DE TINGENE DU TENKER PÅ FØR DU SOVNER

Categories Blogg

🦄 Jeg er inne i en periode nå der jeg har veldig vanskeligheter med å sovne, så jeg klarte ikke å lukke øynene før nærmere halv 4. Det var slike perioder som gjorde at jeg hadde mye problemer i mine tidligere jobber, for det er utrolig tøft å skal møte opp på tidligvakt når du kun har sovet 1-2 timer. Det var mange ganger der jeg møtte opp på jobb i hjemmetjenesten uten å ha sovnet natten før, noe som absolutt ikke var bra. Jeg er derfor evig takknemlig for at jeg har den jobben jeg har nå, slik at jeg kan styre dagene mine selv. Jeg har alltid på alarm slik at jeg våkner tidlig, men er det noen netter der jeg virkelig ikke får sove så lar jeg kroppen sove ut.  

🦄 Det siste året har jeg begynt å stresse veldig rundt Celine i og med at hun blir hele 8 år denne sommeren. Jeg er så utrolig redd for å miste henne, at bare tanken på det får tårene til å presse på. Jeg er nesten litt sint på meg selv for at jeg takket ja til å få en hund når jeg visste hvilken smerte jeg en gang ville utsette meg for, samtidig som jeg ikke kunne vært foruten. Jeg vet bare helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre uten henne. 

🦄 Det er bare tre dager til Morten og jeg reiser til Stavern for å dra på festival frem til søndag, også skal vi være en hel uke i Tønsberg etter det. Det er virkelig ikke noe som er finere enn Tønsberg om sommeren, så om du enda ikke har testet det ut så MÅÅÅ du gjøre det. Tjøme er også ekstremt fint, men der tror jeg det er litt vanskeligere med å boplass.

🦄 Det er bare TO dager til jeg får lønn, og jeg har allerede begynt å planlegge hvor mye jeg skal sette av til hus, bil og forsikringer. Jeg har også tenkt over hvor mye jeg skal spare, og hvor mye penger jeg kan bruke til å kose meg. Jeg er så stolt over meg selv som ENDELIG har blitt flink med pengene mine, det er virkelig et steg i riktig retning. 

🦄 Jeg har jo fortalt dere tidligere at lån stresser meg veldig mye, men når jeg begynte å regne på hvor mye vi faktisk hadde i lån så var jeg ikke så stresset likevel. Vi har faktisk mindre i hus og billån enn hva vi egentlig søkte om å få av banken. Noe er jo selvfølgelig for at vi har betalt ned en del, men det er virkelig ikke noe å stresse over. Jeg kjenner også at jeg blir litt irritert på meg selv som kan stresse når vi har gjort en så god investering som å kjøpe oss bolig. Bilen fikk vi også mye billigere da den var på kampanje, så vi slapp å tape så ekstremt mye penger med engang vi kjørte den ut av lokalet til Tesla. 

🦄 Skal jeg fortelle dere hva Morten og jeg gjorde i natt ettersom at vi ikke fikk sove? Vi lå så på videoer av kjendiser i hele natt. Det ligger så mye morsomt ute, blant annet når de sender stikk til hverandre haha. Det ligger også videoer ute når de blir sinte i intervjuer, og når reportere stiller frekke spørsmål. Det er jo litt slemt å la seg underholde på andre sin bekostning, men det anbefales virkelig. 

🦄 Jeg vurderer faktisk å bestille meg flybilletter til New York i Februar for å se Celine Dion live. Jeg ble så sjalu etter at venninnene mine var på konserten hennes i London, så nå vil jeg også. Hun er jo faktisk en av de flinkeste artistene jeg vet om, også er hun SÅ kul. Har dere sett Carpool med henne? Om du ikke har sett den enda så MÅ du se den, jeg lover deg at du kommer til å elske henne etter dette. 

🦄 Morten og jeg har begynt å planlegge reisen vår i september, og det ser kanskje ut som vi kommer til å reise til Hellas. Jeg hadde egentlig lyst til å dra til Spania da jeg kun har vært i Barcelona, men vi fant en så fin øy vi har lyst til å besøke. Er det noen av dere som har vært i Karpathos før? 

🦄 Jeg har hatt så utrolig godt engasjement på bloggen den siste perioden, noe jeg virkelig vil takke dere for <3 Selv om jeg har vært fast på topplisten i over to år nå, så setter jeg likevel pris på når dere engasjerer dere. Jeg er virkelig verdens heldigste som har så mange fine følgere. ILUUUUU

🦄 I går begynte jeg å tenke på om jeg ser litt skummel ut siden jeg ofte oppdager at enkelte ikke tør å komme bort å si hei til meg, hahah!! Det morsomme er at når jeg oppdager at noen ønsker å komme bort men ikke gjør det, så blir jeg skikkelig sjenert. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal reagere? Det er mange ganger jeg har hatt lyst til å gå bort selv, men hva skal jeg si? Hei, vil du ta bilde med meg?? hahaha. Så til alle dere som leser dette, JEG ELSKER AT DERE KOMMER BORT Å SIER HEI <3 Aldri vær redd for å komme bort, for jo lengre du venter jo mer sjenert blir jeg haha. 

11 kommentarer

11 thoughts on “DE TINGENE DU TENKER PÅ FØR DU SOVNER

  1. Hvis dere bestemmer dere for å dra til Spania neste gang, så er virkelig Marbella å anbefale😍Nydelig mat, sykt bra shopping og veldig inspo! Masse fine bilder man kan ta😍🌴☀️

  2. Jeg har vært på karpathos, og vil tilbake! Det er perfekt for kjærestepar der😍 Liten øy, så man kan låne bil/4-hjuling og kjøre rund til forskjellige små, søte landsbyer og også til strender som ligger for seg selv😊 karpathos by er liksom sentrum, og der finner du Restauranter og litt uteliv.. Er ikke noe partyøy, men fullt mulig og feste hvis man vil det! Er lite med shopping, men det er ikke det man er ute etter når man drar dit.
    Anbefales veldig!

    Vet Caroline Berg Eriksen har vært der flere ganger og skrevet om det på bloggen!

    1. Ja, du får sende brev til kommunen (dette gjelder vel de fleste kommuner) og klage over hvordan eldre blir prioritert, og hvordan de blir behandlet. Så kan du jo også legge inn et forslag om at det må slutte å spare penger, slik at de kan sette flere ansatte på jobb slik at folk kan ta seg sykedager uten å vite at det går utover både dine kollegaer og de eldre. Det hjelper ikke å sitte her å kommentere, så kanskje DU skal prøve å gjøre en forskjell 😀

      1. Ikke dumt. Er for ille at ansatte skal måtte gå på jobb når de ikke får nok med søvn! Men det er nok prioriteringer som du sier, og det er til syvende og sist pengene som styrer der… Dessverre 🙁

  3. Har vært der en gang. Utrolig fib og rolig øy. Kjempefin for en rolig ferie (: Mange fine båturer å dra på, bra restauranter og trivelig befolkning. Er stort sett rullesteins strender (men det er et pluss i boka mi).

  4. Jeg har vært i Karpathos, kjærestetur for to år siden. Det skjer veldig lite der, men hvis du virkelig vil ha ro i sjela så er det perfekt. Det går en del charterturer dit, så det er veldig mye nordmenn og svensker der, men jeg reiste i august så september er sikkert bedre – når fellesferien er ferdig! Bodde på Alimounda Mare hotel, det er vel kanskje det fineste man finner der. Det var nytt og fint, ganske enkelt, uteområdet var helt supert! Ellers så er jo mat og drikke superbillig, noe som er digg! Men jeg har reist en del, og i Spania har jeg vært i Marbella, Malaga, Barcelona, Valencia og Sevilla og jeg hadde valgt hvertfall Marbella, Malaga og Barcelona over Karpathos 10/10 ganger.. Det er såklart smak og behag, men jeg liker at det er litt liv der jeg er, at jeg har muligheten til å gjøre flere ting enn bare å ligge på stranda, som shopping etc. Lykke til med planleggingen, dere kommer nok til å bli fornøyde uansett hva dere gjør ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *