HVOR GÅR GRENSA?

Categories Blogg

Jeg som er helt besatt av TikTok om dagen kom over en video der vedkommende “irriterte” seg over at jenter ikke sa i fra om at de hadde type før etter 30 minutter. Jeg begynte derfor å tenke litt, for hvor går egentlig grensa? Jeg har aldri vært den personen som forteller at jeg har type med en gang, med mindre vedkommende er veldig pågående fra første sekund. Jeg synes det nesten er litt kleint å fortelle at man har kjæreste med engang noen kommer bort for å prate til deg, for det er jo ikke sånn at alle mennesker du møter på er interessert i å ligge med deg.

Jeg ville derfor høre litt på hva dere tenker og mener, og hvor “langt” dere lar det gå før dere forteller vedkommende at du er opptatt og faktisk ikke interessert? Jeg har jo venninner som mer enn gjerne forteller det med en gang en gutt bare ser på de, også har jeg selvfølgelig de venninnene som forteller at de er opptatte når de egentlig ikke er det for å slippe unna slitsomme gutter på byen. Jeg har selv brukt det et par ganger den lille tiden jeg har vært singel, og det funker som oftest veldig bra (utenom de gangene der man møter på de som virkelig ikke bryr seg om du er opptatt eller ikke)

Personlig så synes jeg det er litt kleint å dra fram det kortet med en gang, for som jeg skrev over her så er ikke alle som snakker til deg interessert i noe mer. Det er jo selvfølgelig bare min personlige mening, og det er derfor jeg er veldig interessert i å høre deres. Forteller du det med en gang? Eller hvor går grensen for når man burde fortelle vedkommende at man er opptatt? 

5 kommentarer

5 thoughts on “HVOR GÅR GRENSA?

  1. Hvis han kommer bort å snakker helt vanlig med meg så er ikke det det første jeg sier heller. Jeg «jobber» det heller inn i samtalen som f,eks: Jeg og typen min skal til Spania i sommer, gleder meg til å komme meg litt bort. Eller: Jeg og typen min elsker det bandet osv osv, mye man kan flette inn i samtalen og nevne typen uten å virke innbilsk😅 hehe

  2. Ja, enig! Er ikke det første jeg sier, da virker jeg jo skikkelig innbilsk! Haha! Men hvis jeg merker at han er veldig flørtete, og virker veldig interessert, sier jeg det, eller fletter det inn på noe vis. Klem! <3

    1. Hadde jeg vært i en sånn situasjon som jeg ikke har, så hadde ikke jeg fortalt det med en gang til venninner/familie. Det kommer jo an på måten han prater på. Er han flørtete osv hadde jeg sett hvor det hadde gått videre mellom meg og han. Jeg hadde ikke gått rett på å fortalt det til venninner eller familie. Jeg hadde nok venta en liten stund til det kanskje blir «offisielt». Jeg er også helt enig med dere andre som har kommentert om deres meninger noe som egentlig er ganske lik min. Men det kommer an på hvordan typen er. Kan jo hende han hadde gått rett på å vært veldig flørtete eller for all del tatt det sakte.Hadde han tatt det litt rolig hadde jeg også tatt det rolig og sett hvordan det går videre siden det går så rolig. Og som sagt ville jeg helst venta til det ble «offisielt» med gutten/mannen, hadde han kanskje vært rett på og vi hadde møttes et par ganger hadde jeg kanskje sagt det til et par venninner og de nærmeste familiemedlemmene selv om det ikke var «offisielt». Så det er min mening. Kan jo hende dere andre har helt andre meninger men det er det jeg mener om når man skal si det til andre. Og når det bør bli «offisielt» med han.

  3. Jeg sa d med en gang til mamma men d var fordi vi var hjemme hos meg når d skjedde. Ellers kom d bare mer og mer fram til venner og resten av familien

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *