EN GRATIS OPERASJON OG FERIE

Categories Blogg

Det er mye snakk om hvordan influencere påvirker unge jenter og gutter til et unaturlig kroppsbilde, men det blir sjeldent snakket om bransjen bak. På under et år så har jeg blitt kontaktet av fire forskjellige klinikker i Tyrkia som ønsker å gi meg en gratis ferie og operasjon mot at jeg reklamerer for de på mine plattformer. Senest i går mottok jeg en melding fra svensk klikk som har base i Tyrkia. 

Nå har jeg vokst veldig siden jeg tok silikon for snart 6 år siden, men jeg husker at jeg var veldig frem og tilbake på om jeg skulle operere meg eller ikke. Ikke på grunn av at jeg var usikker, men på grunn av pengene. Etter mye om og men så bestemte jeg meg for å ta av sparekontoen min som en dag skulle gå til bolig, for jeg var sikkert på at større pupper ville få usikkerheten til å forsvinne. 

Som jeg har nevnt tidligere så hadde jeg store komplekser med puppene mine, så store at kjæresten jeg hadde på dette tidspunktet aldri fikk se de. Jeg var overbevist om at operasjon ville være redningen min, men sannheten var jo bare at jeg fant nye ting å plukke på. Så lenge man ikke har det bra inni seg, så vil det mest sannsynlig aldri hjelpe å fikse det som er på utsiden. 

Hva andre velger å gjøre er ikke noe jeg orker å legge meg borti, men jeg kjenner at jeg blir kraftig provosert av å få slike henvendelser om gratis operasjon. Selv om jeg har utviklet meg mye siden jeg var 18 år, så vet jeg at dette hadde vært lett å takke ja til om vi hadde gått 6 år tilbake i tid. Disse klinikkene bruker jo faktisk andres usikkerhet på å promotere seg selv, slik at vi kan påvirkere enda flere som sitter hjemme å er usikker.  Man blir jo faktisk lokket av firestjerners hotell, gratis ferie og et fritt utvalg på kosmetiske inngrep. 

Jeg vet at jeg ikke er den eneste som har blitt kontaktet av slike klinikker, og det irriterer meg at de tar så lite ansvar at de ukritisk sender tilbud om gratis operasjon til forskjellige influencere. Jeg er helt enig om at det ikke skal være sosialt akseptabelt å reklamere for operasjoner som gir deg større rumpe eller pupper, eller at man deler ut rabattkode på fillers og lignende behandlinger. MEN jeg synes virkelig det er på tide at vi også begynner å snakke om den bransjen som utnytter andres usikkerhet med en gratis luksusferie og en operasjon eller to på kjøpet. 

7 kommentarer

7 thoughts on “EN GRATIS OPERASJON OG FERIE

  1. Hvorfor sladder du navnet? Det burde jo bare out there, så kanskje det blir slutt på sånn forbanna tull..

  2. Så godt å se at du er så moden og reflekert! Du er et bra eksempel på et godt forbilde, Sofie💕 stolt😙

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *