HALLOUMIBURGER & PESTO MED “KYLLING” OG PASTA

Categories Blogg

HAllOUMIBURGER

1. Halloumi. Jeg kjøper denne i Sverige, men jeg har fått tak i det på butikker som Coops Obs og Meny her hjemme.
2. Løk, sylteagurk og Paprika
3. Aioli og Ketchup

Burger handler jo egentlig bare om smak og behag, og som alle andre burgere så kan man bruke akkurat de ingrediensene man selv ønsker og liker. Halloumiburger er kjempelett å lage, og det smaker så digg. For dere som er glad i ost så er dette den perfekte erstatter for kjøtt. Jeg er vel kanskje en av få som også elsker sylteagurk til tross for at alle vennene mine kaller meg for kresen. Det som er litt morsomt er at jeg liker sånne ting som andre ikke liker. Jeg elsker for eksempel sennep, NAM.

“KYLLINGBITER” MED PESTO 

1. Bitar (Får tak i det på de fleste matbutikker, men igjen så er det Coop Obs jeg finner det meste på)
2. Løk, Paprika og Purreløk
3. Bønnepasta
4. Pesto

For øyeblikket så prøver jeg å spise meg ut av kjøleskapet før jeg drar å handler, så jeg ville nok egentlig hatt litt flere grønnsaker i. Det her er jo også smak og behag, så du tilsetter jo bare det du selv vil. Er du en av de som spiser kylling til vanlig så ville jeg virkelig anbefalt deg å Qourn Bitar. Til og med Julie som er den av vennene mine som er mest skeptisk til vegetarmat likte det. Det smaker superdigg, og kan brukes til absolutt alt. Jeg vil også anbefale dere å kjøpe Jacobs sin Pesto, selv om den er litt dyrere enn andre alternativer. Jeg liker egentlig ikke pesto, men denne synes jeg er kjempegod på smak.

Jeg har vurdert å begynne med å dele oppskrifter til vegetarmat en gang i uken om det skal være av interesse. Så gjerne legg igjen en kommentar om hva du synes om dette innlegget slik at jeg vet om det er et yes or no<3

7 kommentarer

7 thoughts on “HALLOUMIBURGER & PESTO MED “KYLLING” OG PASTA

  1. Ja! Göy med oppskrifter, Sofie! 😀 Jeg elsker også sylteagurk og sennep! Hehe! 😉 Siden du liker sennep, vil jeg anbefale deg å pröve senneps saus. Passer nok ypperlig sammen med corn biter. Jeg så det på https://dedication.blogg.no/ Digger bloggen hennes! Klem til deg, fine! <3

    Sennepssaus
    1 gul løk
    2 -3 sopp
    1,5 ts sennep
    1 buljongterning
    1 dl vann

    Kutt løk og sopp i skiver. Stek det raskt i pannen på høy varme. Jeg steker i litt smør.
    Tilsett buljong, vann og sennep. Rør inn gresk yoghurt i sausen.
    1 dl / 100 g gresk yoghurt, eventuelt creme fraiche eller rømme

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *