EN NY VRI PÅ UKENS HANDEL

Categories Blogg


SE HVA JEG FANT!!!!

Som jeg fortalte dere forrige uke så begynte jeg kanskje å innse at det var på tide å begynne å bli litt mer variert i kostholdet mitt. Det betydde blant annet å kutte ut vegetarpølser til middag, og begynne å spise noe som er litt mer næringsrikt enn som så. Jeg er jo så lite kreativ når det kommer til mat, så jeg må innrømme at jeg hadde problemer med å finne ut hva jeg skulle kjøpe. Jeg elsker at ting er lettvint og enkelt, så det var et par ganger jeg vurderte å ta med risgrøt fra Fjordland haha.

Siden jeg suger når det kommer til matlaging, så hadde jeg satt pris på om dere kunne delt litt tips og triks med meg. Jeg vil aller helst ha tips til vegetarmat da jeg ikke har klart å spise kjøtt etter at jeg hadde en hel måned uten. Så vil jeg VELDIG gjerne ha tips til sunn snacks da jeg alltid tyr til godteri de gangen jeg får lyst på noe skikkelig digg. Takk på forhånd ♥

26 kommentarer

26 thoughts on “EN NY VRI PÅ UKENS HANDEL

  1. Anbefaler snack gulrøtter og sukkererter, kanskje cherrytomater. Lett fingersnack. Og ikke dyrt!

  2. Når du får lyst på noe snacks eller bare noe godt så anbefaler jeg grønnsaker og dipp👍🏻❤️

  3. De indiske sausene øverst i kjøleskapet er gode med f.eks hermetiske kikerter ( proteiner) og gjerne blomkålbuketter oppi. Blomkålbukettene gis bare et oppkok i vann. Hiv over i kryddersausen sammen med kikerter og varm opp. Ris eller naanbrød eller hva du vil, til. Ferdig!

  4. Middagstips: Vegansk versjon av chilli sin carne – Altså at man bytter ut kjøtt med kidney bønner!

  5. Eg ville laget
    •taco
    •en form for pastasalat
    •spagetti
    •noe innenfor fisk viss du eter noe annet innenfor?
    • lassagne
    •mosaca
    • potetmos, vegetar biff/kylling
    •wraps
    • vegetar kjøttboller i brun saus

  6. Bønner og linser i lasagne!!
    Wraps med hummus
    Pestopasta
    Falafel i pita med yoghurtdressing
    Tomatsuppe/paprikasuppe osv. Husk hvite bønner i tomatsuppe!!
    Tacos/fajitas/enchiladas med kjøtterstatning
    Veggisburger
    Snacks:
    gresk yoghurt med honning
    Vaniljeyoghurt med frukt
    Proteinbar
    Eple med nøttesmør
    Smoothie
    Nøtter
    Energikuler
    Ovnsbakte kikerter
    Søtpotetfries

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *