ER DET IKKE LITT DOBBELTMORALSK?

Categories Blogg

Jeg er veldig glad for at bedriften stiller krav om å få innsikt på følgerne til profiler de velger å legge pengene sine hos, for det er ikke noe som irriterer meg mer enn at de som har kjøpt seg til fame tjener massevis av penger på sine kjøpte følgere. Likevel så har jeg tenkt litt på noe i det siste som jeg synes er litt dobbeltmoralsk og ikke minst komisk. For er det ikke litt moro at det er noen bedrifter som selv kjøper følgere, men likevel skal leke Instagram-politi på andre? 

Jeg fikk en gang et tilbud om å fronte et brand mot produkt og en shoutout på Instagram da de mente at det ville være positivt for min egen økning på IG. Jeg skal ikke nekte for at det kan være positivt å bli snakket om av en profil med masse følgere, men når disse følgerne ikke er ekte så mister vel det sin verdi? Så da er spørsmålet mitt, er det greit når det er andre veien? Hva om jeg hadde takket ja til å reklamere for de mot produkt og en shoutout? Hadde det vært greit? 

Ta PrettyLittleThing som et eksempel, de har i skrivende stund 11,1 millioner følgere på Instagram, men får mellom 9000-30.000 likes?? Hvor er de resterende 11 millionene? Selvfølgelig får man ikke like mye likes som følgere, spesielt ikke etter at Instagram fucket opp med algoritmen, MEN HALLO??? at de ikke har kjøpt følgere tror jeg absolutt ingenting på haha. 

Jeg vil uansett høre litt hva DU synes om dette, er det greit å kjøpe følgere så lenge man ikke er en influenser? 

12 kommentarer

12 thoughts on “ER DET IKKE LITT DOBBELTMORALSK?

  1. Men du har jo 81,1k følgere men får som regel bare mellom 2000-10 000 likes. Så det eks ditt over her var ikke det beste… Nå er jeg egentlig bare forvirra over hele innlegget..
    Har absolutt ingenting i mot deg altså, daglig leser her på bloggen din, bare ble litt forvirra.

    1. Det er litt forskjell på å ha 11 millioner følgere, å få 9000 likes på noen bilder og ha 81.000 å få 10k 🙂 Bruk socialblade for å se om man har kjøpt følgere eller ikke, for der ser man hvor stort engasjementet på profilen er. Jeg har 7% i engasjement og 10% er det beste du kan ha 🙂

  2. Så du mener det er greit å kjøpe følgere når en er influenser da? Tror kanskje du må endre på spørsmålet nederst i innlegget. Eller er det helt greit å kjøpe følgere så lenge en er influenser?

    1. Nei, hvor har jeg skrevet det? Spørsmålet mitt er om folk synes det er greit at man kjøper følgere så lenge man IKKE er en influenser, i og med at det bare er influensere som får pepper for det, når det er så mange andre som gjør det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *