DET ER ET HELVETE I LOS ANGELES

Categories Reise

Jeg har fått en del spørsmål om hva som er det verste med Los Angeles, og det er helt klart trafikken. Jeg vet ikke hvor mange som bor her, men tallene er skyhøye, noe som resulterer i at det nesten alltid er rushtrafikk. Vi må alltid begrene mer tid enn hva vi egentlig trenger de gangene vi skal noe, for du vet aldri hvordan trafikken er. Noen ganger er du heldig og andre ganger kan det være helt stillestående i 40 minutter. Skulle jeg noen gang flyttet hit så skulle jeg hatt et helikopter som kunne flydd meg til de stedene jeg ville dra til, haha neida joda. Menneskene som bor her skal i alle fall få en klapp på skulderen for å ha tålmodighet til denne trafikken, for den tar livet av meg. 

Utenom trafikken så er det ikke så mye å klage på, det er kanskje litt for overfladisk og menneskene her kan til tider være ganske frekke. Jeg tenker også på det ekstreme presset alle de som bor her har hengende over seg hver eneste dag. Du må være rikest og kulest, ellers er du ingenting. Det er jo faktisk så ille at rike menn betaler for å ha pene jenter sittende på bordet sitt slik at de skal få et bra rykte. Det er ganske sykt å tenke på, men så viktig er det faktisk å vise seg frem her. 

Selv om jeg elsker Los Angeles så kunne jeg nok aldri bosatt meg her for alltid. Det er en verden som er deilig å kunne besøke av og til, men så er det også deilig å ha muligheten å trekke seg ut av den når det blir for mye. Det er nok heller ikke så mange år til jeg begynner å føle meg “for gammel” til å reise på slike turer, så jeg må vel egentlig bare nyte denne overfladiske/gale verden nå som jeg har den. Jeg blir faktisk 24 år til neste år, så om 3-4 år så har jeg kanskje mann, hus og barn. Jeg skal ikke nekte for at tanken på det skremmer meg skikkelig, men det vil nok helt sikkert være det rette for meg når den tiden kommer. Nå skal jeg bare nyte livet som “ungdom” her i Los Angeles med trafikken fra helvete, haha. 

24 kommentarer

24 thoughts on “DET ER ET HELVETE I LOS ANGELES

  1. Bare et lite spørsmål. … Tenker ikke du på at det er norsker i la sammen med dere? Drit kleint å se dere på bord med Wiz Kalifha. Trodde du at du var kul?

  2. Trafikken i LA er noe dritt ass! Jeg har vært der selv noen ganger og hver gang lurer jeg på hvordan folk overlever timesvis i trafikken hver dag. Dem har tydeligvis litt mer tålmodighet enn meg 🙂 hehe kos deg!

  3. Åååhh jeg er så enig i alt du skriver. Jeg leide leilighet hos en familie i Calabasas mens jeg studerte der. Min morfar var derfra. Jeg ble kjæreste med den ene sønnen i huset, og etterhvert fikk jeg han endelig med til Oslo. Vi er gift, har barn. Vi reiser ofte til svigers m familie. Og hver gang slår det meg. For et overfladisk liv. Tro meg! Men alltid kjekt å dra på besøk til venner og familie. Vi lever fint her! Men det var gøy å være student, med noen små modelloppdrag på si. Og utelivet var som du beskriver. Alltid menn som ville ha deg ve bordet. Jeg har sånn tro på deg Sofie. Jeg tror du når veldig langt! Og leve godt her som oss. Men janteloven her, orker ikke! Kos deg babe.

  4. Dette: “..så om 3-4 år så har jeg kanskje mann, hus og barn. Jeg skal ikke nekte for at tanken på det skremmer meg skikkelig, men det vil nok helt sikkert være det rette for meg når den tiden kommer.” – er som tatt ut av hodet mitt inntil for noen få år siden.. Greia var bare at jeg til slutt innså at jeg aldri ville komme dit. Jeg utsatte og utsatte, og grudde meg faktisk mer og mer til den dagen kom da dette ville føles rett..
    Poenget mitt med å fortelle deg dette, er bare at det ikke er sikkert det tradisjonelle livet vil føles rett for deg, og hvis det skulle vise seg å være tilfelle, må du ikke la deg ‘presse’ inn i det. Du må bare gjøre hva som føles rett for deg

  5. Du er så nydelig! Men dongerishortsene dine er ikke flatterende på deg.. du har masse klær som kler deg mye bedre enn de shortsene!
    Skrevet i beste hensikt! Kos deg masse på ferie, skjønne du! 🙂

  6. Unnskyld men du som lurte på om Sofie følte seg kul. Det ville ikke vært rart om hun gjorde det, hun fikk dele bord med WIZ, det er KULT! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ville følt meg litt kul? Håper du koste deg Sofie😘 kan jeg spørre hvordan det gikk seg til, møtte dere de på utestedet? 🙌🏼

  7. Kan du slutte å clickbaite hele tiden!!! Du gjør det omtrent hver dag og bare for å få klikk. Ingen liker folk som clickbaiter!!!!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *