ADOPTERE EN HUND?

Categories Blogg

Her om dagen ble jeg liggende våken etter å ha scrollet ned på en Facebook-side med “hjemløse” hunder.  Jeg følger flere forskjellig organisasjoner i utlandet som redder gatehunder for å forhåpentligvis kunne gi de et nytt og  bedre liv. Det som er så trist å tenke på er at det er så mange dyr som aldri vil få et kjærlig hjem, og mange av de vil mest sannsynlig bo på shelter for alltid.

Det fikk meg til å tenke mye på min rolle og hva jeg kan gjøre for disse dyrene. Som jeg har prøvd å påpeke så mange ganger før så kan ikke en person redde verden, men alle kan gjøre litt. Jeg har jo lenge snakket om at jeg en gang i fremtiden vil skaffe meg en ny hund. Jeg har ønsket meg en Pomeranian, men jeg har bestemt meg for at jeg skal adoptere først om jeg noen gang skal få en til. Det er vel viktig å påpeke at jeg også vil kjøpe meg en Pomeranian en gang i fremtiden sånn at jeg ikke får høre det her om 10 år, men jeg vil også adoptere en. Jeg har jo snakket lenge om at jeg vil kjøpe meg en gård når jeg bestemmer meg for å slå meg til ro, så se for dere å ha stor nok plass til at man kan hjelpe flere enn en 😭❤️

Jeg kunne også tenkt meg å meldt meg frivillig for å være fosterhjem for dyr som venter på nye eiere, men alt dette er langt frem i tid når jeg bestemmer meg for å slå meg helt til ro. Selv om man kan bli fristet av søte valper på finn.no, så kjenner jeg at jeg har lyst til å hjelpe en hund som virkelig trenger det. Hundene vi ser på finn vil mest sannsynlig få en eier uansett, men det vil ikke alle de stakkars hundene og kattene som har fått en tøff start på livet. Bare tanken på at noen skulle behandlet Celine sånn uten at hun hadde fått hjelp eller et hjem knuser meg, og jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skal adoptere først om jeg bestemmer meg for å skaffe en ny hund.

18 kommentarer

18 thoughts on “ADOPTERE EN HUND?

  1. Utrolig fin tanke❤️ Har selv en gatehund fra Kreta, han har vært mye jobb pga nervøsitet, så det har testet tolmodigeheten min. Men kan virkelig si med hånden på hjerte, man kan ikke finne en mer lydig, kjærlig og snillere hund enn han. Litt kjærlighet og han gir meg hele verden av takknemlighet. Håper virkelig du holder den tanken, for det er virkelig verdt det! 🥰

  2. Du får nok den hunden som er ment for deg, jeg tror det er de som velger oss. Jeg skulle ha en StaffordShire Bull Terrier, endte opp med en Dvergpincher. Hund nr 2 skulle iallfall være en staff, å nei du fikk Dvergpincher til 😂 Så når den ene døde, og ny hund skulle inn i vårt liv tenkte jeg nå blir det en staff. Feil igjen det ble en Pomeranian.

  3. Burde ikke du være en bedre hundeeier til Celine først, før du tenker å adoptere?
    Du som skremmer, gjør narr av Celine på Snapchat. Og nå tenker du å flytte til LA en stund uten Celine… Pomerian trenger mer pleie og omsorg, jeg ikke tror du evner å gi.

    1. Pia…
      Er det nødvendig å skape kvalme?

      Jeg ser ikke annet enn at Sofie elsker Celine. Å tulle litt med hunden sin og å «skremme», som du kaller det, er kun en av mange av Sofies måter å holde Celine med selskap på.
      Jeg har en venninne som flyttet til Orlando i et år for å følge drømmene sine, da måtte hun være vekke fra hunden sin; – men hun har en fin familie som passet på i mellomtiden. Jeg er helt sikker på at Sofie også har noen som kan ta godt vare på Celine i.l.a den tiden. Man er ikke en dårlig hundeeier, bare fordi man ønsker å følge drømmene sine.
      Og hva vet du om at Sofie ikke evner å gi nok pleie til dyrene sine? Ser ut som Celine har det veldig bra!🐶

      Sofie; –
      Stå på og følg drømmene dine!
      Flytt til USA, adopter en hund, kjøp en hund, skaff deg en gård.
      Do what makes you happy!
      🌸

      Juleklem 🎄

  4. Pia, hva i alle dager? Så slemt!

    Hvis du ønsker å bli frivillig for dyr som venter på sitt framtidige hjem, anbefaler jeg deg å bli frivillig i Dyrebeskyttelsen. Det er for det meste katter, og utrolig givende. Det er alt for mange hjemløse katter som trenger hjelp! Jeg er selv frivillig og har hatt flere katter hjemme oss meg, og jeg elsker det! Dyrebeskyttelsen gir deg alt utstyret du trenger og tilpasser seg timeplanen din ☺️ Du får ha katt når det passer deg!

  5. Det va virkelig lurt og en god tanke 💛💕💜

    E du i Tromsø no ? ❤🌷
    Godt og komme hjæm før ei stund ? 😀 Trives du dær no ? 💙

  6. Kan æ spørre kordan du fiksa sånn at alle kan like dæ på snap ? 🙂

    Sånn at det står “abboner” og ikje “legg meg til som venn”.

      1. Tusen takk før svar, snille dææ 🌷❤

        Så det e ikje det samme som “åpen profil” dær alle kan kontakte uten og være vænn ?

  7. Vet du om det e no begrænsinge kor mange “Vænna” man kan ha på snap før man får opp “Før mange vænna” ? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *