DON’T EVER LET SOMBODY TELL YOU

Categories Blogg

Don’t ever let somebody tell you… You can’t do something. Not even me. All right? You got a dream… You gotta protect it. People can’t do somethin’ themselves, they wanna tell you you can’t do it. If you want somethin’, go get it. Period. -Chris Gardner

I går ble jeg sittende våken til langt på natt for å se “The Pursuit of happyness”, og sitatet over her er tatt fra den filmen. Jeg fikk seriøst frysninger over hele kroppen av den scenen, for det var så forbanna vakkert og ikke minst sant. Vi mennesker går gjennom hele livet å blir fortalt alt vi ikke kan gjøre, og det er ikke rart at vi mister troen på oss selv. Vi får høre det av fremmede, bekjente, læreren, vennene våre og de som står oss aller nærmest. Om vi tenker oss om så nok de aller fleste av oss sagt til noen andre at “nei, det kan du ikke gjøre” Vi sender over vår egen tvil og usikkerhet til andre for at vi selv ikke har troen.

Jeg tror vi blir fortalt mer hva vi ikke kan gjøre enn hva vi faktisk kan gjøre, noe som er forbanna trist å tenke på. Det gjør meg så trist å tenke på alle der ute som ikke har turt å følge drømmen sin for at de hele veien har blitt fortalt alt de ikke kan gjøre. Mange av oss lever livene våre gjennom andre og deres forventinger for at vi er redde for å bli dømt eller bli fortalt at vi ikke er gode nok. En ting er sikkert, og det er at det finnes mange kjipe mennesker der ute som virkelig prøver å fortelle andre hva de ikke er, og vær så snill å ikke tro på det. Uansett hva du håper for, drømmer om eller ønsker for fremtiden, så er du bra nok.

Er det noe jeg virkelig vil ta med meg inn i det nye året, så er det det å se menneskene rundt meg mer. Nå har jo jeg veldig en sånn holdning at alle kan få til akkurat det de vil (som irriterer en del), men jeg mener bare generelt det å faktisk se menneskene rundt meg. Jeg vil bli en bedre lytter, ha mer forståelse og rett og slett bare være et bedre menneske. PS; You can do it <3 

4 kommentarer

4 thoughts on “DON’T EVER LET SOMBODY TELL YOU

    1. Ja kanskje dette er klisjê, men hva så?🥳 Kjempefint innlegg og viktig budskap Sofie! Alle trenger å høre dette iblant, takk for at du er den personen <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *