ER VI REDDE FOR Å HEIE PÅ HVERANDRE?

Categories Blogg

Reklame | Reklame for venner

Uansett hvilket bilde jeg la ut på Instagram så var det alltid ei som la igjen en kommentar, og det var Elise. Så lenge jeg har kjent henne så har hun vært utrolig flink til å støtte og heie på både nære og fjerne. Selv har jeg så vidt orket å sjekke hva de jeg følger legger ut, og har tidligere scrollet gjennom Instagram kanskje en gang i uken og likt de bildene jeg har kommet over da. Jeg har aldri orket å ta meg tid til å kommentere med mindre det var noe trist, frieri, graviditet, bursdag +++ dere forstår helt sikkert hvor jeg vil. Jeg måtte derfor spørre Elise hvordan hun orket å ta seg tiden til å nesten alltid legge igjen kommentarer hos andre, og svaret hennes fikk meg virkelig til å begynne å tenke.

Hovedgrunnen er selvfølgelig for å støtte og heie de hun bryr seg om, men også for å skape noe positivt som man gjerne får tilbake igjen senere. Tenker vi oss litt om så gir det egentlig ganske mening, for om du er den i klassen som for eksempel alltid gir komplimenter til andre, så vil du jo etterhvert også få det i retur. Det skaper noe positivt, som gjør at vi kanskje blir litt flinkere til å si fine ting til hverandre. Jeg har så mange ganger tenkt mye fint om andre, men likevel så har jeg ikke fortalt det. Jeg bestemte meg derfor for å prøve det samme som Elise, og da selvfølgelig ikke bare på Instagram, men også generelt når jeg møter mennesker.

Jeg bestemte meg rett og slett for å være den personen som er flink til å gi komplimenter til menneskene rundt meg, og det morsomme er at jeg har fått det så mye bedre selv. Det føles utrolig godt å være en person som forteller når noen gjør noe bra, og ikke være den som kun snakker når det er noe negativt. Jeg føler at mange av oss (inkludert meg selv) er alt for gode til å snakke om når noen gjør noe vi reagerer på, men ikke like flinke når det går den andre veien. Noe som er ganske trist da det er så viktig å heie og støtte de man har rundt seg.

Jeg vet ikke om det er en litt norsk greie, for vi lever jo veldig etter janteloven om vi vil eller ikke. Utad så ser for eksempel influencer-miljløet i Sverige mye bedre ut, og at de er flinkere til å løfte hverandre opp og være der for hverandre. Jeg føler ikke at vi er i nærheten her i Norge en gang, og at det nesten virker litt som at man ser på  hverandre mer som “konkurrenter” enn “kollegaer”.  For alt jeg vet så er det ikke så bra i Sverige som det ser ut, men jeg føler likevel at vi alle kan bli bedre på å si “bra jobba” til hverandre. Det er jo ikke akkurat sånn at man blir mindre interessant eller kul for at man heier på en annen, det er vel heller tvert i mot.

Så når jeg først er inne på temaet, så ville jeg bare si at denne rålekre bodyen som jeg har på meg er fra Sophie Elise sin kolleksjon som du finner HER, og øyenskyggen er fra Martine sitt sykt fine øyenskyggepalett som du finner HER <3

4 kommentarer

4 thoughts on “ER VI REDDE FOR Å HEIE PÅ HVERANDRE?

  1. Dette likte jeg SÅ godt!❤️🤩😍 Syns også det virker som mer «albuer» enn heia rop i «influencer bransjen». Noe som er synd.

    Liker deg så godt Sofie! Du er ett godt forbilde!😘💕

    Håper mange følger etter deg nå og gjør det samme!
    More love!

  2. SÅ sant! Det er så godt å gi skryt, løfte noen opp, og bare vise: JEG SER DEG! Jeg elsker det! Og ja, man får gjerne litt tilbake innimellom også, som er veldig fint! Positiv karma! 😉 Spre masse positivitet!!! 😀 Klem til gode deg! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *