HVA JEG ØNSKER Å GJØRE DETTE ÅRET

Categories Blogg

Som jeg har sagt til dere før så har jeg sluttet å lage meg en lang liste med ting jeg SKAL gjøre i starten av et nytt år, for jeg klarer aldri å gjennomføre halvparten av de. Jeg har mange drømmer og mål, men jeg har vel innsett det siste året at jeg ikke får gjennomført noe av det jeg ønsker om jeg har alt for mange baller i luften. Jeg har derfor brukt store deler av 2019 til å virkelig tenke over hva jeg vil og hvordan jeg vil utvikle meg det neste året, og bestemte meg fort for hva jeg vil gjøre.

Det første punktet jeg har satt på listen min er å ta bedre vare på meg selv, og lytte mer til magefølelsen min. Jeg skal slutte å gjøre ting som ikke gir meg noe mer, og ikke minst kutte ut alt det som ikke gjør meg lykkelig eller drar meg ned. Jeg skal ikke fokusere så mye på hva alle andre tenker og mener om meg, og heller begynne å tenke på hva jeg selv vil. Jeg skal rett og slett jobbe med å elske meg selv mer, og jeg tror jeg (endelig) føler meg klar for å begynne i terapi.

Mitt andre punkt som jeg allerede har snakket så mye om er at jeg skal ta noen måneder i USA. Jeg kjenner på hele meg at dette er året, og jeg tror jeg endelig har kommet dit at jeg føler meg klar. Det er jo litt sånn med alt i livet at vi kan gå å føle og tenke på noe lenge, og plutselig så våkner vi opp en dag å kjenner at det er noe vi bare MÅ gjøre. Jeg har brukt opp alle unnskyldningene, jeg har ingen jobb som holder meg igjen og jeg er ikke redd lengre. Jeg er klar for en forandring, og jeg er klar for å finne ut om det jeg har tenkt og drømt så lenge om vil være så bra som jeg har sett for meg.

Mitt tredje punkt er at jeg skal jobbe enda hardere og få til enda flere kule ting. Jeg tjente dårligere i 2019 enn hva jeg tjente i 2018, og selv om det var en garanti som sto for mye av lønnen min det første året, så vil jeg likevel klarer å slå det året UTEN en garanti. Jeg var ikke så langt unna dette året, så det hadde vært kult å få det til i år. Jeg har også lyst til å gjøre mer TV og satse enda mer på YouTube. Jeg vil skrive en bok, og kanskje gi ut noe eget.

Mitt fjerde punkt er at jeg skal jobbe med å klare å gi slipp på alle bekymringene jeg har som plager meg i hverdagen. Jeg bekymrer meg over så sykt mye unødvendig, og det ødelegger for mye av gleden. Jeg skal rett og slett bare begynne å gripe hver eneste dag, reise masse og nyte livet. Dette året skal jeg virkelig bare ta vare på meg selv, og virkelig utvikle meg som menneske. Jeg kjenner på en motivasjon og glede som jeg ikke har hatt på veldig lenge, og jeg gleder meg til å ta dere med på denne spennende reisen.

2 kommentarer

2 thoughts on “HVA JEG ØNSKER Å GJØRE DETTE ÅRET

  1. Spennende, Sofie! Punkt 4 jobber jeg også med! Bekymringer… Har blitt en del bedre på det enn det jeg var heldigvis, så er godt på vei! Og jeg er ekstra glad for tiden! Akkurat som noe stort skal skje hvis du skjönner? Det startet i juletiden og har bare fortsatt i det nye året! Hmmm, uansett om det er for en grunn eller ikke, er jeg bare så glad for å väre glad, haha! Love it! Klem til deg! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *