DET Å HA EN DRØM

Categories Blogg

Jeg var 14 år gammel da jeg opprettet min aller første blogg som het sofieec.blogg.no. Jeg hadde en drøm om å en dag bli toppblogger, slik som Voe som plutselig hadde blitt mitt nye store forbilde. Jeg begynte faktisk å spise isbiter på grunn av at hun gjorde det, noe jeg heldigvis sluttet med etterhvert haha. Jeg var nesten innom alle de store bloggene hver dag for å oppdatere meg, inspirere og lære. Jeg ville en dag bli sånn som dem, men det var noe jeg ikke turte å si høyt. 

Jeg blogget et par år på sofieec, helt frem til Stine sendte bloggen min til min daværende kjæreste. Jeg ble så flau at jeg endte opp med å slette hele bloggen i tilfelle han skulle synes at jeg var teit. Det var svært få som visste at jeg likte å skrive blogg, rett og slett for at jeg var for feig til å fortelle det. Det var ikke akkurat en hobby du ble hyllet for å ha, så jeg fant ut at det beste var å holde det for meg selv. Jeg skrev jo tross alt for min egen del, og ingen andre sin. 

En stund etter at min første blogg ble slettet, valgte jeg å opprette sofienils1.blogg no. Det morsomme er at jeg ikke hadde en anelse om hva denne bloggen en dag kom til å bety for meg, og forhåpentligvis noen andre. Jeg hadde ingen anelse at dette en dag kom til å bli mitt levebrød, selv om jeg hadde satt meg et mål. Det som er litt tragikomisk er at min daværende kjæreste tok alle bildene til bloggen min, så dette er altså den gutten jeg slettet min forrige blogg for. Han var faktisk også en av få som hadde troen på meg, og jeg var så hysterisk at jeg SLETTET den. Det irriterer meg enda den dag i dag, for det er mange innlegg/bilder jeg virkelig skulle ønske at jeg kunne fått tak i. 

Etterhvert som jeg møtte et menneske som hadde troen på meg så turte jeg endelig å begynne å snakke om det høyt. Jeg fikk også troen på meg selv, noe som er det aller viktigste. Jeg har jo lært de to siste årene at så lenge du tror og heier på deg selv, så kan du få til akkurat det du selv ønsker. Jeg husker at jeg ble fortalt i flere måneder både før og etter Paradise at jeg kom til å bli glemt, og at det bare var å legge ned bloggen. Jeg husker jeg smilte da jeg fikk slike kommentarer, for jeg skulle virkelig vise disse menneskene hvor feil de faktisk kunne ta. Jeg visste at jeg kom til å klare det, og jeg var fast bestemt på at jeg skulle få til enda mer. 

Jeg vet at det er mange der ute som har holdninger om at man ikke kan få til akkurat det man ønsker, men jeg håper virkelig at DU skjønner hvor viktig det er å ha troen på seg selv. Det vil alltid være noen som vil fortelle deg at du ikke kan, men det eneste menneske du skal overbevise er deg selv. Ingen drømmer eller mål er for teite, små, eller vanskelige. Finn deg et papir, skriv ned tre mål som du skal klare, også må du finne ut hva som må til for å klare akkurat disse målene. De to siste årene har jeg skrevet meg seks mål som jeg allerede har klart, og jeg lover dere at jeg skal dele alle målene mine med dere med engang jeg kan dele mitt siste prosjekt. Jeg skal også dele hvordan jeg har jobbet og hvordan jeg har tenkt. 

Jeg sitter absolutt ikke på en fasit, men jeg har vel egentlig bare troen. Det er tross alt bare noen år siden dette var drømmen min, og nå er det en virkelighet. Livet har bare så utrolig mye å by på, og vi har så utrolig mange muligheter foran oss. Vi må bare slutte å sammenligne oss med alle andre, og heller fokusere på oss selv. Noen vil bli lærer, mens andre ønsker å bli influencers. Ingen drømmer eller mål er teite, just belive in your self.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg vet bare selv hvor vondt det kan være når man ikke vet helt hvilken retning man skal gå. Det er også veldig vanskelig om man har en drøm som kanskje ingen rundt deg støtter, og jeg vet veldig godt selv hvordan det er å bli “sett ned på” for at man velger å gå sine egne veier. Jeg håper uansett at hvor du velger å gå, så er det for din egen del, og ikke på grunn av hva alle andre forventer av deg. Søk det studiet/jobben du selv ønsker, sett dine egne mål og ikke minst drømmer. 

5 kommentarer

5 thoughts on “DET Å HA EN DRØM

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *