ET LITE UTBRUDD

Categories Blogg

Jeg har mange ganger lurt på hvorfor enkelte ønsker å være et rævva menneske, og hva de får ut av å konstant prøve å trykke ned andre. Mange mener at de som snakker ned om andre ofte ikke har det så bra selv, men jeg bare forstår ikke hvordan en kan føle seg bedre av at noen andre føler seg verre? Jeg vet bare med meg selv at jeg føler meg mye bedre når jeg er snill mot menneskene rundt meg. Det er ingenting som gir meg en bedre følelse enn å heie på og støtte andre, og ikke minst se hvor glad noen kan bli for et kompliment vi ser på som “ubetydelig”. Det gir en god følelse å være snill mot andre, både kjente og ukjente. Så hvorfor er det noen der ute som konstant velger å oppføre seg som et rævva menneske?

Jeg snakker sjeldent om hvordan negative kommentarer går innpå meg, og grunnen til det er for at det er mennesker der ute som ønsker å bruke dine “svakheter” mot deg. Jeg er vel også redd for å fremstå som svak på en eller annen måte, og det siste jeg vil er å vise alle de som følger meg at jeg tar til meg kommentarer om kropp og utseendet. Noe av det som er deilig med å ha blitt eldre er at man får et mer komfortabelt forhold til kroppen sin, men det vil likevel ikke si at man ikke har sine usikkerheter av den grunn. Jeg skal være så ærlig å si at kommentarer om hvordan rumpa mi ser ut har gått innpå meg, men er det egentlig så rart? Jeg har fått den samme kommentarer i tre år nå, og det virker som det aldri skal ta slutt. Det har ikke bare vært en kommentar, men mange. Jeg husker enda hvor mye jeg gråt da Morten og jeg var på tur i Bali, rett og slett for at det tikket inn kommentarer hver eneste dag. 

Vi kritiserer og skriker over opererte rumper, samtidig som vi hater på de som ikke er store og formfulle. Det gir jo virkelig ingen mening? Jeg er bare så lei av at det er mennesker der ute som tar seg retten til å kommentere andres kropper, operert eller ikke. Jeg er også lei av at det skal være greit å gjøre det på grunn av at vi har valgt å leve et liv i det offentlige, og må tåle “kritikk”. Det er aldri greit å kommentere andres kropper, uansett hvordan du velger å leve livet ditt. Vi ALLE har et ansvar når det kommer til hvordan vi snakker om andre, og hvordan vi får andre til å føle seg. Hvordan man snakker om andre rundt middagsbordet foran barna sine, hvordan man snakker til og om vennene sine og generelt hva vi velger å si til andre. Det som kanskje gjør meg mest trist er at det som oftest er andre jenter som rakker ned på kroppen min. Jeg håper bare at vi jenter kan bli flinkere til å heie på hverandre, for det trengs virkelig.

13 kommentarer

13 thoughts on “ET LITE UTBRUDD

  1. Det er så sant det du skriver om kritikk for operasjon samtidig som at naturlig heller ikke skal bli godtatt. Helt idiotisk! Noen sitter og ser feil ved seg selv så skal hen lete etter feil på andre også, for å føle seg selv bedre. Veldig negativ felle som desverre mange går i, men det er jo fordi de ikke har det bra selv. Samtidig kan ingen tilfredstille alle. Om du ser noen med små pupper tenker du det er feil? Nei. Samme er det med rumpa di, folk ser med andre øyne enn deg selv. Vi er vår egen største fiende..Det er akkurat det nettrollene spiller på. Drit i dem. Du er helt nydelig Sofie, virkelig!

  2. Åh, så enig! Det er ikke greit i det hele tatt å kommentere andres kropp! Bare å slutte med det asap! Du er mer enn god nok, Sofie! Nydelig personlighet og alt! ❤️

  3. Hørte podcasten idag. Skremmende hvor mye jeg kjente meg igjen i. Har de siste årene hatt noe smerter i forbindelse med samleie, akkurat de samme stillingene som du nevnte🙈 Er i fast forhold, og gitt beskjed til kjæresten min når det har gjort vondt. Han tar hensyn, men alltid spurt «hva gjør jeg feil?», noe som har vært vanskelig å forklare ettersom jeg ikke har skjønt sammenhengen. Nå kan jeg forklare problemet til han slik at han forstår at det ikke er noe feil med han😊 Tusen takk for at du delte så åpent og ærlig❤️ Det hjalp faktisk for mitt forhold🥰

    1. Altså det varmer hjertet mitt å lese denne kommentarer 😭💕 Jeg synes det var så skummelt å skulle være så åpen og ærlig, men det er tilbakemeldinger som dette som gjør det hele verdt det. Tusen takk <3 <3 og masse klemmer til deg!!

  4. Altså det er jo faenmeg helt sykt…. hva folk får seg til å skrive. Og når man er så opphengt i opererte rumper, så skal man søren meg kommentere uopererte rumper også?! Nei folk må skjerpe seg!!!! Fatter ikke at de får sove om natta engang. Fysj!!
    Du er fin nok akkurat som du er Sofie!Ikke ta til deg et eneste ord av hva de ondskapsfulle idiotene sier. Men jeg skjønner deg veldig godt. Det må være tøft å høre sånne ting om seg selv i tre år. Jeg hadde gått rett i kjelleren – og blitt der. Syns du er sterk og syns det er så bra at du faktisk skriver at det går innpå deg. Kanskje (!!!) det sneier innom samvittigheten deres og at de gir seg!!!

  5. Sofie. Det er mye med deg som
    Vil få en endring og utfordringer du er nødt til å gå igjennom. Alt skjer akkurat slil det skal i livet ditt.
    Hvorfor noen velger å være slemme og onde som en del av seg selv er et godt spørsmål å det kan være flere grunner til det. Husk at ingen er født onde.
    Hilsen Klarsynt dame

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *