EN LITT FOR DYR MATHANDEL

Categories Blogg

Var det noe jeg hadde forventet da jeg dro på butikken for å bare handle til meg selv, så var det at det skulle bli mye billigere. Jeg hadde i alle fall forventet halvparten av prisen ettersom at det bare skulle være til en person og ikke to. Jeg kan derfor si det sånn at jeg fikk ganske sjokk da jeg skulle betale, og innså at jeg hadde handlet mat for 1400 kroner ALENE?!?!?! Nå var jeg innom Coop Obs som er en ganske dyr matbutikk, men så mye hadde jeg likevel aldri sett for meg. Jeg ser jo nå at jeg har kjøpt nok mat, men det virket ikke som at det var sååå mye da jeg var på butikken, haha.

Det skal sies at det nesten ikke var mer mat igjen i kjøleskapet og fryseren, men jeg kan likevel ikke forstå hvordan det ble så dyrt? Jeg kjenner i alle fall at det er helt uaktuelt å skulle handle for så mye når det bare er til meg selv, det er jo ikke akkurat spesielt økonomisk 😂Hvor mye handler du/dere for? og hvor mange er dere? 

20 kommentarer

20 thoughts on “EN LITT FOR DYR MATHANDEL

  1. Hehe…
    Bruker ca 2 tusen kr mnd, og jeg er alene. Men jeg ser at du har kjøpt en del ting som nok er det jeg kaller dyre og unødvendige, og kanskje prisene på importerte varer har steget en del nå pga den lave kroneverdien? Skal du spare penger, må du nok bedrive litt grundig planlegging fremover.

  2. Har som regel en ukeshandling som kommer på 500- 700 kr + litt småhandling dersom noe er glemt. Vi er 2 stk og tenker vi sjeldent handler for mer enn 1000 kr i uka.

  3. Vi er to, og prøver å handle billig og sjeldent. Typ en gang i uka på kiwi, der er det billig og vi får trumph. Kjøper som regel billigmerker der vi kan, men ikke absolutt alt.
    Varierer hvor mye vi bruker, men prøver ikke handle for mer enn 800kr. Dette inkluderer ikke alkohol, snus og slikt «tull» 😂.

  4. Når du handler så mye har du jo mat over lengre tid, og da er det jo ikke så farlig at enkeltsummen er høy 🙂 Blir jo like stor totalsum om man går ofte på butikken og bruker småbeløp. Jeg er singel og handler kun til meg selv. I måneden bruker jeg ca. 2500 kr på mat, dette inkluderer andre ting som kjøpes på matbutikk (vaskemiddel, tannkrem, bakepapir osv.). Jeg prøver å handle billigste alternativ, men handler dyrere alternativ hvis den billige smaker dritt… Mat skal smake godt, og jeg er ikke såpass villig til å handle billig at det skal gå ut over smaken i for stor grad. Mine beste tips er å handle etter kilo-pris og ikke stykk-pris, sjekke ut billigmerkene, spise det du har før du handler nytt, og la det som ligger i “nedsatt pris-avdelingen” bestemme hva du skal ha til middag 🙂

  5. Jeg bruker rundt 2000 i mnd på matbudsjettet. Blir ofte samme middag på rad og til lunsj. Men det funker ganske bra! Også blir middagene ofte inspirert av det som er på tilbud. Studentlivet<3

  6. Betalte 2000kr sist jeg var på obs. Så handlet jeg på rema for 1000kr.samme uke.Hva jeg bruker i mnd har jeg aldri tenkt over. Handler til meg pluss et barn

  7. Test ut fattig student boka. Da lærer du å lage mat fra bunnen, det er ganske billig og ingenting blir kastet. Etterhvert lærer du å finne på ukesmenyer selv.

  8. Ukeshandlet (man-søn) på mandagen og det ble 1150,-. Handler dog på Rema 1000/Kiwi, da man sparer helt sykt mye penger enn hvis man handler på andre matbutikker. Og hvis man kjøper _enkelte_ av Rema 1000 sine produkter, som også er like bra, så sparer man enda mer. Vi er to voksne og 1 barn på 2 år 🙂

  9. Jeg og min samboer bruker ca 8000 kr i mnd på mat. Dette inkludere alt av vaskemiddel, dopapir, og snacks i helgene, osv. Til gjengjeld spiser vi sjeldent ute, da vi liker å lage mat hjemme. Vi trener mye styrke, og prioriterer dermed proteinrike råvarer og gode grønnsaker, samt en del bær og frukt. Syns det er viktig å kose seg med maten, og ikke tvinge seg til å spise noe kun fordi det er billig. Man skal leve litt også 🙂

  10. Bruker rundt 3500-4000kr i måneden til meg og min hund og dette er når jeg ikke er så nøye med hvilke merker jeg kjøper. Da hunden min spiser meg ut av huset går mye til den, men ligger på rundt 4000 på en måned som visst er mye mer enn det er vanlig for en person:’)

  11. Jeg bruker max 3000,- pr.måned. Det innebærer mat, snacks og alt av husholdning. Benytter meg mye av tilbud. Jeg er alene! <3

  12. 1400 kr for det der var sjukt dyrt da, det var jo ikke såå mye.
    Jeg handlet selv på coob obs for ca 1 mnd siden, betalte da 1300 kr ca, og da kjøpte jeg mye mer enn det du har gjort her😳

  13. 1400 kr… burde nesten holde for en hel måned. Jeg bruker vertfall ca 1700 kr på en hel måned. Ett lite tips, lag budsjett og se på priser-planlegg! Så kan man spare MYE 😉

  14. Nice ♥️

    Kan fort bruke 3000 kr bare på en handel 😂 Må alltid ha masse godteri og potetgull ♥️😂 Unødvendig te 1000 ! 👍

    Men det e sååå værd det 😂😃👍

    Hahahahah 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *