DERFOR REISTE JEG IKKE HJEM

Categories Blogg

Som sikkert noen av dere fikk med dere i går så ble jeg værende i Tromsø da jeg ikke klarte å komme meg på flyet hjem til Oslo. Jeg har jo vært åpen med dere om at jeg har slitt veldig med flyskrekk som heldigvis har blitt bedre med årene. Likevel får jeg noen tilbakefall som virkelig drar meg ned i grøfta.

Jeg skal ikke stå her å lyve om at det går helt fint og at jeg bare prøver igjen, for jeg føler meg jo som en jævla idiot hver eneste gang. I går var det enda verre, for da gikk det ikke bare utover meg, men Morten også. Jeg sa til at han at han kunne ta flyet alene, men så søt som han er ønsket han ikke å etterlate meg når jeg hadde det sånn som jeg hadde det.

Når det kommer til angsten så vil jeg absolutt tørre å påstå at jeg er flink til å utfordre meg selv, men noen ganger går det bare ikke. Jeg har skikkelig flyskrekk, men velger likevel å sette meg på flyet nesten hver eneste gang. Jeg har sluttet å bruke tog og bil som løsning, for jeg vet at det ikke vil hjelpe på angsten å unngå det jeg er redd for. Det er kanskje derfor det er viktig at jeg aksepterer de gangene det ikke går, istedenfor å straffe meg selv med å trykke meg enda lengre ned med å tenke at jeg er feig idiotisk taper, for det er jo så langt fra sannheten. Man er ikke en taper om man ikke alltid klarer å kjempe mot angsten eller møte frykten sin, det er viktig å huske.

Jeg hadde egentlig planlagt å busse fra Tromsø til Narvik, så busse derfra til Bodø. Videre var planen å være der en natt før jeg skulle ta toget til Trondheim også Oslo. Jeg var mye frem og tilbake før jeg til slutt bestemte meg for at jeg skulle prøve en gang til, men denne gangen booket jeg billett til Trondheim slik at flyreisen ikke skulle være så alt for lang. I skrivende stund sitter jeg på flyet å blogger til dere og det går overraskende bra. Grunnen til at jeg er så ekstra redd denne gangen er for at jeg har med meg Celine og vi stresser dessverre hverandre veldig opp.

Det er faktisk ikke noe jeg hater mer enn å fly med henne, så jeg må alltid syke meg opp i flere uker i forveien før en eventuell flyreise. Jeg klarte uansett å komme meg på flyet og det er det aller viktigste. Nå fikk jeg også en hel helg i Trondheim istedenfor en dag og det er jo bra. Jeg har jo savnet så mye å være sammen med vennene mine, så det skal bli så godt å tilbringe en hel helg sammen med de ♥ Jeg som skulle være økonomisk, haha jaja..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *