HVA JEG TENKER RUNDT LIVET I OSLO

Categories Blogg

 

Da jeg flyttet fra Oslo var jeg skikkelig redd for at jeg hadde ødelagt hva jeg følte rundt Oslo som by. Jeg var jo veldig lei på slutten, og kunne nesten ikke vente med å komme meg bort. Jeg var lei av at det var mennesker over alt, et konstant bråk og trikkene som alltid gikk utenfor vinduene våre. Nå bodde Morten og jeg ekstremt sentralt, og hadde vi bosatt oss litt unna så er det ikke sikkert jeg hadde følt det sånn. Jeg følte jo også på ensomheten, for jeg har en jobb der det er vanskelig å bli kjent og møte nye mennesker. Jeg møter ikke kollegaer hver dag, og det er mye alenetid foran macen.

Hadde jeg hatt en vanlig jobb i Oslo og kanskje bodd et annet sted så tror jeg nok ikke at jeg hadde følt det sånn som jeg gjorde. Jeg har alltid elsket Oslo, og det har lenge vært en drøm å bo der. Jeg tror uansett det er viktig å fjerne seg fra situasjoner der man ikke trives mer, for jeg tror man ødelegger mye for seg selv om man blir værende for lenge et sted der man innerst inne ikke har det bra. Jeg var skikkelig lei av Oslo da vi valgte å flytte, og jeg var litt redd for at jeg ikke kom til å like meg der igjen. At jeg hadde satt meg selv for lenge i en kjip situasjon til at jeg noen gang kom til å føle at det var fint å være tilbake.

Nå som jeg har fått Oslo litt på avstand kjenner jeg hvor glad jeg egentlig er i den byen, og hvor mye jeg gleder meg til å reise tilbake. Elise og jeg drar dit om en uke, og jeg kan seriøst ikke vente. Jeg gleder meg til at det endelig skjer litt rundt meg igjen, bylivet, alle restaurantene, menneskene og YUMMY HEAVEN!! Jeg gleder meg til å se Martine, Ine og Joakim. Jeg gleder meg til å være sammen med resten av gjengen fra Bloggerne og jeg gleder meg til å dra på møter. Jeg har endelig kommet tilbake dit at jeg virkelig liker Oslo igjen, og det føles så utrolig godt <3

16 kommentarer

16 thoughts on “HVA JEG TENKER RUNDT LIVET I OSLO

  1. Du har jo nevnt at du kunne tenke deg å bo i LA eller New York. Hvordan tror du at du vil takle det hvis du synes at det er mange mennesker og mye bråk i lille Oslo? Ikke ment negativt, bare lurer 🙂

    1. Jeg synes vi bodde alt for sentralt. Vi bodde 3 minutter unna Oslo City der det gikk trikker forbi hele tiden, det var masse barer og generelt en ganske bråkete gate med mye kriminalitet også. Hadde vi ikke bodd midt i “helvete” (overdrivelse selvfølgelig) så hadde jeg nok ikke følt så mye på det. Jeg elsker masse mennesker og liv, men akkurat de årene i Oslo var ikke særlig for meg. Jeg har jo vært mye begge stedene, og har bråket der har aldri plaget meg. Det handler jo om mye hvor man bosetter seg også. Jeg kunne aldri bodd ved Walk of fame eller Times Square for eksempel 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *