger oss litt for billig, hvor er spenningen liksom? Det er ikke sexy å vise fram alt en har før noen i det hele tatt har bedt om det. Men det er min mening, you do you!

  26. Hehe 🙂 må jo le av fyren 😅 Jeg hadde aldri tenkt over det – men det er jo ikke et langt skjørt – men det er jo veldig spesielt og creepy å følge etter deg med bil og stirre slik , og komme med en slik kommentar ! Og så prøve å sjekke deg opp etterpå 😂 Tror han må ha vært litt frustrert, stakkars 😅 Alle må få gå i det dem selv vil uten at det skal by på ubehageligheter og uønsket oppmerksomhet!

  27. Jeg har ingen regler, for meg kunne du gått naken, jeg har bare regler for meg selv, du tilhører ikke min klasse.

  28. Vi er tydeligvis mange som venter på at du skal forklare hvorfor du skjuler den etniske/kulturelle bakgrunnen til denne personen, og heller velger å etterlate inntrykk av at norske menn har slike holdninger. Frykter du represalier?
    Skal vi få gjort noe med problemet, så må det identifiseres.

  29. Du skal selvfølgelig gjøre som du vil, men du lever ikke her på jorda aleine.
    Damer og menn tenker og er forskjellige. Damer liker som oftest å ha fine ting fra strømper til diamanter (alt livet byr på), menn liker damene.
    Menn er også forskjellige, noen blir som en lamm og gjør alt for å få seg ett ligg, noen er player, og får damene til å gi han alt uten å prøve seg, noen er primitive og eier ikke måte og noen veldig få vet at slik damer som deg er ikke verdt å skade synet på, så de ser ned eller dekke synet sitt med hånden.

  30. Jeg hadde nok ikke følt meg komfortabel i et så kort skjørt. MEN folk må få lov til å gå i akkurat det de vil, uten å få slike unødvendige kommentarer slenkt etter seg.

  31. Spurte akkurat sønnen min på 17år om hva han ville syns om at jeg gikk med DEN kjolen. Vil ikke vedkjenne sin egen mor hvis så var tilfelle.
    Forrige uke var jeg og samboeren i barnebursdag med sønnen vår på 3år. En dame med to egne barn hadde noe lignende av kjolen din på seg, faktisk litt lengre. Dama bøjer seg ned for å plukke opp noe, å hele gjengen i sofakroken gisper etter luft da utsikten blir fantastisk avslørende i manns øyne. BARN reagerer! Hmm..
    Digger at damer er selvsikker på egen kropp, men trenger ikke forsmak på hva som skal være privat i eget hjem.
    Kanskje også lytte mere til hva som er vaskelig for menn og nakenhet. Vis forståelse og respekt for at menn også er et eget kjønn med følelser og meninger.

  32. Har ikke disse rosabloggerne noe annet og prate om enn. Kropp.Pupper og Rumper kan dem like gjerne legge ned hele bloggen.

  33. Jeg har et skjørt som er sånn ca samme lengde og design som ditt. Jeg tar alltid på meg en nike pro shorts under fordi det gjør meg mer fleksibel og trenger ikke å passe på hele tiden. Føler meg mye mer “fri” med en gang

  34. Jeg er helt enig i at kommentaren fra han var helt unødvendig, og at man kan gjøre å gå kledd som man selv ønsker.
    Men kan du rette “(…) skjørtet ditt er alt for kort så du viser nesten rumpa de” denne? De som i dem irriterer meg sikkert mer enn det bør. di* skal det være, men jeg antar at det bare har gått litt fort i svingene, akkurat som det gjør med meg noen ganger 🙂 Den var bare synlig, den lille leifen der 😛

  35. Sofie,jeg lurte bare på nationaliteten til han som kjørte bilen, var det ikke en paki eller en annen muslim? Men jeg skjønner at man må være politisk korrekt her i landet for å ikke bli kalt rasist i sitt eget land eller få sitt konto fjernet fra sosiale medier. Men problemet er mye større enn det ene tilfelle. Islamiseringen av europa fortsetter fortere enn noen gang. Og det er stor forskjell på rasist og patriot som forsvarer sitt eget land fra fremmed invasjon og kultur som ikke hører her hjemme.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *