ENDRING I PLANENE

Categories Blogg

Nå skulle egentlig Morten og jeg ha vært på vei til Bodø, men istedenfor så reiser vi hjem til Oslo ikveld. Vi hadde egentlig planlagt å kjøre en TV fra Bodø til Oslo, men det ble bare veldig unødvendig bruk av penger. Hør på hun som har blitt økonomisk?!?! Det var også en evig lang reise for en TV, så vi valgte å droppe det. Jeg tror faktisk det er billigere å kjøpe seg en ny enn å kjøre Norge rundt, haha.

Det eneste som var litt kjipt med at vi ikke kjørte var at jeg må reise igjen allerede på lørdag, for jeg må til Trondheim for å hente noen sko jeg har kjøpt meg. Jeg tror ikke dere vet hvor lenge jeg har lett etter akkurat disse, og nå er de ENDELIG mine. Etter at skoene er kjøpt og betalt så skal jeg ikke kjøpe meg noen merkevesker eller plagg før desember 2019. Nå er det eneste jeg skal fokusere på er å spare til bolig. For første gang i mitt liv kjenner jeg meg faktisk klar for å spare penger, WUHU!!!

Vi skal snart begynne å kontakte banker for å høre angående lån, så det blir veldig spennende å se hvor mange nei vi får før vi eventuelt får et ja. Det er jo ikke akkurat lett å få lån i 2019 med mindre man får hjelp av noen, og når det kommer til meg så står jeg veldig alene. Jeg tror uansett på at alt ordner seg til slutt så lenge man ikke gir opp, eller hva? Jeg tar også mer enn gjerne i mot tips til hvilke banker vi burde kontakte, med tanke på lånebeløp og renter. Takk på forhånd ♥

11 kommentarer

11 thoughts on “ENDRING I PLANENE

  1. Hei fineste!<3 Så bra innstilling! Det er faktisk gøy å se at sparekontoen vokser!!! 😀 Ønsker deg en fin dag skjønne deg!<3
    Store klemmer fra meg!<3<3<3

  2. Vi hadde Sparebank 1 før, men da vi skulle bygge hus byttet vi over til Grong Sparebank da det ble et pare tusenlapper billigere med tanke på renter osv! De på Grong Sparebank er super hjelpsomme og jeg anbefaler de på det sterkeste! Har vært skikkelig heldig med de da jeg aldri har fått et nei om lån!

  3. Jeg kjøpte leilighet i august i fjor, og fikk hjelp av mine foreldre. Jeg anbefaler Sparebank1, fikk lån der med en gang.
    Har alltid vært kunde hos Nordea og trodde det ikke kom til å bli noe problem (mine foreldre er også kunder der, vært det så lenge de har hatt kontoer). Men neida, fikk nei med en gang – uten at de så på papirene mine engang. Første gang var når jeg ikke hadde 100% jobb, så det var i grunn fair. Men når jeg så tok kontakt med de etter at 100% stilling var i boks, var de ikke interessert i å se på saken på nytt. De spurte også hver gang om at jeg måtte sende inn papirer på nytt, selvom dette var gjort flere ganger før… Med andre ord, byttet bank med en gang da hele prosessen hos Nordea var amatørmessig.
    Prøvde også å snakke med DNB, men de var heller ikke interessert (selvom de skryter av å være flinke med lån til unge). På tidspunktet jeg kjøpte var jeg 24 år btw.

    Lykke til i boligjakten, hold oss oppdatert! Morsomt å lese hvordan det går 🙂

  4. Hei!
    Digger å lese bloggen din, men en ting jeg reagerte på her, ta det som konstruktiv kritikk (ikke vondt eller negativt ment): Du skriver at dere dropper å kjøre fra Bodø til Tromsø for et tv pga det er økonomisk, men så reiser du til Trondheim for å hente et par sko? 😂

    Digger deg! Stå på videre ❤️

    1. Ser ikke på det som kritikk i det hele tatt og forstår hva du mener, haha! Grunnen til at jeg reiser for å hente skoene er for at jeg vil se at de er ekte da jeg skal betale relativt mye for de. Ønsker ikke at de skal sendes i posten.

      Tuusen takk <3 <3

  5. Kødder du, eller gjør du det for kommentarer? Når du sier først at du er så økonomisk men etter på sier du skal fly til Trondheim for å hente noen sko? Hjælp. Du virker jo desperat etter at folk skal følge deg, kommentere og irritere seg over deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *