FILMTIPS – JULEFILMER

Categories Blogg

🤶🏻 Home Alone 1, 2, 3, 4 & 5. Hva er vel julen uten “home alone” filmene? For meg er det i alle fall et must å se for å komme i skikkelig julestemning, og alle filmene ligger ute på Disney + ❤️

🤶🏻 Grinchen. En annen film jeg bare må se for å få julestemning. Jeg ELSKER Grinchen, og kan se den flere ganger uten å bli lei. Du kan leie den på Viaplay for 39 kroner ❤️

🤶🏻 Stuart Little. Hvem elsket ikke denne filmen som barn? Jeg husker jeg synes så synd på Stuart ettersom at “broren” hans ikke ville ha han i familien, haha. Den gir meg alltid julestemning, og om du ønsker å se den så finner du den på Netflix ❤️

🤶🏻 Sex and the City The movie. Ååååh hvem elsker ikke serien og filmene til “sex and the city?” Jeg er vel ikke alene om å virkelig forgude New York i juletider, og da passer det seg perfekt å se denne filmen. Du finner den på HBO Nordic ❤️

🤶🏻 The Holiday. Trenger jeg egentlig å gi en begrunnelse på denne? Den er et MUST i jula. Du finner den på TV2 Sumo ❤️

🤶🏻 Harry Potter filmene. Akkurat nå ligger alle Harry Potter filmene ute på Tv2 sumo, og jeg er helt sikker på at de kommer til å bli lagt på leiefilmer med engang julen nærmer seg. For meg så er i alle fall Harry Potter et must i julen 😍

🤶🏻 Polarekspressen. Denne gir meg alltid en god følelse uten at jeg helt vet hvorfor. Kanskje for at jeg så den mye som ungdom, og for at den gir meg en følelse av jul <3 Du finner den på Netflix.

🤶🏻 Barbie i Nøtteknekkeren. Jeg tror nok denne må få førsteplass hos meg på filmer jeg elsker å se i julen. Du finner den på Viaplay ❤️

🤶🏻 Skjønnheten og udyret. Mamma og jeg så denne filmen for ca en uke siden, og jeg ville bare anbefale den til dere. Nå regner jeg med at de fleste av dere sikkert har sett den både en og to ganger, men den er virkelig så fin. Du finner den på Disney + ❤️

🤶🏻 Holiday in the wild. Dette er seriøst en av de fineste filmene jeg noen sinne har sett. Den ligger på Netflix, og jeg anbefaler å se den av hele mitt hjerte.

🤶🏻 Bad moms 2. Jeg vil anbefale både 1 & 2, men jeg vil vel kanskje påstå at sistenevnte gir mest julestemning. Du finner filmene på Netflix ❤️

🤶🏻 Mikkes jul i Andeby. Jeg er 100% sikker på at jeg kommer til å fortsette å se denne filmen uansett hvor gammel jeg måtte bli. Det er så nostalgi, og mangler du julestemning så er jeg helt sikker på at du finner den her. Filmen ligger på Disney + ❤️

Dette var noen av de jeg kom på. Om du har noen julefilmer å anbefale, gjerne legg igjen i kommentarfeltet ❤️ Så hjelper vi hverandre med noen gode tips. Ettersom at vi har noen uker foran oss der vi skal oppholde oss mest hjemme, så er det digg å kunne kose seg litt ekstra.

18 kommentarer

18 thoughts on “FILMTIPS – JULEFILMER

  1. Juleprinsen🤩🧡 Det er 3 filmer, og alle er på Netflix!! Elsker de filmene, og de gir meg så julestemning🤩

  2. Hei ville bare tipse om at tv6 sender julefilmer hver kveld kl 20.00 🙂 jeg har allerede pyntet ferdig til jul det gjorde jeg 1 november 😊 vi trenger jula i år mer enn noen gang så synes du og mamman din også skal pynte 💓

  3. Var mange fine klassikere og nye gode feelgood- julefilmer her. Jeg vil også nevne Miracle on 34th Street fra 1994 og Jack Frost fra 1998 som to store favoritter i juletiden! Ha en godførjulstid <33

  4. Nice 🙂
    Mange koselige <3

    Men du ? Når du fløtta te Tromsø, måtte du sett 14 daga i karantene da ? 🙂

  5. Last Christmas (med Emilia Clark), Family Stone, The Christmas Chronicals (Netflix), Juleprinsen (Netflix), Christmas with the Kranks, Julekalenderen (Netflix), Høytidelig din (Netflix), Julearven (Netflix), A wish for Christmas (Netflix), Snekker Andersen og julenissen (den filmen med ekte menneska), Miracle on 34th street (den fra 1994), Love Actually, Four Christmases, Jingle all the way,
    Prinsessen og dobbeltgjenger (Netflix).

    Serier: Hjem til jul (Netflix), Du grønne glitrende what ever (Netflix)

    😍😍🎅🎅❤️❤️

  6. “When Harry met Sally” (“Da han møtte henne” på norsk) er min all time favoritt. Det er ikke en julefilm, men handlingen strekker seg over mange år, og julen er en tilbakevendende høytid i filmen, og jeg får alltid julestemning av den. OG den er også satt til New York, som jeg er helt enig i at er et stort ekstra pluss:-) Den er fra 1989, men den står seg! Og så er den veldig morsom. Anbefales varmt.

  7. Jeg trodde ikke Holiday in the Wild skulle by på så mye julestemning, siden det var satt til Afrika. Men jeg hadde ingen problemer med å godta dette som en julefilm. En god en.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *