BLOGGING OG LØNN

Categories Blogg

Reklame | annonselenker Nelly

   Body. HER / Bukse. HER

Her om dagen fikk jeg et spørsmål om hvor mye jeg jobber i løpet av en dag, og hvor mye jeg hadde i timelønn eller om jeg fikk betalt per klikk. Jeg fikk derfor lyst til å dedikere et helt innlegg til det, da jeg vet det er mange der ute som tror at det bare tar en time eller to med jobbing også tjener vi automatisk kjempemye. 

Jeg jobber mindre når jeg er på ferie enn hva jeg gjør hjemme, men her jobber jeg ca 3-5 timer om dagen. Jeg drar hjem på ettermiddagen slik at jeg rekker å jobbe før vi skal gjøre noe på kvelden, sånn at jeg vet at jeg får postet innlegg når dagen deres startet. Jeg er veldig opptatt av å levere bra innhold til dere, for jeg husker selv da jeg leste blogger hvor glad jeg ble da de var flinke til å oppdatere. Jeg ser jo på statistikken min at jeg har lesere som er innom her flere ganger om dagen, og det er akkurat derfor jeg prøver å poste 2-3 innlegg. Jeg kunne jo selvfølgelig kuttet ned på innleggene slik at jeg hadde jobbet mindre, men jeg er alt for glad i dere og bloggen til å gjøre det. Vi bestemmer jo selv hvor mye vi ønsker å jobbe, men personlig så synes jeg det er viktig å legge mye tid i det. 

Jeg tror kanskje at de aller fleste av dere vet at vi ikke får timelønn av å blogge, men vi får betalt for klikk på bloggen. Det er likevel ikke mye det er snakk om, så jeg kunne i alle fall ikke levd på bare de pengene jeg får gjennom lesertallet mitt. Tidligere da jeg blogget under nettavisen så hadde vi en garanti på lønn om vi hadde x-antall lesere, men den mistet vi da Egmont kjøpte opp blogg.no. Skal jeg være helt ærlig med dere så stresser det meg veldig å aldri ha en garanti på hva jeg tjener, spesielt nå som jeg har kjøpt meg bolig. Jeg er jo livredd for å ha gjeld, så dere kan tro jeg er stresset over at jeg nå har flere millioner i gjeld haha! Det er jo en god investering, men jeg stresser allerede for at det kanskje skal komme en dag der jeg ikke får betalt lånet. 

Vi har derfor ingen sikkert, og er med andre ord ikke garantert å tjene noe som helst. Det å ha fast lønn hver måned er vel kanskje det jeg savner aller mest med min gamle jobb, men jeg kunne likevel aldri byttet bort den jobben jeg har nå. Jeg er så evig takknemlig for alt jeg har, selv om det noen ganger kan irritere meg at jeg må jobbe så mye når jeg er på “ferie”. Jeg er likevel så heldig at jeg kan reise når og hvor jeg vil, så når alt kommer til alt så har jeg vel egentlig ingenting jeg kan klage over. Jeg tror at uansett hvilken jobb du har så vil det ha sine negative sider, og for min del så har jeg savnet å bare kunne være på ferie. Det er likevel det eneste jeg har å pirke på om vi skal se bort i fra stygge kommentarer, så jeg er veldig heldig. Jeg har jo jobben jeg har drømt om i så mange år, og er ikke det noe man skal være takknemlig over så vet ikke jeg. 

4 kommentarer

4 thoughts on “BLOGGING OG LØNN

  1. Det er så fint å se hvor takknemlig du er! <3 Du tar ikke pengene du tjener forgitt, du jobber beinhardt, og du fortjener virkelig den plassen du har som toppblogger <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *