DET ER SLUTT

Categories Blogg

Først vil jeg starte dette innlegget med å si at vi ikke ønsker å kommentere dette noe mer utover hva som blir skrevet her og nå, og jeg håper at alle kan respektere det. Det er og har vært vanskelig, og dette er noe vi begge ønsker å jobbe oss gjennom alene.

Som dere sikkert forstår ved å lese overskriften så er det slutt mellom Morten og meg. Det føles helt uvirkelig å skrive den setningen da det føles ut som at han har vært her for alltid. Jeg tror vi begge så gjerne skulle ønske at dette gikk over av seg selv da det ikke er noe særlig kult å dra inn bruddet sitt i det offentlige. Likevel så føler jeg at dere som har fulgt oss fra start fortjener å få vite det, og vi måtte vel på et eller annet tidspunkt si noe uansett.

Jeg vet det er mange som vil spørre hvorfor, og svaret er så enkelt som at vi bare har vokst fra hverandre. Den siste tiden har Morten og jeg bare vært venner, eller bestevenner. Det er en stund siden vi har oppført oss som kjærester, samtidig som at vi er på et sted i livet der vi har helt forskjellige ønsker og drømmer. Vi har kommet dit at veiene våre går i forskjellig retninger, og at dem mest sannsynlig ikke vil møtes igjen.

Det er ikke noe dramatisk bak bruddet, noe mange kanskje forstår ettersom at vi enda bor sammen. Det er en stund siden vi valgte å gå fra hverandre, men vi begge ønsket å jobbe oss gjennom dette før vi ville dele det med dere. Som mange av dere også har erfart så er det vanskelig å gå gjennom et brudd, og det var derfor viktig for oss begge å jobbe oss i gjennom dette før vi valgte å snakke om høyt om det.

Morten og jeg har vært gjennom så utrolig mye sammen, og den reisen vi har hatt vil jeg aldri få med noen andre. Jeg er så takknemlig for de 3 årene vi har hatt sammen, og alt vi har klart å oppnå. Jeg er takknemlig for Morten, og jeg kunne virkelig ikke vært foruten han i livet mitt. Han vil for alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt, og jeg kommer alltid til å være glad i han. Jeg er så takknemlig for at jeg fikk lære meg å kjenne en så morsom, snill og fantastisk gutt som Morten. Han har gitt meg så mye latter og glede, og jeg ville aldri vært foruten noe av det.

Jeg kjenner ikke til et liv uten Morten, og det knuser hjertet mitt å tenke på at det ikke er oss to mer. Det er dessverre ikke alt man kan kontrollere eller styre, og noen ganger går livet i en retning man aldri hadde forventet eller ønsket. Vi begge vet likevel at dette er for det beste nå, og vi har så mye spennende å se frem til. Jeg skal til USA, og Morten skal fortsette livet i Oslo. Det kommer til å bli en veldig ny og annerledes hverdag, men jeg håper at dere vil fortsette å ta del i vårt nye liv <3

Jeg vil takke dere for all støtte og kjærlighet dere har gitt oss i snart 3 år, og at jeg har fått lov til å dele denne reisen med dere <3 Jeg vil også takke Morten for alt han har gitt meg, og for at han kom inn i livet mitt.. ❤️

77 kommentarer

77 thoughts on “DET ER SLUTT

  1. neeeei!!!! når jeg så overskrifta flirte jeg bare, var liksom ikke sjangs i havet for at det var sant 🙁 dere kommer alltid til å være min one true pairing <3

  2. Neineinei 😭😭❤️❤️ Har virkelig heiet så utrolig mye på dere to ❤️❤️ Men masse lykke til videre til begge ❤️💙

  3. Åååå!! Dette var utrolig trist å høre😭😭 Du og Morten er som skapt for hverandre, hadde virkelig troen på at dere skulle vare evig! Så utrolig trist at det ikke funket lengre🥺 Håper dere finner ut av dette og hvertfall kan forbli venner om dere ikke blir sammen igjen. Dere er virkelig skapt for å være dere to!❤️ Jeg har heiet på dere siden Paradise og vil alltid gjøre det!!❤️❤️ Vet jeg ikke skjenner dere, men føler jeg gjør det allikevel! Lykke til videre til dere begge❣️

  4. Nå ble jeg sikkelig lei meg når jeg leste dette! Jg syns dere passet så bra sammen! Og hadde så stor trua på dere 2! Men forståelig at man kan vokse ifra hverandre, synd! Men håper dere har dt bra begge to og lykke til videre i livet med og uten hverandre🙂🙂 Ta vare på dere selv!

  5. Så trist å høre😢 Aldri lett med ett brudd,men var jo fint at det er en gjensidig avgjørelse♥️ Håper dere klarer å bevare vennskapet,for dere er herlige mennesker♥️

  6. Åååå nå ble jeg oppriktig lei meg på deres vegne:( Utrolig dumt at det ikke funket lengre, men fint at dere klarte å snakke sammen om dt og finne ut av det. Skjønner at det er vanskelig å være sammen når man har vokst fra hverandre.Både du og Morten virker som to utrolig fine mennesker, og jeg håper og tror at dere vil fortsette å forbli gode venner selv om det er slutt. Masse lykke til videre i livet til dere begge❤️

  7. Så utrolig trist å høre, dokker e fantastiske sammen ❤️ Men man kan dessverre ikke gjøre noe med når det er sånn.. ønske dokker begge to masse lykke til i livet 🥰 dokk e noen herlige folk!

  8. Du skriver at dere valgte å gå fra hverandre for en stund siden, var det kort tid etter dere flyttet og kjøpte leilighet i sammen at dere innså at dere ikke var klar for å slå dere “til ro” enda? med tanke på at Morten var veldig usikker i starten på om han ville flytte fra Oslo i det hele tatt..?:) Syns helt ærlig dere alltid bare har virket ut som gode venner og ikke noe mer, aldri sett den romantiske “sparken” som nyforelskede og ellers par har i sammen:) Nå får dere kanskje muligheten til og oppleve det og utvikle dere selv på egenhånd 😀

    1. Faen for en taper du er som prøver å sparke noen som allerede ligger nede. STAKKARS dine venner om du i det hele tatt har noen. Skam deg.

      Synes du og Morten har hatt et veldig fint forhold som jeg har kjent meg mye igjen i. Jeg synes det er fint å se kjærestepar som ikke har behovet for å dokumentere hvor forelsket de er over alt på sosiale medier, det viser jo bare hvor trygg dere har vært på hverandre.

      Ønsker dere begge lykke til videre <3

  9. Nei, ble veldig lei meg når jeg leste dette😭Dere var så fine sammen, lykke til videre begge to❤️

  10. Første jeg tenkte var 1.april spøk men det er neimen ikke 1.april! Dette er utrolig trist😭❤

    1. Oisann…hørt om empati? Tydeligvis ikke. Man kommenterer ikke sånt, når det sitter noen med knust hjerte. Det siste man vil tenke på er at nye damer prøver seg på personen man prøver å komme seg over.

  11. Åh, nei!!! Ble oppriktig lei meg nå 😭 Mest fordi dere var så ekte og genuine men som du skriver er dere jo fortsatt det bare som venner. Åååå ❤️❤️

  12. Åh, så trist å lese! Dere er så fine sammen! Men veldig bra at det er noe dere er enige om! Det gjør det litt “lettere”! Håper folk ikke spør og graver nå, og viser RESPEKT! Du sier jo grunnen til at det er slutt, så da trenger ingen å spørre! Ønsker dere lykke til videre hver for dere, fine mennesker! Stor klem! <3 <3 <3

  13. Man skal aldri si aldri. Du er ei ung og vakker jente, så at du møter en ny på din vei er jo helt klart. Derfor blir det litt leit for den nye kjæresten en gang i framtiden. Han vil jo alltid forbli nummer 2. Du skriver jo at den reisen vi har hatt vil jeg aldri få med noen andre 😉

    1. Den første kjærligheten er alltid veldig spesielt og kommer mest sansynligvis til å være med en resten av livet. Og når man møter en ny en får man oppleve ting på en ny og annen måte. Alle forhold er forskjellige og det man har hatt med en har man nok ikke med en annen på samme måte☺️

  14. Så ufattelig trist å høre! Heia på dere to ❤️

    Lykke til videre Sofie og Morten ❤️❤️

  15. Nå begynte jeg faktisk å gråte😭 men noen ganger vokser man bare fra hverandre. Sender dere klemmer❤️

  16. Åå, det var trist å høre … men jeg digger deg, Sofie, og ønsker deg alt godt videre i livet 💕💕💕 du er en bra person, og jeg håper både du og Morten kommer dere videre fort. Stå på, du er god 🥰

  17. Nå ble jeg oppriktig lei meg. Tårene triller..
    Men det viktigste er at dere har det bra sånn det er nå. ❤️

  18. Det var veldig kjipt å høre! Men er veldig fint dere fortsatt er like glad i hverandre uavhengig av situasjonen per nå. Er ikke alltid hyggelig med et brudd og lett å takle, men tiden leger alle sår. Og det såret vil gro med sin tid. Jeg håper dere enda klarer dere fint, begge to. Ønsker dere all lykke videre i livet, både i USA og Oslo. Var et vakkert eventyr å følge med på, og håper det blir finere eventyr videre! Klemmer

  19. Et samlivsbrudd er vondt uansett om man er enige om det, at man skilles som venner eller om det er «bad feelings» Jeg håper dere vil finne styrke i alt dere har hatt sammen og at dere kan se tilbake på livet dere hadde sammen som et eneste stort og godt minne på veien videre❤️Heia dere og masse lykke til🤩 #altblirbra

    1. Dette var trist å høre🥺🥺håper dere forsetter å være gode venner❤️❤️Lykke til videre begge to🥰

  20. ett brudd er vanskelig uansett situasjon <3 tenker på dere begge, og jeg vet jo vi aldri vet alt som foregår mellom fire vegger men jeg håper alt er venskapelig, det vil nok bli lettere <3 og bedre i lengden. <3 lykke til videre på reisen begge to. og håper dere begge har det bra <3

  21. igjen, jeg og kjæresten (eksen) gjorde det slutt i oktober etter 8år sammen, og det var først ett fint brudd noe jeg var glad for. men sannheten var at det var alt annet enn.. han hadde funnet seg ny kjæreste to mnd før han slo opp med meg, og ja, det var ikke ett fint brud som jeg trodde og alt ble så mye vanskeligere, så vær glad dere har en vennskapelig tone, tror det har mye å si for å klare og gå steget videre. <33

  22. Det är sånt som sker dessvärre. Men supert att ni är vänner. Det betyder mycket. Detta vill gå bra. Ta tiden till hjälp 😊

  23. Jeg er helt sikker på at dere var ment for hverandre, men bare møtte hverandre feil tid…lykke til❤️

  24. Så utrolig trist å høre. Jeg håper det går fint med dere begge to❤️ dere er to helt nydelige mennesker! Lykke til videre❤️

  25. Måtte felle en tåre nå, så fint skrevet ❤️ Ønsker dere to alt godt videre i livene deres 🥰

  26. Så synd😢
    Dere passet jo perfekt sammen❤️
    Håper dere fremdeles er gode venner og at dere fortsetter å ha det fint sammen❤️❤️
    Masse Lykke til💛💛
    Håper du får det fint da du flytter til USA og at Morten får det fint da han jobber i Oslo❤️❤️

  27. Neeei😭😭har lyst å si det er en del av å ha hatt et langt forhold, man blir etterhvert bestevenner og ikke «kjærestekjærester» for jeg oppriktig tror det men også fordi at dette var sååå trist!!
    Håper det går bra med begge to❤️

  28. Det er ganske normalt at når man har vært i ett langvarig forhold. Så begynner det å gå over til «bestevenner» etterhvert. Men hvis det er dette som er best for dere ønsker jeg dere masse lykke til begge to💘💘Dere er to fantastiske mennesker❤️Bra dere var enig om det og fortsatt er venner!!

  29. Har akkurat selv gått ut av et forhold som varte i 3 år og forstår det du sier med at man ikke kan se for seg et liv uten den personen. Vi vokste også fra hverandre og det er som du sier ikke noe man kan gjøre noe med..Du er en god person Sophie og tøft gjort å meddele med omverdenen i denne vanskelige situasjonen❤️

  30. ❤️❤️❤️ så trist å høre, dokker e så god begge to! Æ bor i Tromsø, så vist det e nokka skal du ikke nøle med å ta kontakt!

  31. Trist, men sånt skjer dessverre! Har vært akkurat der du er for noen år siden da det ble slutt mellom meg og eksen etter 3 år sammen. Vi hadde vært nær i 2 år før vi ble sammen. Vi var bestevenner hele veien og var samboere i ca 2 år før det ble slutt av samme grunnlag med at vi vokste ifra hverandre. Tok meg ca et halvt år med å mote meg opp med å gjøre det slutt, men det viste seg at begge hadde godt av det. Vi klarte å være venner etterpå, men det var tungt å se at han fant seg noen kort tid etterpå og hvor fort seriøst det ble mellom dem. Jeg fant meg heldigvis noen selv ikke lenge etterpå, men til respekt ovenfor meg selv og eksen så lot jeg det gå litt tid før det ble seriøst. Vart dessverre ikke like enkelt å være venner med eksen da begge er i forhold. I dag er jeg og min samboer gift og vi har vært sammen i snart 4 år 🙂 Jeg mener svigermoren min faktisk er noen du kjenner til for hun nevnte hun kjente deg fra jobben (tror jeg) da hun sa du skulle være med på Paradise Hotel og jeg sa at jeg visste hvem du var siden vi brukte å kommentere blogg innleggene til hverandre den tiden 🙂 Small world heh!

  32. Så utrolig trist og lese <3. dere var så søte sammen 🙂
    Men som du sier så er det sikkert best når dere ønsker forskjellige ting i livet.

    Håper dere forsatt klarer og være venner <3.

    samlivsbrudd er forferdelig, var gjennom dette for et halvt år siden, vi var sammen i nesten 2 år og han var en god barndomsvenn, som jeg heldigvis ennå har <3

  33. Ååh nei 😭😭Nå renner tårene her! Litt mye hormoner rett før termin her 😭Men så trist! Dere er så fine sammen ❤️Men ikke alltid er forhold varer livet ut! Men håper dere finner ut av det😍🙌🏻

  34. Får vondt i hjerte rota og less dette jeg satt og gråt på full hals 😢 men jeg skjønner det godt håper alt går bra fremover og du får det utrolig fint i USA heldig gris❤️❤️ God bedring eller hva man sier stor fan fra Trondheim 💜

  35. Så trist å lese, men samtidig virker dette som en av de beste endene et forhold kan ha. Fortsetter å heie på dere begge, om det så er sammen eller hver for seg!<3

  36. Wow… Sparke folk som allerede ligg nede.. Kjærlighetssorg er kjempe Vanskelig og tungt… Akkurat vært imellom dette selv, synes det er trist å se at noen kan vise så lite respekt når et menneske har det tungt…

    Har følgt med på dere siden paradise hotel. Ble lei meg av å lese overskriften din og innlegget. 💔 dere var som ment for hverandre 😢 knust hjerte bærer mye smerte…. Og det gjør så forferdelig vondt når en man ikke kan leve uten plutselig ikke lenger er der. Det blir tomt og ensomt.. 💔 ta vare på deg selv, du er sterk og vil komme deg imellom dette.
    Syns det er vanskelig å skrive, fordi jeg vet ikke hva jeg skal si. Ønsker ikke skrive noe som kan virke helt feil heller. Men sender en god klem ❤️

  37. Trying to read this without wripping my heart out 💔
    Jaja, så kom den dagen jeg aldri trodde jeg skulle oppleve 💔☹️
    Lykke til begge to!
    Veldig glad i dere ♥️♥️

  38. Dette var utrolig trist å lese, men jeg håper alt fikser seg for dere to- også hver for dere!❤ ta tiden du trenger til å lege sårende, Sofie.

  39. Trying to read this without wripping my heart out 💔
    Jaja, så kom den dagen jeg aldri trodde jeg skulle oppleve 💔☹️
    Lykke til begge to!
    Veldig glad i dere ♥️♥️

  40. Da kom den beskjeden og dagen jeg aldri trodde kom til å skje 💔☹️ utrolig synd!
    Glad i dere begge 💞💞

  41. Så utrolig trist å lese Sofie😢 masse lykke til videre, både til deg og Morten❤️ Håper dere klarer å holde på den vennskapelige tonen❤️

  42. Så utrolig trist😔❤️
    Dere var super fine sammen og herlige!❤️
    Noen ganger skiller veiene seg og ting blir tungt men jeg ønsker dere begge lykke til❤️Dere begge fortjener å ha det bra ❤️

  43. Jeg elsker deg og Morten! Jeg skulle ønske dere kunne besøke meg som et parr❤️ For dere er så søte sammen og jeg vil over alt på jord at dere skal være sammen🥰

  44. Å så trist! Det er alltid trist med brudd, men tenker som så at det ikke er noe å stresse for. For dersom dere to hadde vært riktige for hverandre og det viser seg at følelsene er sterkere enn antatt, så vil dere finne frem til hverandre igjen uansett. Jeg er selv i en lignende posisjon, bare at jeg har blitt usikker på valget. Men vi får alle ta en dag om gangen og nyte livet, så skjer det som skjer.

    Lykke til, og så håper jeg det beste for dere begge! 💞

  45. Det er fint å høre dere har funnet ut hva som er best for dere selv. Det er ikke riktig for seg selv å stoppe opp alt man skulle ønske å gjøre og ønsker å oppleve, enn å ikke fått gjort det i det hele tatt og angre senere. Det er selvfølgelig trist å høre at det ble sånn som det ble, men jeg heier på dere begge og håper det går fint med dere. Mange gode klemmer💗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *