EN AV DE BESTE DAGENE

Categories Blogg

Bebbisen er så redd mennekser 🙁 Den ble heldigvis mye tryggere på oss etterhvert <3

Akkurat nå så er jeg tom for ord, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å skrive dette innlegget. Jeg kjenner tårene presser på med en eneste gang, for alle inntrykkene fra gårsdagen har virkelig begynt å synke inn. Jeg må ærlig innrømme at jeg kjenner litt på sinne. Jeg er sint for at det er så mange hjemløse dyr rundt om kring i verden som har det så forbanna jævlig akkurat nå. Jeg er sint for at det er så mange land som ikke bryr seg, og behandler hjemløse dyr som om det skulle være søppel. Jeg er sint for at alle historiene jeg ble fortalt om hvordan mange mennesker har behandlet hundene som har kommet inn på shelteret. Jeg er sint for at jeg fikk vite at en av de kom inn med en machete i hodet.

Vi fikk et SÅÅ fint forhold <3 Dette er min nye bestevenninne

De har mange hunder som bare kan gå på to ben. Enten er de født slik, blitt mishandlet eller påkjørt av bil/buss/tuktuk. Det er likevel så fint å se hvor lykkelige de er til tross for at de bare kan gå på to ben 😭 De er også så flinke til å gå, og om bare noen dager så skal vi ta med disse søtnosene på stranda

Til tross for alle disse følelsene, inntrykkene og historiene så er jeg også evig takknemlig og ikke minst glad. Jeg er takknemlig for alle menneskene der ute i verden som jobber dag inn og dag ut for å ta vare på dyr som ikke har hatt en like fin start på livet som dyrene vi har hjemme. Jeg er takknemlig for at det finnes så mange snille mennesker der ute som tar vare på disse dyrene som trenger det aller aller mest. Jeg er glad for alle de som bryr seg, og ikke minst alle dere som har hjulpet oss de siste dagene med å donere penger. Jeg er virkelig tom for ord, men vit at jeg er så takknemlig og at det betyr så uendelig mye. Så mye at jeg nå sitter her å gråter for at det finnes så mange fine mennesker der ute. Takk <3

Denne sjarmøren har bare et ben, men han klarer heldgvis helt fint å drikke og spise selv <3 Kan klarer ikke å gå da 🙁

Dette bildet er tatt inne på klinikken der de tar vare på de syke hudene. Denne stakkarsen har blitt påkjørt, og er nå på klinikken for å bli bedre og få den behandlingen den trenger <3 Et helt forjævlig syn, men dette er virkeligheten.

Han her har blitt en av mine favoritter <3 Vi badet han i dag med spesiel sjampoo for å få pelsen til å forhåpentligvis vokse ut igjen.

Jeg føler også at det er veldig viktig for meg å virkelig fortelle dere hvor flinke alle de menneskene som jobber på dette shelteret HVER ENESTE dag. Jeg var utslitt etter 8 timer, for det krever mye av deg som person å skulle ta vare på nesten 1700 hunder og ta inn mye inntrykk som kan være veldig vanskelig for de aller fleste. De gjør en så utrolig fin og ikke minst viktig jobb, og om dere hadde sett hvor mye arbeid det ligger bak alt de gjør så hadde nok de aller fleste fått sjokk.

Selv om det har vært mange vonde inntrykk å ta innover seg, så var det den beste dagen jeg har hatt på lenge <3 Jeg har brent for dette i så mange år, og det å føle at jeg kanskje endelig har fått gjort en liten forskjell, betyr så utrolig mye. 

HUSK Å STØTT SPLEISEN VÅR HER

16 kommentarer

16 thoughts on “EN AV DE BESTE DAGENE

  1. Jeg syns det er helt fantastisk at du bruker plattformen du har til å fortelle om dette. Ikke minst bruke en dag av ferien din til å hjelpe disse stakkars dyrene. Flere influensere skulle gjort dette når dere reiser til utlandet. Takket være deg nå får de masse penger samlet inn for at du deler dette på bloggen din. Takk for at du gjør dette for dyrene!

  2. Mennesker som deg! 😍 har sagt det før- sier gjerne igjen, du er et godt forbilde i denne bransjen- og er så taknemlig for det!

  3. Får så vondt av å se dyr, og spesielt hunder, bli mishandlet eller som har blitt mishandlet. Blir helt dårlig bare av tanken. Utrolig fint gjort av deg å bruke litt av ferien din på dette! I tillegg fikk jeg også muligheten til å kunne hjelpe dem, det setter jeg pris på. Ble ikke så mye, men donerer alle litt så vil det uansett hjelpe ekstremt. Stå på❤️

  4. Fantastisk iniativ!!😭 Regner med reglene fremdeles forbyr å ta med uregistrerte hunder inn til Norge?🙁

  5. Hvorfor avliver dem ikke de som har det som værst? F.eks den hunden med bare et ben. Jeg skjønner at dette er gode mennesker som vil hjelpe osv. men jeg får bare så vondt av dem, dyyypt inn i sjelen min. 😭 Den kan jo ikke gjøre annet enn å ligge og spise.? Og få masse masse kos selvfølgelig🥰 Den har vel kanskje smerter også?😭 Æsj, denne verden er virkelig grusom. Så synd at uskyldige dyr skal ta all den smerten fordi mennesker er ondskapsfulle. Vi trenger VIRKELIG en ny og bedre verden.😭😭

    1. De som ikke har fubksjonable ben er lam i disse benene, og kjenner derfor ingen smerte. Mange hunder kan leve fint med bare to ben, og de lærer seg nye måter å bevege seg på! Den med et ben er ofte med på beach walk. Det er bare å ta en titt på deres sosiale medier ☺️❣️

      1. Tusen takk for svar.❤️ Jeg tror virkelig på at de med to ben klarer seg «fint» med hjelpen fra disse gode menneskene, men var mest den med et jeg følte skikkelig på. Glad for å høre at den ikke «bare ligger der».❤️ Vi driver selv med oppdrett av hund og det å se situasjonen du legger frem gjør så vondt i hjertet mitt. Men likevell har vi så godt av å se at verden er ikke så bra alle steder. Vil bare at alle skal ha det like bra som hundene våres. Du kan helt sikkert appellere følelsen med tanke på din egen hund, Celine. ( som forresten har eg veldig fint navn😉)🥰😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *