AVBESTILLE REISE?

Categories Blogg

Om ting fortsetter å eskalere seg så ser det ut som at vi må avbestille Monaco, noe som virkelig suger 😭 Jeg hadde gledet meg så mye, noe jeg tror vi alle hadde gjort. Det ser jo ikke akkurat ut som at dette skal roe seg med det første, ettersom at vi våkner opp med nye og høyere tall på smitte hver eneste dag. Jeg får bare krysse fingre og tær å håpe at det vil ordne seg på en eller annen måte (selv om det er lite sannsynlig). Vi jentene har gledet oss så sykt mye til denne turen, så det hadde vært skikkelig kjipt om vi må avbestille 🙁 Nesten alt er jo også betalt, og jeg er usikker på om man får det igjen på reiseforsikringen i dette tilfellet? Vi bestilte jo reisen lenge før alt dette skjedde, men jeg vet ikke hvilke rettigheter man har? Egen og andres helse kommer uansett først, så i verste fall får vi booke en ny reise senere dette året.

Coachella har jo også blitt utsatt til Oktober, så jeg kjenner at jeg er evig takknemlig for at jeg ikke har bestilt noen flybilletter enda. USA har jo også innført innreise forbud i 30 dager, så det er i alle fall ikke vits å booke noe ny tur før det er opphevet og spredningen forhåpentligvis har roet seg. Det er skremmende å se hvor mye dette har eskalert seg på bare noen dager, og dette kommer fra meg som ikke var spesielt bekymret inn det first place. Det er vel kanskje ikke så rart ettersom at Sri Lanka ikke var noe særlig berørt av dette, så kommer jeg hjem til Norge der det er helt kaos. I tillegg til at det fortsetter å spre seg såpass mye så mange steder og land. Nei uff, vi får bare håpe at de får stoppet spredningen snart.

15 kommentarer

15 thoughts on “AVBESTILLE REISE?

    1. Ja, det er kjempe kjipt at ferien blir kansellert, Men det er også kjempe kjipt å være grunnen til at folk kan dø. Vi alle må jobbe sammen om å stoppe virusspredningen i HELE verden. Hva om dere tar med Corona virus dit og smitter flere der nede ? Dere er kanskje ikke redd for smitte av dere selv og derfor er dere villig til å fly, dra på flyplassen, eller kanskje bli smittet der nede, de Har jo corona det også. men tenk om dere blir smittebærere og smitter noen der nede, vil dere virkelig ha det på deres kappe? De har hverken like bra kapasitet eller like bra helsevesen.

  1. Du vet det at det er innført en regel som sier at man MÅ i 14 dager karantene når man har reist utenlands uansett om man har symptomer eller ikke.

  2. Hvordan blir det for deg å sitte i hjemmekarantene? Blir det vanskeligere med tanke på samarbeid?

    1. Nei, jeg er jo så heldig at jeg får jobbet hjemmefra 🙂 det eneste som skjer med meg er at jeg kommer til å kjede meg mye, så det skal nok gå helt fint 😂 får bare bruke tiden på mye jobb.

  3. Ser du har vært ut å gjort ærend. I følge helsemyndighetenes nye forbud så skal du vær i karantene i 14 dager nå.
    «alle som har vært i utlandet må holde seg i hjemme karantene. Det gjelder også dem som ikke har vært i områder med langvarig spredning. Tiltaket gjelder alle som har kommet til landet siden 27.februar.»
    Så i følge forbudet må både du og Morten vær i hjemme karantene i 14 dager siden han jobber i helsevesenet.

  4. Mener at alle reiser som er bestilt FØR «corona-hysteriet» kan refunderes – verre med de reisene man har kjøpt etter at det har skjedd 🙂

  5. Ååå så dritt… skjønne godt at det ikje e nåkka gøy og avbestille.. hørte på nyheta at alt ska være stængt te 2023, drittlænge te vest det stæmme.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *