DET SOM ER VANSKELIG MED Å REISE TIL OSLO

Categories Blogg

Er det en ting jeg virkelig har kjent på etter at jeg flyttet fra Oslo så er det at det ikke er så enkelt med jobb som jeg først hadde sett for meg. Det er selvfølgelig ikke vanskelig å komme seg fra Trondheim til Oslo, men om jeg må være i Oslo et par dager så er det vanskelig å finne et sted å bo uten å bruke masse penger på hotell. 

Jeg kjenner jo ikke akkurat så mange i Oslo, så det er ikke akkurat slik at jeg svømmer i muligheter på steder å overnatte. De aller fleste har bare et soverom som de deler med kjæresten sin, og Ine bor i Drammen. Det skal jo selvfølgelig sies at Ine har blitt min reddende engel når det kommer til boplass, for der har jeg alltid vært velkommen. Jeg kjenner likevel at det kan bli litt mye frem og tilbake når alt av jobb er i Oslo, i tillegg til at det koster en formue for å ta tog EN vei. I går brukte jeg godt over 500 kroner bare på tog, så det er faktisk nesten sånn at det lønner seg å bo på hotell haha. 

Jeg tenkte faktisk ikke over bosituasjon da jeg flyttet fra Oslo, og med tanke på at jeg har blitt mye flinkere med pengene mine så er det nesten litt uaktuelt å unne meg hotellopphold utenom de gangene jeg virkelig må. Jeg vurderer likevel å booke hotell nå med tanke på at Morten og jeg skal være fra hverandre en god stund, og for at jeg synes det er kjipt at vi ikke bor sammen nå når vi begge er i Oslo. Ingen av oss har noe særlig med venner som har plass til oss, så det ender vi altså opp med å bo på to helt forskjellige steder i forskjellige byer. 

Det ser heldigvis ut som at det vil løse seg med bosituasjonen i Oslo fra og med desember. Det er så utrolig mye spennende som skjer fremover, som vi selvfølgelig skal dele med dere veldig snart <3 

9 kommentarer

9 thoughts on “DET SOM ER VANSKELIG MED Å REISE TIL OSLO

  1. Selvfølgelig tenkte du ikke på det! Du er jo så opptatt av være minst like «god» som andre, og måtte derfor forte deg å kjøpe bolig Trondheim. Som forøvrig er et dårlig kjøp. Alle rundt deg tenkte på hva med møter, bygge karriere, eventer osv i Oslo. Men du er jo så sta, og nekter å ta ting innover deg. For du skal alltid «vinne».

  2. Jeg (og alle andre) forstår ikke hvorfor dere kjøpte i Trondheim. Det beste stedet å kjøpe er jo i Oslo, selv om det koster mer. Dere er bloggere osv så det beste stedet er jo Oslo. Folk flytter til Oslo for å skape bedre innhold, mens dere flytta fra Oslo. Det koster sikkert veldig mye å fly/kjøre ditt hele tiden pga Jobb. Skulle ønske du hørte mer på Morten og tenkte godt igjennom. Hvis du tenker på alt du kommer til å bruke på reise fram og tilbake til Oslo fra Trondheim, ville du sannsynlig hatt nok til et grei nok sted å kjøpe i Oslo. Elsker dere og følger med hele tiden. Men forstår bare ikke hvorfor, siden du faktisk er i Oslo hele tiden. Håper dere kjøper i Oslo igjen og gjør ting lettere for dere begge!

    1. Hørt mer på Morten? Vi fant ingen leiligheter som vi likte til den prisklassen vi hadde i Oslo, da måtte vi ha kjøpt en halvtime unna Oslo noe ingen av oss ønsket. Det er heller ikke sånn at alle bloggere bor i Oslo, så du må absolutt ikke bo i der for å skape innhold. Hvorfor gjøre som alle andre gjør uansett? Da er jo innholdet bare det samme. Kunne skjønt sammenligningen om vi hadde flyttet fra Stockholm til Svalbard liksom, hehe 🙂

  3. Var det begge som ikke ønsket å bo 30 min unna? Eller var det bare deg, og at du tvang Morten til å flytte 6 timer unna Oslo? Gir jo ikke noe mening i det svaret ditt. Økonomisk og karriemessig ville det ha vært lønnsomt å flytte 30 min unna Oslo. Så hadde Morten fortsatt kunne møte vennene sine, uten mye planlegging og overnatting bare tatt DJ jobber. Enig med kommentaren over her, at du burde ha hørt mer på Morten. Virker som du alltid setter deg og dine behov først for ofte.

    1. Selvfølgelig var det begge 🙂 kanskje det er normalt for dere to å tvinge andre for å få viljen sin, men slik er det altså ikke for alle.

      Vel, han som booker Morten inn til DJ jobber holder da til i Trondheim, og det er der ban får de aller fleste jobbene. Han fikk to tilbud i Tromsø forrige helg, kanskje vi må flytte dit slik at han kan spille DJ og henge med de vennene han har der. Hva tenker du? Siden du vet mest og best av alle? <3

  4. Er det to kommentarene over her kødd? Eller er faktisk folk så tapere at de bruker tiden sin inne på diverse blogger for å snakke om ting de ikke vet noe om? Jeg kommenterer vanligvis ikke på blogger, men nå kunne jeg seriøst ikke dy meg. Hva får dere til å tro at dere vet bedre enn Morten og Sofie? Slik jeg så Morten på Paradise Hotel så var han en person med en veldig sterk personlighet som ofte fikk det som han ville. Ref det han gjorde mot Rebecca og fikk Martine til å ta valget sånn han at skulle slippe. Jeg synes Morten er en kul type, men han er langt i fra et lite lam som ikke klarer å stå opp i mot andre. Han får det nok mye på sin måte vil jeg tro. Han er vel 25 år? Og da klarer han å stå opp for sine egne valg og meninger om han klarte det som 21 åring på Pærra?

    Jeg husker du sa at dere fikk 3,5 millioner i lån. Kjæresten min og jeg bestemte faktisk oss for å flytte til Elverum fra Oslo da vi heller ikke fant noe særlig vi likte til ca samme prisklasse. Håper dere får dere et liv eller en hobby. Virker som at dere er dypt forelsket i Morten. Skal dere noen gang ha sjans så burde dere droppe å sitte her inne, tror ikke han liker jenter som har deltidsjobb som etterforsker på blogger og nettroll. Lykke til i livet.

  5. Altså, kan bare folk slutte!! Det er blitt sagt flere ganger allerede. Sofie ønsket seg til Trondheim fordi nettverket hennes var der. Hun var trist og ensom i Oslo, når hennes nærmeste venner flyttet derifra. Det å handle ut ifra sin mentale helse er absolutt ikke noe negativt. Jeg kan kun håpe for dere andre at dere har like mye guts til å gjøre en slik avgjørelse for egen helse. Og ja, Sofie er heldig som har en såppass storartet kjæreste som støtter henne i det ønsket og delaktig hjelper henne i å oppnå det.

    Hvorfor spre hat ovenfor et sånt budskap? Mer smålige mennesker finner man ikke andre plasser enn som troll i kommentarfelt…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *