DET ENESTE JEG ØNSKER MEG TIL JUL

Categories Blogg

…. Er at corona forsvinner for godt 1.januar 2021, neida joda. Selvfølgelig skulle jeg ønske det om det var mulig, men jeg tror vel at de aller fleste av oss har skjønt at det kommer til å være med oss i en god stund fremover. Forhåpentligvis kan vi leve mer normalt etterhvert, og frem til da så forbereder jeg meg bare på alt som skal skje fremover. Jeg har fått så mange spørsmål fra venner og familie om hva jeg ønsker meg til jul, og jeg er den kjipe og ikke minst kjedelige personen som ikke ønsker meg noe annet enn penger. Jeg har ikke lengre noe hus, så det å kjøpe meg interiør og pynteting er helt unødvendig. Jeg får også alt jeg trenger av hudpleie, sminke og klær gjennom jobben min, så hvorfor skal jeg ønske meg noe jeg allerede har? Jeg har derimot begynt å spare store deler av lønningen min, og er det noe som virkelig har gitt meg en indre ro og ikke minst glede så er det å se at sparekontoen vokser.

Jeg har en konto der jeg sparer til bolig, også har jeg en annen konto der jeg sparer til opplevelser. Jeg vet for eksempel at det kommer til å bli kjempedyrt å oppholde seg over en periode i LA/New York, og da er det alltid lurt å ha litt ekstra penger på sparekontoen. Jeg kjenner derfor at det eneste jeg ønsker meg til jul er penger. Det gir meg en skikkelig glede av å spare, og når det ikke er noe annet jeg ønsker meg, så hvorfor ikke? Jeg er også en person som liker mye bedre å gi fremfor å få, så for min del hadde jeg klart meg helt fint uten. Jeg har mange ganger sagt at jeg ikke trenger noe, men i vennegjengen min er ikke det så lett da vi alle er like 😅 Alle elsker å gi, men ingen er så glade i å få. Jeg synes selv det er så hyggelig å finne gaver, pakke inn og skrive kort 🥺 ❤️

 

6 kommentarer

6 thoughts on “DET ENESTE JEG ØNSKER MEG TIL JUL

  1. Jeg har det på samme måte. Elsker å spare, og å heller gi enn å få. Jeg ønsker meg jo ingen ting! Så vi gir kun til barna i familien + noe til forelderene våre. Det er helt gull syns jeg. Så bortkastet å kjøpe noe bare for å kjøpe no… Det tar så lang tid med sykt mye gaver, og vi ønsker ikke å bruke halve julaften på det. Men heller å bare være sammen og kose oss max <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *