DEN JENTA JEG EN GANG VAR

Categories Blogg

I dag våknet jeg opp med litt blandede følelser for denne uken. Det er bare noen timer til bloggerne lander i Tromsø og at jeg skal blottlegge sjelen min på TV. Det er ikke det at jeg gruer meg, men jeg synes selvfølgelig det er litt skummelt. Det er vel kanskje lett å tenke at dere kjenner meg etter å ha fulgt meg i over to år, men som jeg har sagt tidligere så er det mye mer bak. Dere kjenner meg selvfølgelig, men det er fortsatt mye dere ikke vet.

Det var så ille at jeg tryglet mamma om at vi måtte flytte, jeg følte at jeg ikke klarte mer. Det tok meg mange år før jeg klarte å føle en slags tilhørighet til Tromsø igjen, og jeg gikk i mange år å virkelig hatet alt som hadde med Tromsø å gjøre. Jeg brukte også store deler av barndommen min på å være flau over at vi ikke hadde like mye penger som vennene mine. Flau over at mamma ikke hadde lappen sånn at vi måtte busse over alt. Flau over at jeg måtte sitte på bussen sammen med mamma og at vennene mine så at vi ikke hadde bil. Flau over at jeg delte soverom med mamma til jeg var tenåring for at vi ikke hadde råd til noe annet. Flau over at vi ikke fikk flatskjerm TV da alle andre fikk det.

Jeg får lyst til å gråte når jeg skriver disse tingene, for jeg skammer meg over at jeg noen gang følte det sånn. Jeg skammer meg over at fokuset mitt var et annet sted enn hvor det burde være. Jeg hadde verdens beste mamma, men likevel så var det skammen over å ikke ha penger som tok fokuset mitt. Jeg vet likevel ikke om jeg kan klandre meg selv, for jeg var bare et barn. Det er tøft å være barn, og man bryr seg mer og er mer sårbar enn hva man er som voksen. Mamma og jeg tar fortsatt bussen sammen den dag i dag, men det er absolutt ikke noe jeg føler noe skam over nå. And hey, hvor miljøvennlig er ikke vi? 😉

Dere skal få høre meg snakke en annen dialekt, få se hvor jeg kommer fra og hvor jeg er oppvokst. Gårdsjenta som måket hestebæsj hver dag sitter nå her noen år senere å blogger. Livet mitt har virkelig forandret seg, men jeg vil likevel alltid være den jenta jeg var da jeg vokste opp. Jeg har kanskje prøvd å rømme fra det, men nå skal jeg altså åpne meg opp og dele med dere. Selv om jeg synes det er litt skremmende, så er jeg helt sikker på at det kommer til å bli veldig fint, og ikke minst ekte.

13 kommentarer

13 thoughts on “DEN JENTA JEG EN GANG VAR

  1. Det vi har sett på Bloggerne hittil er hvor usikker og ukomfortabel du egentlig er. Mens med Morten er du sjefete og selvsentrert.
    Ikke rart du ikke har fått mer seertall på YT, men tverr imot færre. For du har så stygg personlighet og det kommer så tydelig frem

    1. For en ekkel kommentar, ikke snakk slik om andre når du åpenbart er den som har en dårlig personlighet. Stå på Sofie!! Synes du virker som en herlig jente

  2. Ufin kommentar, men du virker jo veldig usikker og ukomfortabel Sofie. Det ser vi veldig klart på Bloggerne. Virker som de fleste fikk inntrykk av at du er veldig sjefete ovenfor Morten. Selv VG lagde jo en artikkel om at du tvang Morten til Trondheim.

  3. Ett veldig fint og rørende innlegg Sofie. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver ❤ det hjelper sikkert ikke så mye at jeg skriver dette, men vær så snill å ikke bry deg om den kommentaren over her. Jeg forstår bare ikke hvor folk får så mye har fra.. Det er både trist og latterlig

  4. Skjerp dere folkens, alle kan føle seg usikker iblandt, det er helt vanlig. Bare plis slutt å kommenter på andre og plis ikke bland dere i forholdene til folk, takk.

  5. Lol hadde også følt meg usikker om det følgte et kamra team etter meg overallt :p i hvertfall til man ble vant til det. Bloggerene er jo TV, det er klippet til å fremstå på en eller aen underholdnings verdi. Det er garantert klippet for å få det til å fremstå som Sofie tvinger Morten til å flytte . Herregud om han ønsket noe annet er han jo en voksen mann som kan bestemme selv og da hadde han vel ikke funnet seg i det. Å skrive til noen at de har en stygg personlighet fordi de er virker usikker er vel ganske idiotisk vil jeg påstå.er vel kansje seg selv man må ta seg en gjennomgang med da.

    1. Hadde jeg vært skikkelig selvsikker så hadde det også vært et problem, så noen vil alltid lete etter feil 😂 Bloggerne er veldig ekte, og jeg føler aldri at det har framstått som at jeg tvinger han. Som du sier, han er en voksen mann så om han absolutt ikke ville så hadde han stått opp for seg selv også. Flk får derfor bare tro det de vil, det påvirker ikke meg noe hva ukjente tror om mitt forhold.

      Uansett, tusen takk for en støttende kommentar <3

  6. Fysj! Hva er vitsen i å väre så stygg i kommentarene? Sitter å troller bak tastaturet, og tror dere töffe? Slutt med det og heller vär litt finere i språket! Dere oppnår ingenting med dette!

    Fint å ärlig innlegg, Sofie! <3 Skjönner godt at du blir litt lei deg for at du fölte det sånn, men det var nok naturlig å föle på det. Som barn ser man også de store forskjellene på mennesker, desverre. Men man får nok gode verier av det som voksen, så akkurat det er jo super bra! Gleder meg til å höre deg prate Tromsö dialekt! 😉 God klem fine deg! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *