FOR SANNHETEN ER..

Categories Blogg

Jeg husker da jeg bestemte meg for å flytte fra Trondheim, så var det litt delte meninger rundt valget mitt. Noen trodde jeg hadde godt av det, mens andre mente at valget jeg tok var helt feil. Jeg fikk spørsmål om jeg virkelig mente jeg kom til å bli lykkelig av å flytte til en annen by, og svaret var ja. Selv om Oslo ikke ble helt som jeg hadde sett for meg, så angrer jeg ikke et sekund på at jeg tok det valget for 3 år siden. Jeg flyttet først til Tønsberg der jeg bodde i et lite år, før jeg pakket tingene mine å dro til Oslo etter vi kom hjem fra Mexico. Selv om jeg ikke angrer på valget jeg tok, så skal det likevel sies at jeg tok feil når det kommer til at jeg kom til å bli lykkeligere i en annen by. 

Jeg har vel egentlig alltid vært en sånn person som søker noe nytt og spennende, og elsker å presse meg selv ut av komfortsonen min. Med engang jeg begynner å kjede meg litt, så trenger jeg en forandring. Jeg er en rastløs sjel, og har lenge trodd at jeg alltid måtte gjøre noe nytt for å være lykkelig. Jeg kommer nok alltid til å ville utfordre meg selv, men jeg har vel kanskje innsett at mange av de tingene jeg trodde jeg trengte for å være lykkelig ikke var det rette for meg. Det høres jo utrolig klisje ut, men lykke kommer faktisk innefra.

Jeg har virkelig fått alt jeg drømte om og ønsket meg for noen år tilbake, men det gjorde meg nødvendigvis ikke noe mer lykkelig. Misforstå meg rett, for selvfølgelig har det gjort meg lykkelig, men bare ikke på den måten jeg først hadde sett for meg. For sannheten er at jeg klarer i alle fall ikke å være 100% lykkelig med drømmejobben, med mindre jeg har de andre tingene i livet på på plass.

For at jeg skulle virkelig kjenne på lykkefølelsen så trengte jeg å ha det bra inni meg, ha mennesker rundt meg som bryr seg og fylle hverdagen min med ting som gjorde meg glad. Det hjalp ikke bare å ha jobben og mulighetene, for de tingene jeg trengte aller mest var kanskje de vi tar for gitt. Bare det å være frisk, ha en familie, gode venner og kunne ha muligheten til å gjøre akkurat det du vil. Vi har mange grunner til å være lykkelig, men vi mennesker leter alltid etter mer. 

Vi tror at om vi bare gjør den ene tingen så vil vi bli lykkelig, akkurat som at jeg trodde at om jeg bare flyttet til Oslo så ville jeg endelig bli lykkelig igjen. Det er jo litt morsomt å tenke på, for jeg hadde jo egentlig alt jeg trengte rett foran meg. Jeg er likevel glad for at jeg tok de valgene jeg tok, for det er også de man lærer mest av. Hadde jeg aldri flyttet til Oslo, så hadde jeg nok mest sannsynlig gått rundt å vært sur på meg selv for at jeg aldri tok sjansen. Da hadde jeg nok vært bitter for at jeg ikke gjorde mer for å være “lykkelig”. Istedenfor fikk jeg en erfaring, som mest sannsynlig vil være med meg for resten av livet. 

Disse bildene er hentet fra bloggen i 2016, bare noen måneder før livet mitt virkelig skulle endre seg. Det er nesten litt skremmende å se tilbake på hvor annerledes livet mitt var da, og hvordan jeg aldri kunne forestilt meg hvordan livet mitt er akkurat nå. Det morsomme er at jeg ser at jeg enda har noen av de leserne jeg hadde før PH, og det er veldig koselig <3 Dere har fått vært med på litt av en forandring haha!

4 kommentarer

4 thoughts on “FOR SANNHETEN ER..

  1. Du ser så mye eldre ut nå enn det du gjorde før, og selvfølgelig gjør man jo det med alderen,
    men jeg syntes du ser mye mye eldre ut, er det noe spesielt du har gjort i ansiktet?

    Ikke ta denne kommentaren som hat, det er noe jeg oppriktig lurer på.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *