FILM OG SERIETIPS

Categories Blogg

Serien «Kalifat» følger blant annet tre svenske muslimske jenter som rekrutteres av terrorgruppa «Den islamske staten». Fra venstre Sulles lillesøster Lisha (Yussra El Abdouni), Suleika «Sulle» (Nora Rios) og venninnen Kerima (Amanda Sohrabi). Foto: Johan Paulin/SVT

KALIFAT (NETFLIX)

Det var egentlig bare veldig tilfeldig at jeg kom over Kalifat på Netflix, og det er seriøst den beste serien jeg har sett på veldig lenge. Jeg så en hel sesong på bare noen timer, og jeg hadde ikke sjans til å legge den fra meg. Kalifat følger et ektepar i Syria og tre unge jenter som ønsker å flykte fra Sverige til Syria. Jeg vil ikke avsløre for mye, men det var utrolig fascinerende, skremmende og ikke minst interessant på en og samme tid. Jeg anbefaler virkelig på det sterkeste å se denne serien om du ikke allerede har gjort det.

A Fall from Grace

A fall from Grace ( Netflix)

Denne filmen så jeg etter at Wanda anbefalte den, og jeg kan virkelig ikke annet enn å anbefale den videre. Den handler om Grace som blir tiltalt for mord på mannen sin etter å ha sagt seg selv skyldig. Filmen går også inn på hvordan rettssystemet i USA fungerer, og hvordan noen advokater ikke orker å jobbe for klientene sine for at det er for dyrt. Jeg ble liggende våken hele natten å se denne filmen, for jeg klarte ikke å legge den fra meg når jeg først hadde begynt. Jeg vil ikke si for mye her heller, men jeg LOOOVER dere at det er en film som virkelig er verdt å se. Den var SÅ bra.

POPULÆR DUO: Kjemien mellom Ryan Gosling og Rachel McAdams satt nærmest fyr på lerretet i «The Notebook» fra 2004. FOTO: New Line Cinema

The Notebook (HBO)

Jeg regner med at de aller fleste har sett the Notebook, og at jeg ikke trenger å gå så mye i dybden på hva den handler om. Det har vært favorittfilmen min så lenge, og den er virkelig SÅ fin. Jeg gråter hver eneste gang jeg ser den, og de har virkelig den fineste kjærlighetshistorien. Ønsker du en liten grinekveld på sofaen så vet du hvilken film du skal sette på <3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *