HVORDAN ER DET EGENTLIG Å BO I TROMSØ?

Categories Blogg

Reklame | Nelly

Jakke HER / T-skjorte HER / Lik bukse HER

Som dere vet så var jeg veldig usikker på om jeg skulle flytte til Tromsø ettersom at jeg ikke kunne reise, og det var en liten periode der jeg var desperat etter å finne en ny korttidsleie i Oslo. Jeg sendte jo også en melding der jeg indirekte tryglet huseier om å la meg få leie i tre måneder til, og jeg klarte virkelig ikke å se for meg å skulle bo i Tromsø på ubestemt tid. Jeg fant til slutt ut at det var unødvendig å bruke masse penger på å bo i Oslo, spesielt ettersom at min eneste mulighet var å binde meg til en leilighet i et helt år. Jeg måtte derfor gå noen runder med meg selv, og etter mye jobbing med tankegangen så føltes det plutselig helt ok å skulle bosette seg i Nord-Norge.

Det som kanskje overrasker meg mest av alt er hvor mye jeg trives med å bo her, noe jeg aldri hadde trodd skulle komme ut av min munn. Jeg lever for storbylivet, menneskene, rushet og at det alltid er noe som skjer. Tromsø er totalt motsatt fra alt jeg egentlig elsker, og likevel så trives jeg så godt her. Jeg tror jeg bare har godt av en roligere periode der jeg faktisk får fokusere på alle de tingene som jeg ellers stresser meg igjennom. Dere kan spørre hvem som helst av vennene mine, og alle vil beskrive meg som en stressa person. De tre siste årene har jeg stresset så og si hver eneste dag, og jeg har aldri følt at tiden strekker til. Jeg skal rekke tusen ting på en gang, og det sier seg jo kanskje selv at det ikke akkurat er så bra for helsa.

Det er derfor bare så behagelig å komme hit, der jeg plutselig føler at jeg har all tid i verden. Jeg jobber fortsatt like mye, men jeg føler ikke lengre at jeg går glipp av noe. Jeg elsker at det skjer så lite rundt meg akkurat nå, og at jeg bare kan nyte alt jeg har rundt meg. Jeg har for eksempel blitt helt forelsket i naturen, og jeg synes plutselig at Tromsø er en av de fineste byene i Norge. Jeg koser meg når jeg sitter hjemme i helgene, og det er ingenting som gjør meg mer lykkelig enn god mat, godteri og en film/serie. Jeg føler meg som tidenes bestemor som skriver denne setningen, men jeg tror ikke dere forstår hvor bra jeg har det akkurat nå ❤️

Jeg skal etterhvert til Los Angeles, og da tror jeg både psyken og lommeboken har godt av denne lille ferien. Jeg får hentet meg skikkelig inn før hverdagen går tilbake til å være litt mer travel igjen, og jeg vet at jeg kommer til å elske hvert sekund av det også. Jeg tror man bare må nyte alle periodene man går gjennom, og sette pris på de tingene man har akkurat her og nå.

9 kommentarer

9 thoughts on “HVORDAN ER DET EGENTLIG Å BO I TROMSØ?

  1. Godt å høre, Sofie! 😀 Og er det ikke litt rart det der hvordan ting ordner seg liksom? Du har sikker godt av å roe ned litt. Og da vet du at du takler å ha et rolig liv også! I hvert fall i perioder, hehe! Men seriøst, det er godt å få bevist det for seg selv når man er en litt urolig sjel! <3

  2. Åå så godt og høre 😍

    Da trives du virkelig ja og som du si stress og hælsa.. høre ikje sammen.. kan bli syk av det og det e værtfall ikje bra før hælsa ♥️

    Kor længe ska du bo i Tromsø ? 🎀

  3. Tromsø er jo en så fin by, særlig når blåtimen kommer, da er det virkelig fantastisk. Gikk på ski og hadde nordlyset dansende rundt, magisk. Ikke hverdagskost for en søring 😊

  4. Føler det samme! Er en utflytta Tromsøværing, men eeeelsker å være der på besøk! Det vil alltid være hjemme ☺️ Og jeg kjenner nå at jeg godt kunne flyttet tilbake dit faktisk… men har jobb og kjæresten i Bergen, og trives der😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *