HVORDAN ER DET PÅ REISE SAMMEN?

Categories Blogg

Jeg må nesten le litt, for jeg ser at jeg har fått en del spørsmål om hvem jeg reiser sammen med. Ikke for at det er et kjempemorsomt spørsmål, men for at noen av de hjemme også har lurt på om det går bra med oss. Elise og jeg har ikke delt så mye av hverandre denne turen som vi kanskje vanligvis gjør, noe som resulterer i at venner tror at vi krangler og at noen av dere ikke har fått med dere hvem jeg er på tur sammen med. Det er jo faktisk litt morsomt.

Det er ikke noe annet enn god stemning, og Elise og jeg er egentlig perfekte reisevenner. Vi ønsker begge å oppleve de samme tingene, samtidig som at begge liker å være litt spontane. Jeg kunne for eksempel aldri reist sammen med noen som bare skulle ligge på solsengen hele dagen og spise på den samme restauranten, for jeg elsker å utforske stedene jeg drar til. Det er kanskje noe dere også har lagt merke til? Jeg lover i alle fall at jeg skal lage en skikkelig Sri Lanka guide til dere når jeg kommer hjem, så håper jeg at dere booker dere en reise hit før det blir alt for mange turister. Det er virkelig så verdt det.

Om jeg skal dra frem noe som kanskje har vært litt “ubehagelig” på denne turen, så er det hvor sosial Elise er. Misforstå meg rett, men jeg kjenner at hun har utfordret meg skikkelig den siste uken. Jeg har dessverre blitt ganske sjenert de siste årene da jeg automatisk tror at andre ikke liker meg. Det er skikkelig irriterende at det har blitt sånn, for jeg er jo så utadvendt og sosial med en gang man bare blir kjent med meg. Jeg har likevel bare kjent mer og mer på usikkerheten, noe som kan gjøre meg ganske tilbaketrukken blant mye mennesker.

Jeg har derfor fått utfordret meg skikkelig på denne reisen, for Elise snakker med absolutt alle. Takket være henne så har vi jo fått oss mange nye venner, så jeg er veldig glad for at hun kan være litt frempå når jeg er litt tilbaketrukken. Jeg elsker når man møter mennesker som utfyller deg, og som hjelper deg til å vokse til å bli et enda bedre menneske. Jeg har blitt så klisje den siste tiden at jeg nesten spyr av meg selv, men det å reise gjør meg virkelig til et bedre menneske.

2 kommentarer

2 thoughts on “HVORDAN ER DET PÅ REISE SAMMEN?

  1. Hei😊

    Jeg er en 53 år «ung» bestemor som bare måtte begynne å følge deg.

    Har vært syk en periode og har da fått med meg all «lettvint TV» som blir sendt.
    Det var her jeg så deg først.

    Tenkte egentlig ikke særlig på deg, men da jeg så et innlegg her en dag, hvor du skulle på «karneval?» og hadde på deg en svart Body og fikk kjempe-pes for dette ble jeg mektig irritert!
    Du så smashing ut og var jo bare totalt kul og passet totalt inn i det du skulle ut på i mine øyne.
    Hva feiler folk?

    Jeg er litt alternativ av meg og du er en av dem jeg måtte fortelle min mann om, da du er lett å »se»
    Jeg ser hvor vanskelig du har hatt det i din barndom og oppvekst og all mobbing som har påvirket deg, til at du skygger unna folk og at du har vanskelig for å stole på folk.
    Tiltross for dette, står du på og leverer så det suser. Du viser at du ikke lar deg tråkkes på og det er superflott!!

    Jeg digger deg og heier på deg!
    Du går foran som et godt eksempel for dem som gjerne ikke har hatt det så lett i oppveksten.
    Jeg håper virkelig noen ungdomsskoler griper tak i deg, slik at du kan holde foredrag for barn/ungdom og vise at Janteloven vinner ikke og at der alltid er håp.

    Takk for at du står på og baner vei for dagens ungdom!
    Gode tanker fra meg.

    1. Herregud for en moro, hyggelig og ikke minst fin kommentar. Så gøy å høre at du følger meg, og jeg setter virkelig pris på alt du sier <3 Jeg vet ikke hva annet jeg skal si en tusen takk <3 <3 Det betyr så mye å få høre!! virkelig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *