“JEG HAR VÆRT I EN BILULYKKE”

Categories Personlig

I går ble jeg igjen påmint om hvor skjørt livet kan være, og det skremmer meg like mye hver gang. Jeg fikk en telefon fra Morten om at de hadde krasjet med en lastebil i høy hastighet, men at det gikk bra med han utenom at han hadde litt vondt i brystet. Jeg trodde helt ærlig at hjertet mitt skulle stoppe i noen sekunder, for hvordan kan han være “bra” etter det? Bilen var jo helt knust foran, så det føltes helt uvirkelig at han “bare” skulle ha noen smerter i brystet. Hva med indre blødninger? Eller andre skader han kanskje ikke merket på grunn av adrenalin og stress? 

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg ringte Morten i går, men det var mange. Jeg er nok litt ekstra stresset med tanke på fortiden min, så jeg ville på en måte ikke tro han da han sa at han hadde det bra. Nå som jeg har fått latt det synke inn litt, så forstår jeg hvor ekstremt heldig alle som satt i bilen var. Om jeg ikke trodde på englevakt før, så gjør jeg det i alle fall nå. 

Det gikk heldigvis bra med alle som satt i bilen. Morten var ikke sjåføren om noen skulle lure på det, han var passasjer. I går fikk jeg virkelig en påminnelse på hvor viktig det er å ta vare på hverandre, være snill mot menneskene rundt deg og aldri legge seg sint ( den lærte jeg da jeg var liten, men det er faktisk så sant). Jeg vil ikke engang tenke på hva som kunne skjedd, det gjør meg rett og slett kvalm.

Jeg tror vi alle er litt for flinke til å tenke “det skjer ikke meg”, men hvorfor skal det skje alle andre, men ikke deg? Vi må legge vekk tanker som at setebeltet ikke er nødvendig for at du bare skal en liten tur på butikken eller til naboen. Vi må begynne å kjøre etter forholdene og fartsgrensene, og ikke stresse i trafikken. Nå som det er mørkt ute så MÅ refleksen være med deg for at bilene skal kunne se deg. Vi må legge vekk tanker om at det er ukult eller stygt å bruke refleks, for jeg kan love deg at det er enda mer ukult å bli påkjørt av en bil der du enten kan bli lam eller i verste fall dø. Vi mennesker tar alt for mange dumme sjanser kun på grunn av latskap, det er virkelig på tide at vi alle skjerper oss. 


Dette kalles heldig..

5 kommentarer

5 thoughts on ““JEG HAR VÆRT I EN BILULYKKE”

  1. Uff, hørtes ikke godt ut😭tenker at du ble veldig redd❤️😭og jeg tenkte at han ble innlagt på sykehus da jeg så på snapen din! Ufff.håper det går bra med deg❤️Og han selfølgelig😘❤️😭🙏🏻

  2. Uff da, må være helt jævelig følelse og føle. bra det gikk bra med Morten og håper du har det bra og:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *