HVORFOR FORHOLDET VÅRT IKKE FUNGERTE

Categories Blogg

I går havnet jeg i en situasjon der jeg begynte å tenke tilbake på den tiden da Morten og jeg tok pause. Akkurat nå føles det så fjernt, akkurat som det aldri har skjedd. Det var forskjellige grunner til at vi begge trengte tid for oss selv, men hovedgrunnen var hvordan Morten og jeg kjempet mot hverandre.

Vi var veldig opptatt av hva vi hadde gjort for hverandre, og at vi ikke fikk det i gjengjeld. Vi var egoistiske, og det funker ikke i forhold. Generelt synes jeg mennesker som er egoistiske er kjipe, for det handler faktisk om å ta og gi. Litt egoistisk må vi alle være, men det finnes grenser. Det som var så trist var at jeg plutselig hadde blitt den kjipe, Morten også. 

Det er merkelig å tenke tilbake på, for ingen av oss er sånn. Jeg vet heller ikke hvordan vi havnet der, men jeg tror nok bare det var en blanding av alt. Jeg er så evig takknemlig for at vi begge klarte å legge alt det negative til siden, og gi forholdet vårt en ny sjanse. Det er nesten skremmende å tenke på hvor bra vi har det nå, og alt vi hadde gått glipp av om vi ikke hadde gitt det et siste forsøk. 

Jeg har absolutt ingen anelse på hvordan man skal få et forhold til å fungere, men alt jeg vet er at det handler om å løfte hverandre. Heie, oppmuntre og jobbe på lag. Det er ikke rart forholdet vårt ikke fungerte når vi til slutt bare fokuserte på hva den andre ikke gjorde, istedenfor for å ha fokuset på alt det gode vi faktisk gjorde for hverandre. Jeg gir mer på noe som Morten ikke gir like mye på, og motsatt. Sånn vil det alltid være uansett hvilket forhold du er i, og det er akkurat sånn man utfyller hverandre. Der jeg er svak er Morten sterk, og motsatt. 

Selv om kanskje mange vil se på oss som et svakt par for at vi ikke alltid har vært like sikker på hva vi ønsket, så har alt vi vært gjennom gjort oss sterkere sammen. Jeg blir faktisk rørt av å skrive akkurat denne setningen, for jeg kunne virkelig ikke bedt om et bedre, sterkere og ikke minst sunnere forhold. Hadde vi ikke vært gjennom alt som har skjedd, så ville vi mest sannsynlig ikke hatt det så bra i dag. Alt jeg vet er at livet mitt hadde vært veldig ensomt og kjedelig uten Morten ♥

4 kommentarer

4 thoughts on “HVORFOR FORHOLDET VÅRT IKKE FUNGERTE

  1. Det passer ikke helt å spørre om det under dette innlegget, men kanskje du kan svare likevel 🙂
    Hva er det som gjør at dersom noen har fredning så er det noen ganger sånn at de går først eller som nr. 2, mens andre ganger får de stå og vente til slutt? Sånn som på PH i dag, så kunne jo Jamila ha vært den som sendte ut Sofie, men så går hun såpass tidlig at Sofie heller får muligheten til å stille seg bak Tix. Er det produksjonen som velger dette, alt ettersom hvilken retning de vil ha spillet / hvilket drama de vil skape? For det er jo sånn sett mer interessant at Tix ikke valgte Sofie enn at Jamilla bare hadde sendt henne rett ut.. Gøy om du kan si noe om hva som foregår “behind the scenes”? 🙂

    1. Tidligere sesonger så var det alltid slik QT den med fredning gikk sist, men det var noe de endret etterhvert. Jeg vet ikke helt når, men i vår sesong så gikk de med fredning først. Tror kanskje det er sånn at de som mister partneren sin skal ha en mulighet til å redde seg inn 🙂

  2. Jeg stusser så over dette og må bare spørre.
    Er det noen form for air condition i lounge området? Og hvis ikke, hvordan holdt dere ut å sitte der dagen lang?😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *