HVA SKJER EGENTLIG MED BLOGGING?

Categories Blogg

Er det en ting jeg alltid har elsket så er det å kunne uttrykke meg gjennom tekst. Jeg har for eksempel alltid vært mye flinkere til å sette ord på ting gjennom skrift fremfor snakking. Hadde noen spurt meg hvordan jeg virkelig har det så hadde jeg bare sagt “det går bra”, men om jeg skulle delt det gjennom en tekst så hadde det vært så mye mer enn bare “bra”. Jeg husker enda da jeg gjorde det slutt med ekskjæresten min. Det var så mye jeg ønsket å si til han, men jeg klarte nesten ikke å si noe som helst. Jeg endte derfor opp med å skrive en tekst til han for å virkelig sette ord på hvordan jeg egentlig følte det.

Blogging har for meg bare vært en lidenskap, og jeg blogget lenge før noen i det hele tatt brydde seg. De eneste som brydde seg lo av meg, og kunne gjerne sende blogginnleggene mine rundt til hverandre. Jeg husker enda hvor dum jeg følte meg, men samtidig så klarte jeg ikke å slutte da det nesten var som terapi for meg. Jeg brukte for eksempel bloggen mye etter pappas bortgang og 22.juli. Jeg har elsket å logge meg inn her, og det har aldri vært pengene som har vært motivet. Jeg har blogget siden 2009, men min første blogg slettet jeg i panikk da min beste venninne sendte bloggen til en gutt jeg var kjempeforelsket i. Jeg var så redd for at han skulle endre syn på meg, så jeg slettet den. Jeg angrer skikkelig på det den dag i dag, for jeg hadde hatt så mye fint å se tilbake på.

Jeg vet mange mener at blogging er et synkende skip, men da kommer jeg i så fall til å være her til vi treffer bunnen. Jeg ser ikke for meg å ikke ha en plattform der jeg kan uttrykke meg på måten jeg gjør her, og selv om jeg kanskje begynner å satse mer på andre steder så kommer jeg fortsatt til å oppdatere her. Jeg tjener “ikke” penger på bloggen mer, i alle fall ikke som jeg gjorde tidligere. 2017 og 2018 hadde jeg en fastlønn hver tredje måned på 150.000 kroner gjennom nettavisen/side2, denne måneden fakturerte jeg for 5000 kroner. Jeg kan forstå at flere gir seg, for det er ikke like mye penger å hente som det kanskje en gang var. Det er ingen hemmelighet at de aller fleste samarbeid skjer på Instagram, så man trenger på en måte ikke å logge seg inn her mer. Blogging krever jo også mer av tiden din, og du er i tillegg utsatt for mye mer drittslenging da mennesker kan gjemme seg bak et anonymt kommentarfelt. Jeg har derfor full forståelse for at mange mister interessen, og jeg har selv vært drittlei til tider.

Jeg kommer uansett til å fortsette å logge meg inn her, oppdatere og kommunisere med dere i kommentarfeltet. Bloggen er min lille baby, og jeg kommer nok ikke til å gi meg med det første <3 Blogging er åpenbart ikke det det en gang var, og jeg oppdaterer ikke like hyppig som jeg kanskje gjorde før, men jeg kommer ikke til å slutte helt eller legge ned bloggen. Kanskje en gang i fremtiden, men ikke enda <3

4 kommentarer

4 thoughts on “HVA SKJER EGENTLIG MED BLOGGING?

  1. Vi kan ikke bare se på bilder og video hele tiden i framtiden. Jeg tror blogging etter hvert kommer til å få et “bedre” rykte når også voksne folk, med et helt annet budskap enn det som blogging tradisjonelt er kjemt for, klarer å markere seg. 🙂

  2. Godt å høre, Sofie! 😁 Det er så trivelig å lese blogger synes jeg! Men det er veldig forståelig at det har dabett av ja, siden Instagram har «tatt over». ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *