EN KOMMENTAR SOM IRRITERER MEG

Categories Blogg

Meg hver gang jeg leser en sånn kommentar.

Er det en kommentar jeg er skikkelig lei av å høre, så er de kommentarene som forteller deg hvordan du bare kan bli litt penere. Av en eller annen merkelig grunn så er det innafor å si sånt til andre mennesker, for det er jo bare godt ment? Eller kanskje det bare er konstruktiv kritikk? De aller fleste av oss har nok tenkt at “om hun/han bare gjorde litt sånn, så hadde det blitt så mye finere“, men det er stor forskjell på å tenke noe og si det direkte til vedkommende.

Er det bare jeg som reagerer på kommentarer som forteller deg “hvordan du kan bli litt penere”, “se bedre ut” eller som forteller deg at “du var mye finere før”? Kommentarer som at “du burde begynne å sminke deg litt mindre”, “kanskje du skal begynne å gå med andre klær”, “du var så mye finere i 2018 for da så du sånn og sånn ut”. Fortell meg, hvorfor er det innafor å fortelle et annet menneske?

Noen vil synes at jeg er penere med langt hår, mens andre liker meg med kort. Noen tenker at jeg burde farge håret brunt, mens andre mener at jeg aldri må bli brunette igjen. Noen synes jeg er fin med mye sminke, mens andre synes at jeg er finere med lite.Det handler jo bare om smak og behag, og vi alle ser forskjellig på ting. Det er jo så individuelt. Skulle jeg tatt i mot alle tilbakemeldingene jeg får om “hvordan jeg bare kan se litt bedre ut”, så hadde jeg endret sminke, klesstil og hårfarge/lengde ofte.

Heldig for deg så er det jo JEG som skal se sånn ut. Det er jeg som skal gå rundt med lengden på håret mitt, det er jeg som skal gå rundt med hårfargen jeg har. Det er også jeg som skal gå rundt med sminken og klærne mine. Så heldig for deg så er det ikke du som må gå rundt med det siden det virker til å plage deg på en eller annen måte. Jeg er bare lei av kommentarer som dette, og det er jo åpenbart at vi alle ser ut som det vi gjør for at vi selv liker det. Det er ingen som gjentatte ganger farger håret sitt i en bestemt farge for å hver gang tenke “dette var ikke fint, men jeg farger det sånn neste gang også“. Det er ingen som kjøper de samme type klærne gang på gang for å tenke “nei du, dette var stygge klær” og det er heller ingen som sminker seg på en måte for å etterpå se seg selv i speilet å tenke “HAHA disse bryna var grusomme, men jeg fortsetter å sminke meg sånn hver dag“.

Kan vi ikke bare la hverandre være fornøyd med oss selv uten å måtte påpeke hvordan man kan bare være “litt bedre”? Jeg tenker at om noen oppsøker dine råd eller meninger så er det en ting, men er det ingen som har spurt deg så trenger du heller ikke å si noe.

10 kommentarer

10 thoughts on “EN KOMMENTAR SOM IRRITERER MEG

  1. Dette er faktisk det beste innlegget du har lagt ut som jeg har lest, kan si meg så enig i alt du sier som gutt.

  2. Pleier aldri kommentere, men ville bare si «stå på». Du er god nok akkurat som du er. Kjempe fint innlegg!

  3. Hei,
    Jeg synes det er fantastisk at du orker å variere mellom sminket/usminket, pyntet/kul avslappet stil med sneakers, kort/langt/brunt/blondt hår eller til og med parykk når det passer deg. Selv er jeg nok (dessverre, hehe) som mesteparten av Norges befolkning (hvertfall over 23 år) – går stort sett uten/med minimalt med sminke, samme hårsstil som jeg har hatt i 15 år og velger den samme gamle trygge stilen år ut og år inn. Jeg hyller slike som deg som ønsker å gjøre en innsats for å se bra ut og føle deg bra, og de som bruker tiden sin på å kritisere dine valg – spesielt når det kommer til DITT utseende, har rett og slett for lite å bruke tiden sin på, og trenger nok mer positivitet i livet sitt.

    1. Så lenge du er komfortabel med klær, hår, sminke eller hva det måtte være så er det det som betyr noe <3 Du virker som en nydelig person, så tusen takk for en superfin kommentar!!!

  4. Sååå enig, Sofie! Alt for mange ytrer sine meninger om utseende til folk generelt! Ingen trenger å bry seg! Og ja, sååå mye råd og tips om du burde gjort sånn og sånn… Nei, så lenge du ikke ber om råd, ikke kom med de, takk! Arg! Haha! You can’t please them all! <3

  5. Jeg rynker på nesen hver eneste gang jeg leser kommentarfeltet til bla annet deg, lene Orvik, Caroline B.E, Stina Bakken.. Nettopp pga dette.😔

    At andre jenter/kvinner føler de bare MÅ spy ut så mye ufint om andres utseende er helt kvalmt. Som du sier, alle må få tenke hva de vil,- men det er en vei fra å TENKE noe til å faktisk sette seg ned å SKRIVE det. For så å sende det til vedkommende…🙄

    Virker som mange tror «Bloggere» ikke er mennesker med følelser som alle andre.🙄😔

    Jeg syns du skal kle og sminke deg akkurat som du selv ønsker, og som gjør at DU føler deg fin – for DEG selv.😍🙌🏼🥰

    Ellers: God sommer, snille vakre kloke Sofie!❤️🥰🤗 Håper du får en super sommertid!🌸💗
    Klem, Luna

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *