7 VIKTIGE TING JEG HAR LÆRT

Categories Blogg

♥. Ikke alle menneskene du bryr deg om, bryr seg om deg. Det høres jo ganske brutalt ut, men noen ganger så møter man mennesker som ikke ønsker det samme for deg, som du ønsker for de. Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har endt opp med å bli skikkelig skuffet over noen for at de enten ikke har stilt opp eller bryr seg? Du kan stille opp så mye for et menneske, men så ender du opp med å ikke få noe igjen. Da jeg var yngre hadde jeg et par falske venner som jeg innerst inne visste at de ikke var bra for meg, men så henger man liksom med de for at det enten er en vane eller for… “trygghet”? Jeg vet ikke hva jeg tenkte da, men jeg er helt ferdig med å bruke tid på falske vennskap, det får man ingenting godt ut av.

♥. Du kan få til det du vil. Absolutt alle målene jeg har satt meg har jeg fått til, og jeg har ikke hatt noe som helst flaks eller hjelp. Jeg har måtte jobbe hardt for å oppnå alle målene mine, og som jeg nevnte for en stund tilbake så har jeg endelig fått til et mål jeg satt meg i 2016! Det handler bare om å ikke gi opp.

♥. Ikke alle mennesker vil ikke være for alltid, og det er helt greit. Forhold og vennskap tar slutt, og mennesker og hverdagen endrer seg. Noen ganger funker rett og slett ikke et forhold uansett hvor mye man måtte ønske det, og da er det viktig å akspetere situasjonen.

♥. Du kan stole på magefølelsen din. Det er ofte underbevisstheten din som forteller deg det du egentlig vet.

♥. Du må slutte å sammenligne deg med andre. Er det egentlig noe verre vi kan gjøre mot oss selv enn å sammenligne oss med andre? Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men herregud som jeg har jobbet med akkurat dette punktet. Jeg har egentlig aldri vært en som sammenligner helt til jeg begynte å blogge, for jeg har fått høre ekstremt mange ganger hvor dårlig jeg gjør det på grunn av at mine kollegaer gjør mer enn meg. Jeg skal være så ærlig å si at jeg har blitt lei meg på grunn av enkelte kommentarer, og jeg har til tider følt meg skikkelig dritt. Jeg skjønte heldigvis etterhvert at jeg måtte slutte å se på hva alle andre fikk til, for de aller fleste av mine kollegaer har vært her i flere år enn meg. Jeg fant også ut at jeg aldri ville utvikle meg om jeg skulle bruke tiden min på alle andre.

Om du gjør noe bra for noen, ikke forvent å få det tilbake. Da jeg var yngre var jeg veldig opptatt av hva jeg hadde gitt andre, så jeg ble ekstremt lei meg de gangene jeg ikke fikk det samme tilbake. Jeg har heldigvis lært fra den gang, og forstår nå at man ikke skal hjelpe noen for å forvente å få igjen, men for å faktisk være et godt menneske. Ikke alle kan gi tilbake og det er helt greit. Nei, jeg mener selvfølgelig ikke at du skal gi masse uten å få noe igjen, men poenget mitt er at man skal gi for at man vil hjelpe, ikke for å forvente å få noe i retur.

♥. Ikke gi opp, alt vil bli bra til slutt. Vi kan vel si det sånn at jeg har truffet bunnen skikkelig hardt et par ganger, men det har alltid ordnet seg. Ta tiden med hjelp og bruk menneskene du har rundt deg. Just don’t give up ♥

4 kommentarer

4 thoughts on “7 VIKTIGE TING JEG HAR LÆRT

  1. Hei fineste!<3 Kjempefint og viktige ting du tar opp her!<3 Hærlig! Jeg har et lite ønske om at du og Morten kunne vlogget en "miniserie" på f.eks 4 episoder der dere overasker hverandre/gjør noe fint for hverandre? Digger dere!<3 Stooor klem!<3

  2. Utrolig godt skrevet, Sofie. Fantastisk bra og viktig innlegg! Tusen takk. Dette fikk meg i bedre humør og på rett spor igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *